  • 1. Data: 2010-11-05 17:45:10
    Temat: Pętaks
    Od: maziek <s...@s...sdf>

    Coś nadal nie chce zdechnąć.
    Tymczasem pojawił się test nowego K-5 na dxomarku.

    http://tnij.org/pentk5

    lub

    http://dxomark.com/index.php/en/Camera-Sensor/Compar
    e-sensors/(appareil1)/676|0/(appareil2)/441|0/(appar
    eil3)/483|0/(onglet)/0/(brand)/Pentax/(brand2)/Nikon
    /(brand3)/Canon

  • 2. Data: 2010-11-05 18:20:49
    Temat: Re: Pętaks
    Od: John Smith <u...@e...net>

    maziek napisał(a):
> [...]
    e-sensors/(appareil1)/676|0/(appareil2)/441|0/(appar
    eil3)/483|0/(onglet)/0/(brand)/Pentax/(brand2)/Nikon

    Wow!
    Co oni za cuda nawyprawiali, że dynamika na najniższej czułości
    przekroczyła 14EV ?!!

    I to na cropowej matrycy 16Mpix!

    Albo się DXO myli.

    --
    Mirek

  • 3. Data: 2010-11-05 18:50:58
    Od: "Stan.Matyska" <k...@y...com>

    On 5 Lis, 19:20, John Smith <u...@e...net> wrote:

    > I to na cropowej matrycy 16Mpix!
    >
    > Albo się DXO myli.
    >
    > --
    > Mirek

    Mogli juz za te same pieniadze zrobic FF, to bylby powod do zmiany
    systemu.
    StaM

  • 4. Data: 2010-11-05 21:43:29
    Od: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl>

    W dniu 2010-11-05 19:50, Stan.Matyska pisze:

    > Mogli juz za te same pieniadze zrobic FF, to bylby powod do zmiany
    > systemu.
    > StaM

    Ale... po co? Zauważ, że pod względem jakości matrycy K5 wygrywa w
    testach z pełnoklatkowymi D700 i 5DMKII. Jeśli te wyniki się potwierdzą
    - wróżę K5 niezły sukces rynkowy.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 5. Data: 2010-11-05 21:51:25
    Od: "Stan.Matyska" <k...@y...com>

    On 5 Lis, 22:43, Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl> wrote:

    > Ale... po co? Zauwa , e pod wzgl dem jako ci matrycy K5 wygrywa w
    > testach z pe noklatkowymi D700 i 5DMKII. Je li te wyniki si potwierdz
    > - wr K5 niez y sukces rynkowy.
    > --
    > Pozdrawiam!
    > Marek Wyszomirski

    No i mysle ze 1.5 crop ma coraz wiecej zwolennikow "zwiekszonego"
    tele.
    Pozdrawiam
    StaM

  • 6. Data: 2010-11-06 00:50:48
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Marek Wyszomirski:

    > Ale... po co? Zauważ, że pod względem jakości matrycy K5 wygrywa w
    > testach z pełnoklatkowymi D700 i 5DMKII. Jeśli te wyniki się potwierdzą
    > - wróżę K5 niezły sukces rynkowy.

    Raczej Nikonowi D7000.

  • 7. Data: 2010-11-06 00:51:22
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze John Smith:

    > Co oni za cuda nawyprawiali, że dynamika na najniższej czułości
    > przekroczyła 14EV ?!!

    Normalnie, zmniejszyli szum do pomijalnej wartości.

    Nie widziałeś sampli ISO6400 z Photokiny?

  • 8. Data: 2010-11-06 10:06:00
    Od: "Robert" <r...@p...naOnecie.pl>

    "Marek Wyszomirski" napisał:
    > Ale... po co? Zauważ, że pod względem jakości matrycy K5 wygrywa w testach
    > z pełnoklatkowymi D700 i 5DMKII. Jeśli te wyniki się potwierdzą - wróżę K5
    > niezły sukces rynkowy.

    Jako użytkownik Pentaxa (przesiadający się zresztą lada dzień na K-5)
    kibicuję temu sukcesowi.
    Aczkolwiek nie bardzo w niego wierzę... :/
    Puszki Pentaxa pod wieloma wzgędami przewyższają produkty konkurencji, ale
    tak totalnie beznadziejnego marketingu jak Pentax, nie ma żaden inny
    producent.
    Bez reklamy, bez marketingu, bez "pokazania się", raczej w dalszym ciągu
    zainteresowanie marką będzie na niewielkim poziomie...
    W takim MediaMarkcie (odwiedzanym przecież przez miliony potencjalnych
    klientów) produktów Pentaxa jest jak na lekarstwo. W pomniejszych sklepikach
    również.
    Inna rzecz: Pentax powinien - wg mnie - skupić się teraz nieco bardziej na
    szklarni. Kilka świetnych puszek na rynku jest, pora zadbać o więcej
    obiektywów. Obok świetnych jakościowo ale drogich szkieł powinni wypuścić
    parę modeli tańszych. Dla mas. I chyba mają tego świadomość, skoro pojawił
    się niedrogi 35/2,4. Ponoć plastic-fantastic, ale optycznie bardzo dobry.
    Niestety druga nowość (18-135) jest wariacko drogi...

  • 9. Data: 2010-11-06 11:53:26
    Od: Krasnal <k...@o...pl>

    Dnia Sat, 6 Nov 2010 11:06:00 +0100, Robert napisał(a):

    > Jako użytkownik Pentaxa (przesiadający się zresztą lada dzień na K-5)

    Też bym się chętnie przesiadł na K-5, ale moim zdaniem jest zbyt drogi. Mam
    od roku K-20D i chyba jeszcze z rok poczekam, może wtedy K-5 będzie po 3500
    :).

    --
    Krasnal...

  • 10. Data: 2010-11-06 13:07:53
    Od: "Robert" <r...@p...naOnecie.pl>

    "Krasnal" napisał:

    > Też bym się chętnie przesiadł na K-5, ale moim zdaniem jest zbyt drogi.
    > Mam
    > od roku K-20D i chyba jeszcze z rok poczekam, może wtedy K-5 będzie po
    > 3500

    Ja też mam K20. 2 lata z hakiem.
    I czas już na zmianę... :-)
    K-7 mnie nie skusił, ale K-5 owszem. Mimo ceny.