  • 1. Data: 2012-07-27 10:44:00
    Temat: Piękną scenę wczoraj widziałem...
    Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <g...@...lesie>

    Witam,

    Strasznie żałuję, że do tej pory nie mam rejestratora - gdybym miał, to
    udałoby mi się uwiecznić piękną scenę rozgrywającą się wprost w świetle
    moich reflektorów. Sytujacja zdarzyła się w Krakowie, ok. 23-ciiej,
    pogoda lekko deszczowa... jako, że pusto, tak przejechałem przez rondo
    Mogilskie nieco żwawiej sprawdzająć przy okazji jak balans wygląda
    balans samochodu przy obecnej konfiguracji sprężyn i amortyzatorów...
    czuć, że śliskawo. Wjechałęm w Lubomirskiego zmierzając w stronę
    estakady na Wita Stwosza, jako że jest to kawałek prostej, tak zająłem
    prawy pas i turlam się. W lusterku widzę, jak dość żwawo zbliża się a
    następnie mija punto II na pięknych abarth'owych, białych felgach...
    mineło mnie i dawaj żwawo na estakadę...
    No więc zaciekawiony prędkością jadę za nim w odległości ok. ~30m ja
    prawym on lewym pasem. Dojeżdże do prawego zakrętu, zaczyna hamować...
    widać, że ślisko bo wpada w nadsterowność i tył już mu frunie w stronę
    barierek... kontruje, ale reakcje spoźniona... z jednej nadsterowoności
    wpada w drugą.. teraz przodem leci w stronę zewnętrznym barierek... znów
    kontra... znów za późno i za głęboko.... ponownie nim majta, obraca o
    180 i tym razem tyłem wydzwania w krawężnik po wewnętrznej... jako, że
    poślizgi sprawiły i wytracił sporo prędkości tak już zostaje na tym
    prawym pasie, obrócony pod prąd.
    Ja od początku jadąc prawym, obserwuję... wyprowadzi, czy nie czy ?
    Dodatkowo zastanawiając się na której barierce zakończy.... skoro
    postanowił zatrzymać się kolizyjnie przedemną tak nie pozostało nic
    innego jak hamowanie i "szykana" (już wcześniej upewniłem się, czy
    nikogo nie ma blisko za nami):-) Zatrzymałem się kilkanaście metrów za
    nim przy prawej krawędzi, awaryjne i idę sprawdzić jak straty.... gdy
    już sie do niego zbliżałem, mijają go lewym pasem dwa samochodu...
    pierwszy ostro hamuje... drugi prawie władowuje mu się w bagażnik....
    ech, typowe - ludzie ciągle skupiają uwagę na wypadkach :-/
    Z punto wysiadł już młody chłopaczek i ogląda straty.... najwyraźniej
    obyło się bez wiekszych śladów... może jakieś otarcie i być może
    uszkodzenie obręczy. Pyta tylko czy we mnie nie wjechał, bo nie zdąrzył
    zarejestrować... jako, że ogólnie bez strat, zatem sytuacja z happy endem.
    Wnioski ? Dwa: 1) Muszę kupić rejestrator. 2) Samochód jeździ neutralnie
    z lekką nuta nadsterowności :-)

    PS: Może to przez te regularne zawody gokartowe, ale co ciekawe cała ta
    sytuacja nie podniosła mi nawet tętna.. jestem tym bardzo zaskoczony.

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik

  • 2. Data: 2012-07-27 10:45:58
    Temat: Re: Piękną scenę wczoraj widziałem...
    Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <g...@...lesie>

    On 2012-07-27 10:44, Marcin 'Yans' Bazarnik wrote:
> [...]
    > udałoby mi się uwiecznić piękną scenę rozgrywającą się wprost w świetle
    > moich reflektorów. Sytujacja zdarzyła się w Krakowie, ok. 23-ciiej,

    Jakby ktoś był ciekaw:
    http://mapa.targeo.pl/,19,19.9502600,50.0687200?l=98
    e42dab0004b4a7

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik

  • 3. Data: 2012-07-27 11:34:40
    Od: Xiant <x...@g...pl>

    > PS: Może to przez te regularne zawody gokartowe, ale co ciekawe cała ta
    > sytuacja nie podniosła mi nawet tętna.. jestem tym bardzo zaskoczony.

    Witam

    Z opisu wynika, ze obaj popier... calkiem niezle w tym miejscu ale gosc
    w Punto slabiej od Ciebie jezdzi/ma slabsze auto/ ma mniej szczescia :P

    A tak calkiem serio sam sie zastanawiam nad kamera ale ja jezdze raczej
    "kapeluszniczo" :)

    Pozdrawiam
    Xiant

  • 4. Data: 2012-07-27 12:07:55
    Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <g...@...lesie>

    On 2012-07-27 11:34, Xiant wrote:

    > Witam
    >
    > Z opisu wynika, ze obaj popier... calkiem niezle w tym miejscu ale gosc
    > w Punto slabiej od Ciebie jezdzi/ma slabsze auto/ ma mniej szczescia :P

    Jechał szybciej niż ja, natomiast wcale nie jakoś bardzo szybko ....
    pewnie około ~90 (tam jest ograniczenie 70)

    > A tak calkiem serio sam sie zastanawiam nad kamera ale ja jezdze raczej
    > "kapeluszniczo" :)

    Kamera przyda się niezależnie od stylu jazdy. Zwłaszcza do ustalenia
    przebiegu wydarzeń, ponieważ to, co niektórzy czasem potrafią wyprawiać,
    to....

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik

  • 5. Data: 2012-07-27 12:09:38
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 27 Jul 2012 11:34:40 +0200, Xiant

    > A tak calkiem serio sam sie zastanawiam nad kamera ale ja jezdze raczej
    > "kapeluszniczo" :)

    Zamontuj do tyłu, może nagrasz jak niektórzy za Tobą gryzą kierownicę. ;)

    --
    Pozdor Myjk

  • 6. Data: 2012-07-27 12:14:12
    Od: "Chris" <s...@s...net>

    Marcin 'Yans' Bazarnik nabazgrał(a):

> [...]
    > Kamera przyda się niezależnie od stylu jazdy. Zwłaszcza do ustalenia
    > przebiegu wydarzeń, ponieważ to, co niektórzy czasem potrafią wyprawiać,

    Polecam taki: PRESTIGIO SAMOCHODOWY VIDEO REJESTRATOR RoadRunner 500

    Kolega kupił i zachwala a szukał długo czegoś dobrego.

    W dzień
    http://youtu.be/6GoNABrjPdc
    W nocy + deszcz
    http://www.youtube.com/watch?v=CcPDU5K2v-A

  • 7. Data: 2012-07-27 12:21:02
    Od: Xiant <x...@g...pl>

    W dniu 2012-07-27 12:09, Myjk pisze:
    > Fri, 27 Jul 2012 11:34:40 +0200, Xiant

    > Zamontuj do tyłu, może nagrasz jak niektórzy za Tobą gryzą kierownicę. ;)

    Witam

    Hehe ... celne i kasliwe :)) Ale az tak zle nie jest no chyba, ze mnie
    "zlapales" kiedys na drodze (jestem grupowo oklejony jak by co) :)
    Ja po prostu nie zapierdalam bo i nie bardzo mam czym.

    Pozdrawiam
    Xiant

  • 8. Data: 2012-07-27 12:39:28
    Od: K <...@...c>

    W dniu 27-07-2012 10:44, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze:
    > Witam,
    >
    > Strasznie żałuję, że do tej pory nie mam rejestratora - gdybym miał, to
    > udałoby mi się uwiecznić piękną scenę rozgrywającą się wprost w świetle
    > moich reflektorów.

    ja dzis na obwodnicy trojmiasta widzialem jak sciagaly sie dwie calibry,
    z czego pierwsza miala chromowane felgi i chromowane naklejki plomienie
    na masce i drzwiach. predkosc to ok. 140km/h i ta druga siedziala tej
    pierwszej na dupie. nie jestem pewien ale ta druga miala z tylu spoiler.
    niesamowita historia!

  • 9. Data: 2012-07-27 12:50:13
    Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <g...@...lesie>

    On 2012-07-27 12:14, Chris wrote:
    > Marcin 'Yans' Bazarnik nabazgrał(a):

    > Polecam taki: PRESTIGIO SAMOCHODOWY VIDEO REJESTRATOR RoadRunner 500

    Wygląda nienajgorzej. Ale niestety rejestracji odczytać się nie da...

    > Kolega kupił i zachwala a szukał długo czegoś dobrego.
    >
    > W dzień
    > http://youtu.be/6GoNABrjPdc
    > W nocy + deszcz
    > http://www.youtube.com/watch?v=CcPDU5K2v-A

    Najbardziej to pasowałoby mi coś w stylu poniższego filmu. Nie jest
    typowy rejestrator, ale jakość zaiste miodna.
    http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpa
    ge&v=IqaXwUExTFI#t=297s

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik

  • 10. Data: 2012-07-27 12:55:08
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 27.07.2012 10:44, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze:

    > zarejestrować... jako, że ogólnie bez strat, zatem sytuacja z happy endem.
    > Wnioski ? Dwa: 1) Muszę kupić rejestrator.

    Mi się całkiem ładnie jako rejestrator sprawdza Nokia N8. Chociaż nie
    obraziłbym się za nieco szerszy kąt...