  • 1. Data: 2017-02-15 19:43:20
    Temat: Pierwszeństwo na parkingu
    Od: Jacek <k...@a...com>

    Jak wygląda sprawa pierwszeństwa przejazdu na parkingach pod marketami?
    Jest sobie parking mniej więcej taki:

    \\\\\\\\\ \\\\\\\\\\ \\\\\\\\\\
    ///////// ////////// //////////

    \\\\\\\\\ \\\\\\\\\\ \\\\\\\\\\
    ///////// ////////// ////////// i tak dalej

    Tworzą się więc na nim "ulice" i "przecznice".
    IMO na całym takim terenie obowiązuje zasada pierwszeństwa z prawej strony.
    Niedawno gość mający mnie po prawej stronie ale jadący "ulicą" obtrąbił
    mnie, że ośmielam się wjeżdżać przed nim.
    Jak to jest Waszym zdaniem uregulowane?
    Jacek

  • 2. Data: 2017-02-15 20:41:20
    Temat: Re: Pierwszeństwo na parkingu
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 15-02-2017 o 19:43, Jacek pisze:
> [...]
    > Niedawno gość mający mnie po prawej stronie ale jadący "ulicą" obtrąbił
    > mnie, że ośmielam się wjeżdżać przed nim.

    Tak jak piszesz, o ile nie ma znaków mówiących co innego.
    Ale lepiej nie ryzykować i nie wyjeżdżać na te "ulice" którymi zasuwa
    ktoś kto tego nie wie.
    Kilka sekund człowieka nie zbawi, a auto może uratować.
    Takimi co mieli pierwszeństwo są wybrukowane cmentarze.

  • 3. Data: 2017-02-15 20:41:51
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 15 Feb 2017 19:43:20 +0100, w <o827g8$un7$1@node1.news.atman.pl>, Jacek
    <k...@a...com> napisał(-a):

> [...]
    > Niedawno gość mający mnie po prawej stronie ale jadący "ulicą" obtrąbił
    > mnie, że ośmielam się wjeżdżać przed nim.

    Tak jak napisałeś. Gościa zatrzymać obywatelsko i wytłumaczyć.

  • 4. Data: 2017-02-15 21:05:06
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2017-02-15 o 19:43, Jacek pisze:
> [...]
    > Niedawno gość mający mnie po prawej stronie ale jadący "ulicą" obtrąbił
    > mnie, że ośmielam się wjeżdżać przed nim.

    Rozumiem, ze na ulicy się parkuje.
    Więc raczej ulice i aleje.
    I wtedy będzie odwrotnie z pierwszeństwem.

  • 5. Data: 2017-02-15 21:05:34
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Wed, 15 Feb 2017 19:43:20 +0100, Jacek napisał(a):

> [...]
    > Niedawno gość mający mnie po prawej stronie ale jadący "ulicą" obtrąbił
    > mnie, że ośmielam się wjeżdżać przed nim.

    Uregulowane jest tak jak piszesz.

    Ale praktyka jest taka że, każdy parking ma swoje własne, intuicyjne
    starszeństwo alejek ważniejszych nad mniej ważnymi i jakakolwiek próba
    dyskusji musi się skończyć słuczką albo mordobiciem ;)

  • 6. Data: 2017-02-15 21:09:29
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]

    > Niedawno gość mający mnie po prawej stronie ale jadący "ulicą" obtrąbił
    > mnie, że ośmielam się wjeżdżać przed nim.

    Nalezy wykazać się rozsądkiem.

    Mój brat jechał "główną", babka wyjechała mu z "mniej głównej" ale miał
    ją po prawej.

    Brat chcąc nie chcąc proponował podpisanie oświadczenia, ale babka
    wezwała policję. Policjant stwierdził, że wina jest brata, a baba jest
    idiotką, skoro brata na parkingu obróciło od jej uderzenia o 180 stopni.
    I szczęście, że na tym się skończyło.

    Jak koniecznie chcesz mieć rację, to tak to są teoretycznie równorzędne.

    Shrek.

  • 7. Data: 2017-02-15 21:36:19
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > Niedawno gość mający mnie po prawej stronie ale jadący "ulicą" obtrąbił
    > mnie, że ośmielam się wjeżdżać przed nim.

    To zalezy od oznaczeń takich parkingów. Czy jest to droga wewnętrzna czy
    np osiedlowa. Tutaj masz z grubsza opisane:
    http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/bezpieczens
    two/news-droga-wewnetrzna-a-strefa-ruchu-wiesz-czym-
    sie-roznia,nId,1397382

    --
    LordBluzg(R)

  • 8. Data: 2017-02-15 22:25:18
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Cavallino"

> [...]

    Kilka sekund człowieka nie zbawi, a auto może uratować.
    Takimi co mieli pierwszeństwo są wybrukowane cmentarze.
    ---
    Cmentarze z parkingowych kolizji ? :-)

  • 9. Data: 2017-02-16 07:47:46
    Od: Marcin Kiciński <m...@g...com>

    W dniu sroda, 15 lutego 2017 22:25:21 UTC+1 uzytkownik re napisal:

    > Cmentarze z parkingowych kolizji ? :-)

    Widzialem kiedys na parkingu pod hipermarketem kolizje zakonczona
    dachowaniem, a stad na cmentarz juz niedaleko...

    Pozdrawiam
    MK

  • 10. Data: 2017-02-16 08:42:32
    Od: WS <L...@c...pl>

    Pewnie zalezy od interpretacji, oznakowan itp
    Generalnie piersz. z prawej, ale zawsze jest opcja innej interpretacji przepisow, np.
    ten wyjazd to wyjazd z parkingu na droge, czyli wlaczanie sie do ruchu, np. w Krk
    tesco zrobilo takie oznakowanie w ewidentny sposob:

    http://tnij.org/ptescokrk

    WS