  • 1. Data: 2012-10-03 12:01:48
    Temat: "Pionowa" magistrala szeregowa ;-)
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    Kontynuując wątek BMSa zastanawiam się nad magistralą szeregową
    (zrobioną na GPIO) umożliwiającą transmisje między układami o różnych
    poziomach napięcia zasilania.
    Dokładnie sprawa maiła by wyglądać tak:
    - Połączone szeregowo w baterię ogniwa litowe, do każdego ogniwa
    podpięty mikrokontroler nadzorujący ogniwo.
    Każdy mikrokontroler musi wysyłać i odbierać komunikaty do/z
    mikrokontrolera głównego który będzie podłączony do najniższego
    potencjału baterii.
    - Szybkość transmisji kilka, kilkanaście bajtów na sekundę.
    - Ilość potrzebnych do transmisji IO mikrokontrolera 1-4.
    - Każdy mikrokontroler nadzorujący ogniwo może pełnić rolę repeatera.
    - Transmisja nie może pochłaniać energii (np. transoptory) a jej
    implementacja nie powinna być kosztowna.

    --
    Pozdrawiam,
    AWa.

  • 2. Data: 2012-10-03 16:14:59
    Temat: Re: "Pionowa" magistrala szeregowa ;-)
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 03.10.2012 12:01, Andrzej W. wrote:
    > - Transmisja nie może pochłaniać energii
    Nie ma takich.

    > (np. transoptory)
    Nie demonizowałbym.
    Przy transmisji 57600bps i 20*8=160 bitach na sekundę do transmisji
    nadajesz przez niecałe 3 promile czasu. Przy 10mA pompowanym w diodę
    daje to średni prąd 27uA (a mniej jeżeli założysz, że nie wysyłasz
    samych '1'). Pracujący procesor w czasie transmisji pochłonie kilka razy
    więcej.

    Mam też pewien pomysł na separację MOSami ale w razie jego wykorzystania
    projekt modułu komunikacyjnego udostępniasz na zasadzie open hardware -
    pasuje?

    > a jej
    > implementacja nie powinna być kosztowna.
    Możesz to dopiąć bezpośrednio do UARTa i wykorzystać phy z procesora (w
    tym odbiór asynchroniczny podczas gdy core śpi) zamiast rzeźbić.

    Michoo

  • 3. Data: 2012-10-03 16:55:15
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    W dniu 2012-10-03 16:14, Michoo pisze:
    > Mam też pewien pomysł na separację MOSami ale w razie jego wykorzystania
    > projekt modułu komunikacyjnego udostępniasz na zasadzie open hardware -
    > pasuje?

    Udostępniam:
    http://www.bpa.com.pl/pomysly/rowery/zasilanie/dynam
    o_1

    Co do implementacji na MOSach, to są takie co albo pobierają prąd czas
    cały i te mnie raczej nie interesują, albo przerzutniki RS pobierające
    prąd tylko w trakcie przełączania, ale one zaś wymagają sporo
    tranzystorów i najlepiej globalnego sygnału reset ustawiającego całość
    logiki w stan znany.
    Masz jakiś inny jeszcze pomysł?

    > Możesz to dopiąć bezpośrednio do UARTa i wykorzystać phy z procesora (w
    > tym odbiór asynchroniczny podczas gdy core śpi) zamiast rzeźbić.

    Pisząc "implementacja" miałem na myśli otoczkę sprzętową wokół
    mikrokontrolera użytą do przesunięcia poziomów napięcia.

    --
    AWa.

  • 4. Data: 2012-10-03 17:05:14
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2012-10-03 12:01, Andrzej W. pisze:
> [...]
    > - Transmisja nie może pochłaniać energii (np. transoptory) a jej
    > implementacja nie powinna być kosztowna.
    A nie możesz "zapiąć się" do jednej spólnej magistrali przez kondensator
    każdym z mikrokontrolerów, czyli na magistrali dostaniesz tylko f>0 same
    szpilki, i nadawać/odbierać z przetworzeniem f1=0 (np 1kHz), f2=1 (np
    330Hz) - możesz zrobić to nawet softowo, i całkiem spore prędkości
    uzyskać...

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 5. Data: 2012-10-03 17:10:01
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    W dniu 2012-10-03 17:05, BartekK pisze:
> [...]
    > szpilki, i nadawać/odbierać z przetworzeniem f1=0 (np 1kHz), f2=1 (np
    > 330Hz) - możesz zrobić to nawet softowo, i całkiem spore prędkości

    Całkiem ciekawy pomysł, dziękuję.

    --
    AWa.