  • 1. Data: 2009-04-06 18:29:44
    Temat: Play online na kartę a GPRS
    Od: r...@p...onet.pl

    Witam,
    Czy to działa też w roamingu sieci plus, a w przypadku braku UMTS - czy działa
    po zwykłym GPRS (na prowincji)?

    Szukam taniego w przeliczeniu na 1GB internetu o ogólnopolskim zasięgu (także
    na odludziu) - bez podpisywania umowy.

  • 2. Data: 2009-04-06 19:17:15
    Temat: Re: Play online na kartę a GPRS
    Od: darnok <d...@a...spam.ch>

    r...@p...onet.pl pisze:
> [...]
    > po zwykłym GPRS (na prowincji)?
    >
    > Szukam taniego w przeliczeniu na 1GB internetu o ogólnopolskim zasięgu (także

    Dziala tylko w zasiegu UMTS playa. nie dziala nawet w GSMie Playa a juz
    tym bardziej w roamingu plusowym.

    Z innych opcji zainteresuj sie simplusem albo heyah.

    --
    darnok
    "TRAGEdia: A ja TRUskawki CUkrem..."

  • 3. Data: 2009-04-06 20:06:09
    Od: "Darek" <d...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > Dziala tylko w zasiegu UMTS playa. nie dziala nawet w GSMie Playa a juz
    > tym bardziej w roamingu plusowym.
    >
    > Z innych opcji zainteresuj sie simplusem albo heyah.

    W tej chwili Heyah ma promocje - podwojne doladowanie, w polaczeniu z nieco
    tanszymi doladowaniami dostepnymi na Allegro daje to ok. 1 gr/100 kB, czyli
    ok. 100 zł/GB. Przy intensywnym korzystaniu z internetu nie jest to tanio,
    ale przy korzystaniu od czasu do czasu to taka oferta nie jest najgorsza.

    Przy okazji chcialem zapytac, czy z Play online nie mozna korzystac z
    internetu w telefonie? Kupilem niedawno karte sim Play online na karte i
    korzystajac na komputerze internet dziala bez problemu (telefon dziala jako
    modem), natomiast na telefonie to nie dziala. Nie wiem, czy mam szukac bledu
    w ustawieniach telefonu, czy tez po prostu ta usluga nie przewiduje
    korzystania z interentu w telefonie?

  • 4. Data: 2009-04-06 21:49:10
    Od: Michał Rolka <usenet@moje_nazwisko.info>

    Darek pisze:

> [...]
    > modem), natomiast na telefonie to nie dziala. Nie wiem, czy mam szukac bledu
    > w ustawieniach telefonu, czy tez po prostu ta usluga nie przewiduje

    Nie korzystałem z telefonu jako modemu, ale internet w telefonie działał
    bez zarzutu (głównie poczta i synchronizacja kalendarza Google) - Nokia E70.

    Michał

  • 5. Data: 2009-04-06 22:04:21
    Od: "Jakub Danecki" <j...@d...net>

    Darek wrote:
    > Przy okazji chcialem zapytac, czy z Play online nie mozna korzystac z
    > internetu w telefonie?

    A dlaczegóżby nei można było?

    > Kupilem niedawno karte sim Play online na karte
    > i korzystajac na komputerze internet dziala bez problemu (telefon
    > dziala jako modem), natomiast na telefonie to nie dziala.

    A jak to sprawdzasz?

    > Nie wiem, czy
    > mam szukac bledu w ustawieniach telefonu, czy tez po prostu ta usluga
    > nie przewiduje korzystania z interentu w telefonie?

    PlayOnline na kartą korzysta z APN o nazwie "internet". Każdy inny APN
    nie zadziała. Zobacz, czy to co włączasz w telefonie aby skorzystać z
    internetu korzysta z tego APN.

    Jakub

  • 6. Data: 2009-04-07 06:31:36
    Od: "Darek" <d...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > PlayOnline na kartą korzysta z APN o nazwie "internet". Każdy inny APN
    > nie zadziała. Zobacz, czy to co włączasz w telefonie aby skorzystać z
    > internetu korzysta z tego APN.

    Dzieki za szybkie odpowiedzi. Podobne pytanie zadalem mailem do BOK Play pare
    dni temu to jeszcze nie doczekalem sie odpowiedzi (jedynie dostalem
    potwierdzenie, ze otrzymali moje zapytanie).

    Polaczenie sprawdzam w ten sposob, ze wlaczam jakas aplikacje korzystajaca z
    internetu np. Opere mini lub Google maps (nie widze, zeby mozna bylo zmienic
    APN, z ktorego korzystaja te aplikacje, wiec jest to zapewne to, ktore jest
    ustawione jako domyslne w ustawieniach telefonu). Przy probie polaczenia
    pojawia sie po pewnym czasie komunikat, ze brak polaczenia. Dodam, ze jak
    korzystam z sim Heyah lub Ery TT to wszystko dziala bez problemu.

    Telefon, ktory uzywam to SE G502, konfiguruje go wysylajac sms z:
    https://konfiguracja.playmobile.pl/
    Oczywiscie zmieniam potem w ustawieniach domyslny profil do polaczen na te
    ustawienia, ktore przychodza z Play sms-em.
    Co dziwne, w tych ustawieniach APN to "wap", ale nawet jak zmienie go na
    "internet" to i tak to nie dziala.

    Myslalem, ze moze nie mozna korzystac z interentu w telefonie, bo i na www
    Play-a online na karte i na dolaczonej ulotce do kary sim jest jedynie info o
    konfiguracji telefonu jako modemu.

  • 7. Data: 2009-04-07 09:00:44
    Od: "Jakub Danecki" <j...@d...net>

    Darek wrote:
    > Polaczenie sprawdzam w ten sposob, ze wlaczam jakas aplikacje
    > korzystajaca z internetu np. Opere mini lub Google maps (nie widze,
    > zeby mozna bylo zmienic APN, z ktorego korzystaja te aplikacje,

    Nie widzisz, nie znaczy, że nie ma :)

> [...]
    > telefonu). Przy probie polaczenia pojawia sie po pewnym czasie
    > komunikat, ze brak polaczenia. Dodam, ze jak korzystam z sim Heyah lub

    Czyli jednak ustawienia.

> [...]
    > te ustawienia, ktore przychodza z Play sms-em.
    > Co dziwne, w tych ustawieniach APN to "wap", ale nawet jak zmienie go na

    W k810, a więc w twoim telefonie pewnie też - poszukaj ustawień dla
    aplikacji Java - jest to zupełnie niezależna opcja od ustawień internetu
    dla telefonu i internetu dla komputera - wygląda na to, że Java nadal
    próbuje korzystać z ustawień Ery i APN erainternettt, więc nie ma szans
    zadziałać.
    Poprawisz ustawienie - ruszy bez pudła.

    > Myslalem, ze moze nie mozna korzystac z interentu w telefonie, bo i na
    > www Play-a online na karte i na dolaczonej ulotce do kary sim jest
    > jedynie info o konfiguracji telefonu jako modemu.

    Bo generalnie to jest główne zastosowanie, ale dla operatora to
    obojętne, czy po drugiej strony łącza będzie drukarka, telefon, router
    czy komputer - tego się odróżnić nie da (w sumie się da, ale operatorowi
    to na prawdę wisi - dla niego liczy się ruch, za który płacisz).

    rgrds,
    Jakub

  • 8. Data: 2009-04-07 21:10:16
    Od: "Darek" <d...@g...SKASUJ-TO.pl>

> [...]
    > dla telefonu i internetu dla komputera - wygląda na to, że Java nadal
    > próbuje korzystać z ustawień Ery i APN erainternettt, więc nie ma szans

    Dzieki raz jeszcze za odpowiedz, rzeczywiscie to kwestia ustawien. Udalo mi
    sie wreszcie polaczyc z internetem w telefonie, na razie niestety tylko
    polaczenie jest tylko przez Opere mini (inne aplikacje np. Google maps nie
    dzialaja, mimo, ze ich ustawienia sa takie same tzn. domyslne dla telefonu).
    Podejrzewam, ze te problemy moga wynikac z tego, ze telefon jest z Ery i być
    może trzeba w jakis sposob usunac te ustawienia i wgrany soft Ery.