  • 1. Data: 2009-04-28 07:30:18
    Temat: Płyta główna - luźne gniazdo procesora?
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    Wygląda na to, że gniazdo procesora w płycie głównej się poluzowało,
    bądź trafił się zimny lut (ale po takim czasie?).
    Płyta główna to http://www.gigabyte.pl/products/mb/specs/ga-k8nxp-9.
    html
    ma około 4 lat.
    Objaw jest taki, że komputer czasem uruchomi się normalnie, czasem nie,
    czasem nie wykryje karty grafiki, czasem zatrzyma się na wykrywaniu
    napędów, a czasem po włączeniu komputera resetuje się ciągle. Pomaga
    złapanie za radiator procesora i dociśnięcie go, bądź odgięcie w którąś
    stronę. Miał ktoś może już taki przypadek? Bo miałem podobny - u kolegi
    płyta główna nie chciała działać, jak była włożona do obudowy pionowo,
    po położeniu jej poziomo wyciągniętej i poruszaniu radiatorem procesora,
    powodowało, że potrafiła normalnie funkcjonować.
    A może w takim wypadku winny jest procesor? Poradzicie coś? Ja tymczasem
    spróbuję od kogoś pożyczyć płytę główną i przetestować.

  • 2. Data: 2009-04-28 08:17:47
    Temat: Re: Płyta główna - luźne gniazdo procesora?
    Od: "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl>

    BQB pisze:
> [...]
    > A może w takim wypadku winny jest procesor? Poradzicie coś? Ja tymczasem
    > spróbuję od kogoś pożyczyć płytę główną i przetestować.

    A kondensatory jak wyglądaja?

  • 3. Data: 2009-04-28 08:31:01
    Od: "Doxent" <d...@N...gazeta.pl>

    > Płyta główna to http://www.gigabyte.pl/products/mb/specs/ga-k8nxp-9.
    html
    > ma około 4 lat.

    Mi padło bardzo dużo płyt firmy gigabyte z tej serii czyli roczniki
    2004-2006. O dziwo w żadnej z nich nie widać wybałuszonych kondensatorów.
    Niektóre padały już po 1,5 roku. Pewnie problemy zimnych lutów ale też tego
    nie widać. Efekt to kompletnie martwe płyty.

  • 4. Data: 2009-04-28 08:58:41
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    Nex@pl pisze:
    html ma około 4 lat.

    > A kondensatory jak wyglądaja?

    Normalnie - nie są wybrzuszone, ani wylane.

  • 5. Data: 2009-04-28 15:43:55
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    BQB wrote:
    > Wygląda na to, że gniazdo procesora w płycie głównej się poluzowało,
    > bądź trafił się zimny lut (ale po takim czasie?).

    Pewnie jakies mikropekniecia albo rozwarstwienia w PCB powstale w wyniku
    naprezen. Rzecz raczej nie do naprawy - taka plyta ma jakies 6 warstw, na
    wiekszosci dziesiatki czy wrecz setki sciezek...

    k,

  • 6. Data: 2009-04-28 17:52:59
    Od: "Przemek" <p...@d...pl>

    Doxent wrote:
> [...]
    > kondensatorów. Niektóre padały już po 1,5 roku. Pewnie problemy
    > zimnych lutów ale też tego nie widać. Efekt to kompletnie martwe

    I nic dziwnego - takie objawy jak u kolegi to nie zadne zimne luty pod
    procesorem tylko zimne luty ale pod
    chipsetem - tak pada mnostwo starych plyt na nforce , nic dziwnego jesli
    chipset non stop przez kilka lat pracy mial
    non stop z 80 stopni to w koncu naprezenia termiczne spowodowaly puszczenie
    lutow . Po prostu zielony bubel w fazie projektowania chipsetu
    ,(albo celowa robota aby byl ruch w interesie) - dotyczy nforce3 i nforce4.
    Mozna to naprawiac ale koszty wieksze niz wartosc plyty.

  • 7. Data: 2009-04-28 19:35:29
    Od: "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl>

    BQB pisze:
    html ma około 4 lat.

    > Normalnie - nie są wybrzuszone, ani wylane.

    A zasialcz tez ma 4 lata? :)

    Proponowałbym podmienić.

  • 8. Data: 2009-04-28 20:23:53
    Od: "Doxent" <d...@g...pl>

    > Mozna to naprawiac ale koszty wieksze niz wartosc plyty.

    dokładnie mi padło sporo tego badziewia właśnie pod Athlony i Semprony na
    754. Także sporo padliny ze stajni Asrocka , najwięcej K8Upgrade cośtam.
    Tych płyt to była niemal 99% padliwość po 2 latach. Ciekawe jak naprawić
    luty skoro chipset montowany jest powierzchniowo czyli nie ma nóżek z
    drugiej strony.

  • 9. Data: 2009-04-29 09:25:04
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    Nex@pl pisze:
    html ma około 4

    > A zasialcz tez ma 4 lata? :)
    >
    > Proponowałbym podmienić.

    Ma 3 lata, ale napięcia mierzone miernikiem trzyma dobrze.
    Chieftec 360W

  • 10. Data: 2009-04-29 17:45:32
    Od: "Przemek" <p...@d...pl>

    Doxent wrote:

> [...]
    > K8Upgrade cośtam. Tych płyt to była niemal 99% padliwość po 2 latach.
    > Ciekawe jak naprawić luty skoro chipset montowany jest powierzchniowo
    Wlasnie dlatego sie nieoplaca - trzeba zrobic tzw reballing czyli wylutowac
    uklad , nalozyc nowe kulki
    i wlutowac spowrotem - w domu tego nie zrobisz a serwisy majace potrzebny
    do tego sprzet i umiejetnosci
    wolaja za to od 200zl w gore - dlatego oplaca sie to tylko przy plytach od
    laptopow ktore tez cierpia na takie usterki - np notorycznie
    na to padaja HP.