  • 1. Data: 2009-04-27 17:09:28
    Temat: Nietypowy sposób uruchamiania się komputera
    Od: "Greg" <j...@p...internetdsl.pl>

    Witam

    W jednym z komputerów zauważyłem dziwny objaw. Otóż komputer ten startuje
    bezpośrednio po włożeniu kabla zasilającego do gniazda (bez użycia przycisku
    na obudowie). Co może być powodem takiego zachowania ?

  • 2. Data: 2009-04-27 17:34:32
    Temat: Re: Nietypowy sposób uruchamiania się komputera
    Od: kffiatek <k...@s...op.pl>

    W dniu 2009-04-27 19:09, Greg pisze:
> [...]
    > bezpośrednio po włożeniu kabla zasilającego do gniazda (bez użycia przycisku
    > na obudowie). Co może być powodem takiego zachowania ?

    Wyłączanie komputera bezpośredni wyciąganiem kabla zasilającego z
    gniazda (bez użycia przycisku na obudowie), przy odpowiednich
    ustawieniach biosu.

    pozdrawiam
    --
    Kffiatek

  • 3. Data: 2009-04-27 17:36:18
    Od: "Jacek" <j...@w...pl>

> [...]
    > przycisku
    > na obudowie). Co może być powodem takiego zachowania ?

    Masz pewnie ustawioną w biosie opcję: uruchom automatycznie po zaniku prądu.

    Pzdr
    Jacek

  • 4. Data: 2009-04-27 17:44:47
    Od: "CeZ__134" <N...@p...onet.pl>

> [...]
    przycisku
    > na obudowie). Co może być powodem takiego zachowania ?

    To i ja sie podepne pod temat;
    Mam starego leciwego della L400-beznapedowiec,przy starcie systemu,zeby
    zaladowac system,musze od razu po wlaczeniu komputera wcisnac F 12 i recznie
    ustawic z jakiego zrodla ma byc botowany system..wiec..skad taka przypadlosc
    ?( niestety w biosie nie moge tego zmienic)jakies pomysly zeby ta
    dolegliwosc naprawic ?

    CeZ__134

  • 5. Data: 2009-04-27 18:06:13
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Jacek" <j...@w...pl> napisał w wiadomości grup
    > Masz pewnie ustawioną w biosie opcję: uruchom automatycznie po zaniku prądu.

    To musi być jakieś perpetuum mobile. Nie ma chyba żadnego komputera działającego
    bez napięcia. Miało być po powrocie napięcia.

  • 6. Data: 2009-04-27 18:07:19
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "CeZ__134" <N...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup
> [...]
    > ustawic z jakiego zrodla ma byc botowany system..wiec..skad taka przypadlosc
    > ?( niestety w biosie nie moge tego zmienic)jakies pomysly zeby ta

    Dlaczego w biosie nie możesz zmienić? Nie znasz kombinacji, nie zapamiętuje
    ustawień? Jak w biosie nie przestawisz, to raczej marne szanse.

  • 7. Data: 2009-04-27 18:07:22
    Od: "Jacek" <j...@w...pl>

    > Użytkownik "Jacek" <j...@w...pl> napisał w wiadomości grup
    >
    > To musi być jakieś perpetuum mobile. Nie ma chyba żadnego komputera
    > działającego bez napięcia. Miało być po powrocie napięcia.

    :-) no tak...

    Pzdr
    Jacek

  • 8. Data: 2009-04-27 18:42:06
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 27.04.2009 19:09, Greg pisze:
    > W jednym z komputerów zauważyłem dziwny objaw. Otóż komputer ten startuje
    > bezpośrednio po włożeniu kabla zasilającego do gniazda (bez użycia przycisku
    > na obudowie). Co może być powodem takiego zachowania ?

    1) Opcja w BIOSie ustalająca sposób zachowania się kompu-
    teraz po pojawieniu się napięcia zasilającego (po jego
    uprzednim odcięciu).

    2) Specyfika danej płyty głównej -- niektóre zachowują się
    w określony sposób bez możliwości zmiany (zresztą stan-
    dard ATX w zasadzie przewiduje ciągłe zasilanie kompu-
    tera).

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 9. Data: 2009-04-28 05:14:36
    Od: Greg <j...@p...internetdsl.pl>

    Dziękuję za wszystkie odpowiedzi, pomogło przestawienie opcji w BIOS-ie

    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2009-04-28 08:07:03
    Od: "CeZ__134" <N...@p...onet.pl>

    > Dlaczego w biosie nie możesz zmienić? Nie znasz kombinacji, nie
    zapamiętuje
    > ustawień? Jak w biosie nie przestawisz, to raczej marne szanse.

    W biosie ,w zakladce boot widze 4 napedy skad moge ustawic botowanie
    systemu,jednakze owe pola sa nieaktywne ...

    CeZ__134