  • 1. Data: 2009-04-27 12:29:19
    Temat: Geforce 6600 AGP problem na płycie głównej MSI MS-6380
    Od: PiotrS <j...@a...pl>

    Witam wszystkich!

    Ostatnio zakupiłem Geforca 6600 AGP firmy MSI na dość starego kompa z
    płytą główną MSI MS-6380. No i pojawia się problem. Przy wymagającej
    grafice Windows XP wywala niebieski ekran i się resetuje. W komputerze
    tym znajduje się zasilacz Chieftec 400W więc kartę tą powinien uciągnąć.
    W kompie oprócz tego znajdują się dwa dyski twarde PATA,nagrywarka DVD
    oraz karta sieciowa.
    Wszystko by było jasne, że to pewnie zasilacz lub uszkodzona karta
    graficzna lub ewentualnie płyta główna ale jedno mnie ciekawi.
    Otóż zainstalowałem z ciekawości na tym komputerze Linuksa, dokładnie
    Ubuntu 9.04 i akceleracja chodzi :P Gry w OpenGlu się nie wywalają,
    efekty pulpitu działają, filmy chodzą płynnie...

    Czy ktoś wie co to może się dziać ? :-)

    A dodam jeszcze, że stary Geforce 440MX chodzi ok pod Windowsem XP. Choć
    i z nim czasem są problemy przy starcie kompa - komp piszczy jakby nie
    mógł znaleźć karty graficznej, lecz po restarcie, dwóch jest ok.

    Pozdrawiam

    Piotrek S.

  • 2. Data: 2009-04-27 15:34:48
    Od: Michał <m...@o...pl>

    Odkręć śledzia i włóż samą płytkę PCB do gniazda AGP.

    Pozdrawiam,
    Michał

  • 3. Data: 2009-04-27 16:20:13
    Od: PiotrS <j...@a...pl>

    Michał pisze:
    > Odkręć śledzia i włóż samą płytkę PCB do gniazda AGP.
    >

    > Pozdrawiam,
    > Michał

    Ale po co tak ? W czym to by miało pomóc ?

    Piotr S.

  • 4. Data: 2009-04-27 19:19:23
    Od: Michał <m...@o...pl>

    > Ale po co tak ? W czym to by miało pomóc ?

    Czasem zdarza się, że stara obudowa lekko odpycha śledzia i przesuwa kartę
    względem gniazda AGP, nie kontaktują wówczas niektóre styki i objawy są
    podobne do tych, które opisałeś.

    Pozdrawiam,
    Michał

  • 5. Data: 2009-04-27 19:53:56
    Od: PiotrS <j...@a...pl>

    Michał pisze:

> [...]
    > kartę względem gniazda AGP, nie kontaktują wówczas niektóre styki i
    > objawy są podobne do tych, które opisałeś.

    Hmm. No być może tak jest. Na razie jednak mam zamiar sprawdzić tą kartę
    na mocniejszym zasilaczu. Jak to nie pomoże to przełożę do innego kompa.
    Potem dopiero pomyślę o takich środkach.

    Pozdrawiam
    Piotr S.

  • 6. Data: 2009-04-27 20:12:35
    Od: PiotrS <j...@a...pl>

    PiotrS pisze:

> [...]
    > na mocniejszym zasilaczu. Jak to nie pomoże to przełożę do innego kompa.
    > Potem dopiero pomyślę o takich środkach.

    Dalej jednak nic mi to nie tłumaczy dlaczego pod Linuksem chodzi a pod
    Windows nie... Myślę, że jeśli chodziłoby o styki to i pod Windows i pod
    Linuksem byłoby to samo, dobrze myślę ?

    Piotr S.

  • 7. Data: 2009-04-28 16:13:51
    Od: p...@g...com

    Witam,

    O dziwo zadziałało. Włożyłem jeszcze raz kartę i chodzi. Widocznie coś
    nie stykało :)

    Pozdrawiam
    Piotr S.