  • 1. Data: 2010-11-30 11:04:26
    Temat: Płyta główna (prawdopodobnie) poległa - jaka może być przyczyna?
    Od: ikov <i...@t...pl>

    4-letni komputer z Sempronem 3000+ DDR2, płyta Gigabyte ze zintegrowaną
    grafiką 6100 - włącza się raz na kilkanaście prób; dyski, wiatraki i
    diody mają zasilanie i działają, ale BIOS nie wydaje nawet pisku. Objawy
    jak przy dogorywającym zasilaczu, ale z nowym robił dokładnie to samo.
    Pamięci przekładane do innych slotów oraz wymienione na inne nic nie
    dały, więc wniosek jeden - płyta główna. Gdy już jednak system wstanie
    (a wtedy działa bezawaryjnie aż do wyłączenia) to pojawia się ciekawy
    objaw - brak koloru czerwonego (sprawdzone na różnych monitorach).
    Kondensatory zdrowe - co mogło walnąć skoro wygląda jak nówka a daje
    właśnie takie objawy?
    Wg mnie raczej nie do naprawienia (pasująca nowa płyta główna to ca
    150zł) ale pytam, bo może macie jakieś uwagi.

  • 2. Data: 2010-11-30 11:19:00
    Od: WiesłaW <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 30-11-2010 o 12:04 ikov napisał na pl.comp.pecet:

    > 4-letni komputer z Sempronem 3000+ DDR2, płyta Gigabyte ze zintegrowaną
    > grafiką 6100 - włącza się raz na kilkanaście prób

    Ja bym spróbował jeszcze zasadzić inną grafikę.

    --
    WiesłaW
    Opera Mail

  • 3. Data: 2010-11-30 11:23:11
    Od: "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl>

    W dniu 2010-11-30 12:04, ikov pisze:
> [...]
    > Wg mnie raczej nie do naprawienia (pasująca nowa płyta główna to ca
    > 150zł) ale pytam, bo może macie jakieś uwagi.

    Grafika wbudowana czy nie?

  • 4. Data: 2010-11-30 11:55:27
    Od: "Remek" <d...@g...com>

    Użytkownik "Nex@pl" napisał:

    > Grafika wbudowana czy nie?

    Pisać potrafisz, ale czytać już nie. Same orły w tym wątku.

    "płyta Gigabyte ze ZINTEGROWANĄ grafiką"

    Remek

  • 5. Data: 2010-11-30 12:12:33
    Od: ikov <i...@t...pl>

    > Ja bym spróbował jeszcze zasadzić inną grafikę.

    Żadnej karty na PCI-E nie znalazłem, bo walają się u mnie same AGP -
    wygrzebałem gdzieś kartę na PCI (jakiegoś tridenta z 1997 r.). System
    wstaje częściej niż przedtem (czyli co kilka prób) ale w sumie problem
    pozostaje. Poza tym raczej nie uciągnie 1440x900 x 32bit x 60Hz.
    Wychodzi na to, że pozostaje wymiana płyty, bo nawet jeśli jest to
    grafika, to zakup nowej mija się z celem (musi byc f-ra i gwarancja -
    podobne koszty co MB), a gwarancji że będzie działać nie ma. XP powinien
    dać się aktywować, bo ostatnio zmieniałem całe bebechy (MB z grafiką +
    CPU) z AMD na Intela i system aktywował się bez zająknięcia.

  • 6. Data: 2010-11-30 12:14:44
    Od: "Tmek" <T...@d...ek>

    Użytkownik "ikov" <i...@t...pl> napisał w wiadomości

    > Wg mnie raczej nie do naprawienia (pasująca nowa płyta
    > główna to ca 150zł) ale pytam, bo może macie jakieś uwagi.

    Chipset polnocny w ktorym jest grafika przegrzewa sie i padaja luty.
    Jako ze to jest lutowane bga masz opcje albo oddac do przelutowania albo
    wygrzac hotairem.
    Druga metoda nieumiejtnie wykonana jest ryzykowna i mozesz tez od razu ubic
    wszystko.

    Tmek

  • 7. Data: 2010-11-30 15:54:26
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Nex@pl" napisał:

    > Grafika wbudowana czy nie?

    Nie, biega sobie luzem ;->

    JoteR

  • 8. Data: 2010-11-30 21:26:31
    Od: "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl>

    W dniu 2010-11-30 16:54, JoteR pisze:

    > Nie, biega sobie luzem ;->
    >
    > JoteR

    Może uciekła ;-)

  • 9. Data: 2010-11-30 22:31:23
    Od: WiesłaW <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 30-11-2010 o 12:55 Remek napisał na pl.comp.pecet:

    > Same orły w tym wątku.

    A mnie np Twoje przygłupawe docinki zaczynają lekko irytować.
    Chciałeś dołączyć do orłów?

    --
    WiesłaW
    Opera Mail

  • 10. Data: 2010-12-01 00:16:19
    Od: "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl>

    W dniu 2010-11-30 12:55, Remek pisze:

    > Pisać potrafisz, ale czytać już nie. Same orły w tym wątku.
    >
    > "płyta Gigabyte ze ZINTEGROWANĄ grafiką"
    >
    > Remek

    Późna godzina była ;-)