  • 1. Data: 2010-11-29 21:53:39
    Temat: Tablet z laczem RS - podlacze go przejsciowka RS-USB?
    Od: Piotr Molski <p...@a...pl>

    Witam,
    mam stary tablet Wacoma z kablem zenskim RS (tak to sie chyba nazywa).
    Czy przejsciowka RS-USB pozwoli mi go uzywac?
    Tutaj link do przejsciowek na allegro
    http://tnij.org/kable
    Czym sie roznia przejsciowki za 3 zl od tych za 30? Wiem, cena.. ;)

    pozdr
    Piotr

  • 2. Data: 2010-11-29 22:37:07
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Mon, 29 Nov 2010 13:53:39 -0800 (PST), Piotr Molski

> [...]
    >Tutaj link do przejsciowek na allegro
    >http://tnij.org/kable
    >Czym sie roznia przejsciowki za 3 zl od tych za 30? Wiem, cena.. ;)

    1. Przejściówki tańsze mogą nie przenosić wszystkich sygnałów, tylko
    czy to ma znaczenie przy tablecie - nie wiem. Ja bym kupił droższą.

    2. Poważniejszym problemem, szczególnie pod najnowsze Windowsy jest
    wycofanie się Wacoma ze wspierania obsługi tabletów pod RSa. Może cię
    czekać zakup wcale nie tanich sterowników od zewętrznej firmy.
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 3. Data: 2010-11-30 02:37:01
    Od: Piotr Molski <p...@a...pl>

    Dzieki
    na razie mam wiekszy problem - tablet nie dziala nawet po laczu RS.
    Nie "podnosi sie" po podlaczeniu zasilania - nie zapala sie kontrolka.
    Zasilanie jest smiesznie zrobione - przewod zasilacza wchodzi w lacze
    RS.
    Tablet lezal sobie nieuzywany kilka lat. Zasilacz nie jest oryginalny
    (od dysku), ale kiedys chyba dzialal z tym tabletem - tak misie
    wydaje. No chyba, ze cos schrzanilem i + z - sa odwrocone - ale nie
    sadze.
    Gdzie mozna naprawic tablet?

    pozdr
    Piotr

  • 4. Data: 2010-11-30 05:48:34
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Mon, 29 Nov 2010 13:53:39 -0800 (PST), Piotr Molski napisał(a):

    > mam stary tablet Wacoma z kablem zenskim RS (tak to sie chyba nazywa).
    > Czy przejsciowka RS-USB pozwoli mi go uzywac?

    Jeśli masz komputer stacjonarny - kup coś z tego:
    http://allegro.pl/kontrolery-kontrolery-lpt-rs-pci-4
    463
    to w pełni fizyczne porty RS232, z pewnością będzie działało lepiej niż
    przejściówka.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 5. Data: 2010-11-30 06:52:10
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    Dnia Tue, 30 Nov 2010 06:48:34 +0100, MadMan napisał(a):

> [...]
    463
    > to w pełni fizyczne porty RS232, z pewnością będzie działało lepiej niż

    Nie zgodzę się. Znam co najmniej jedno urządzenie (waga przemysłowa Radwag)
    która poprawnie współpracuje z przejściówką USB, za to nie działa z kartą
    rozszerzeń na PCI. Nie wiem, czy to jest kwestia samego urządzenia,
    driverów, czy oprogramowania, ale fakt pozostaje.

    --
    Yakhub

  • 6. Data: 2010-11-30 07:36:36
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Tue, 30 Nov 2010 07:52:10 +0100, Yakhub napisał(a):

> [...]
    > rozszerzeń na PCI. Nie wiem, czy to jest kwestia samego urządzenia,
    > driverów, czy oprogramowania, ale fakt pozostaje.

    Dla mnie taki kontroler na PCI jest dużo pewniejszy iż taki na USB. W
    końcu kiedyś tylko w takiej postaci porty I/O istniały - jako karta
    rozszerzeń na ISA. Może miałeś jakiś niezbyt standardowy?
    Przypominam że nie mam licencji na nieomylność.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 7. Data: 2010-11-30 07:50:54
    Od: rs <n...@n...spam.pl>

> [...]

    >Tutaj link do przejsciowek na allegro
    >http://tnij.org/kable
    >Czym sie roznia przejsciowki za 3 zl od tych za 30? Wiem, cena.. ;)

    zapomnij, zeby tablet byl w pelni funkcjonalny.
    podobno niektore nowczesne plyty (bez RS) maja piny z RS232, ale nie
    wiem czy to nie jest plotka (tak zaslyszalem na innej grupie, bo tez
    podnioslem temat tebletow z RSami). nie wiem tez jak sie na te piny
    zapatrywalby BIOS plyty. <rs>

  • 8. Data: 2010-11-30 08:02:12
    Od: rs <n...@n...spam.pl>

    On Mon, 29 Nov 2010 18:37:01 -0800 (PST), Piotr Molski

> [...]
    >(od dysku), ale kiedys chyba dzialal z tym tabletem - tak misie
    >wydaje. No chyba, ze cos schrzanilem i + z - sa odwrocone - ale nie

    minus jest w srodku. 12V/200ma.

    >Gdzie mozna naprawic tablet?

    taniej cie wyjdzie kupic taki tablet na ebayu, albo allegro. <rs>

  • 9. Data: 2010-11-30 08:27:21
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Tue, 30 Nov 2010 02:50:54 -0500, rs napisał(a):

> [...]
    > wiem czy to nie jest plotka (tak zaslyszalem na innej grupie, bo tez
    > podnioslem temat tebletow z RSami). nie wiem tez jak sie na te piny

    Standardowo, to jest normalny RS tylko bez wtyczki/gniazda, działa na
    takiej samej zasadzie jak USB wyprowadzone na przedni panel.
    Brat niedawno kupił płytę pod Phenoma II, więc w miarę nowa, i też ma
    takie wyprowadzenie na płycie - 9 pinów z wszystkimi sygnałami używanymi
    przez złącze.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 10. Data: 2010-11-30 18:26:53
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Mon, 29 Nov 2010 18:37:01 -0800 (PST), Piotr Molski napisał(a):

> [...]
    > (od dysku), ale kiedys chyba dzialal z tym tabletem - tak misie
    > wydaje. No chyba, ze cos schrzanilem i + z - sa odwrocone - ale nie

    Jeżeli masz system powyżej XP, to chyba niestety jedynym wyjściem będzie go
    sprzedaj. Sugeruję jeszcze przejrzeć archiwum pl.comp.dtp i pl.comp.grafika
    - może tam coś Ci poradzą.

    [ Paranoja też jest sposobem na życie. ]
    [ (Murgen, Glen Cook "A imię jej ciemność") ]