  • 11. Data: 2014-02-06 14:35:41
    Temat: Re: Po co nam atomówka?
    Od: Pawel O'Pajak <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Czemu nie zaprojektujemy i zbudujemy elektrowni atomowej sami?

    Poniewaz nie potrafimy wybudowac w normalnej (swiatowej) cenie kawalka
    rownej, trwalej i bezpiecznej drogi. Poniewaz za lapowe beton moze stac
    sie nagle o lepszych parametrach. Poniewaz polozona pod droge podsypke
    moze ukrasc ta sama firma, ktora ja pare godz wczesniej ukladala.
    Poniewaz pozal sie Boze geolog nie przewidzial kurzawki powszechnej w
    dolinie rzecznej przy budowie metra. Poniewaz firma, ktora wygra
    przetarg, zbankrytuje i nie zaplaci podwykonawcom. Jak to wszystko
    opanujemy, to mozemy rozmawiac o budowie czegos zdecydowanie bardziej
    odpowiedzialnego.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 12. Data: 2014-02-06 22:11:07
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Pawel O'Pajak" napisał w wiadomości
> [...]
    >wczesniej ukladala. Poniewaz pozal sie Boze geolog nie przewidzial
    >kurzawki powszechnej w dolinie rzecznej przy budowie metra.

    Ale to sa problemy wykonawcze, ktore nawet zagraniczny projekt musi u
    nas przejsc.

    >Poniewaz firma, ktora wygra przetarg, zbankrytuje i nie zaplaci
    >podwykonawcom.

    Ale to nas spotyka i z zagranicznym "wykonawca"

    J.

  • 13. Data: 2014-02-06 23:17:17
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thursday, 6 February 2014 08:19:20 UTC+1, J.F wrote:

    >WTF? Nie jesteśmy w desperacji, ale mamy być?

    Ano, na razie prad mamy, ale patrz a, b i c.

    >Ja nie pytam czy ta atomówka jest nam potrzebna, tylko po co.

    patrz c, d, e

    >Czy wyłącznie do wytwarzania gigawatów, czy też jako program rozwoju
    >technicznego.

    Z drugiej strony program rozwoju ogolnego ucierpii jak pradu
    zabraknie.

    >Dzięki takim programom możnaby utworzyć nowe/wzmocnić istniejące
    >firmy EPC,
    >projektowe i produkcyjne, które potem już działałyby sobie w jakichś
    >innych projektach, których na świecie pełno.

    I mowisz ze wystarczy sypnac groszem, aby taka firma przynosila dalej
    zysk ?
    Wystarczy umowa na "opracowanie dokumentacji i przygotowaniu do
    produkcji wymiennika ciepla", czy powinno to jeszcze byc poparte
    uzyciem go w eksperymentalnym reaktorze sredniej mocy ? Czy to nie ma
    byc pojedynczy wymiennik, tylko cala elektrownia ?

    >To się jak narazie przy tych dużych projektach infrastrukturalnych
    >odbywa na zasadzie "zatrudnimy firmę zagraniczną, może nasi
    >inżynierowie czegoś się od niej nauczą", czyli powoli, >bez żadnego
    >planu i przede wszystkim, bez żadnej gwarancji powodzenia. No bo jak
    >się nauczą, to się u nich najmą i na następną robotę pojadą do
    >Brazylii albo Meksyku i więcej nie >wrócą.

    A tu jest jakas gwarancja ?

    >Jak będziemy w desperacji, to zbudujemy linię energetyczną do
    >któregoś sąsiada i będziemy prąd kupować. Może wyjść taniej, a na
    >pewno wyjdzie szybciej.

    A jak sasiedzi mysla podobnie ?

    >Zresztą historia polskiego zaangażowania w Ignalinę 2 pokazuje że
    >żadnej desperacji nikt nie planuje...

    No bo sam widzisz - koncepcje sa rozne, kazda ma zalety, a prad na
    razie jest.

    Nawiasem mowiac ... nie bardzo potrafie sie doczytac, ale wychodzi mi
    ze juz przestalismy byc eksporterem pradu:
    http://www.pse-operator.pl/index.php?modul=21&id_rap
    =8

    Czy moze raczej - swoj prad sprzedajemy Czechom, Slowakom i Niemcom, a
    sami kupujemy od Ukrainy.
    Jesli ukrainski tanszy, to popieram :-)

    Nawiasem mowiac - z raportu za 2012 wynika ze przylaczono 11GW w
    nowych zrodlach.
    To w zasadzie atomowka nam niepotrzebna. Niemcy tez rezygnuja ... to
    jak proponowane wyzej firmy maja pozniej zarobic ?

    >Rosatom/Atomstrojeksport proponował nam że zbuduje sam, za swoją
    >kasę, a koszt włoży w cenę prądu.

    Nie, od Rosatomu nie chcemy :-P

    >No tak, jakieś królewszczyzny trzeba było zostawić :-)

    Ba, przeciez cala masa PGR byla. A teraz nie ma jak autostrady
    wybudowac, bo wywlaszczanie rolnikow trwa lata ...

    >W Szczecinie. Kogeneracyjna.

    A duze to ? Inna sprawa ze byc moze czas na male EC w duzej ilosci.

    >Polacy są tak agresywni, a to dlatego, że nie ma słońca
    >nieomal przez siedem miesięcy w roku, a lato nie jest gorące
    >tylko zimno i pada zimno i pada na to miejsce w środku Europy
    >gdzie ciągle samochody są kradzione, a waluta to polski złoty

    A w UK lepiej ?
    Tak czy inaczej - wtedy kiedy nam pradu trzeba, to solary nie pracuja.
    Troche tego mozemy miec, ale w niewielkiej ilosci.
    No chyba zeby dorzucic troche akumulatorow szczytowo-pompowych.

    >Ale mamy Bałtyk. Kto pamięta że 10 lutego jest okrągła 94-ta rocznica
    >zaślubin Polski z Morzem? Płytkie morze gdzie zdrowo wieje. Gdzie ten
    >las wiatraków?
    >Tam jest do wzięcia więcej energii niż jesteśmy w stanie zużyć,
    >sprzedać i zmarnotrawić.

    Jestes pewien ? Tak czy inaczej - wiatrakow w kraju przybywa i to
    nawet nie tak powoli.

    No ale wlasnie - to moze dofinansowac firmy produkujace wiatraki a nie
    atomowki ?
    IMO - latwiej to bedzie sprzedac. A wstyd zebysmy taka prosta rzecz
    importowali :-)

    P.S. Juz sie zaczynaja narzekania srodowiskowe na wiatraki.
    A w ogole kolo takiego strach mieszkac:
    http://www.youtube.com/watch?v=-YJuFvjtM0s

    Takich filmow jest wiecej.

    > I do tego te glony, przez które nie można się latem kąpać. A
    > wyciągnąć je wszystkie i wrzucić do biogazowni!

    Pomysl ciekawy i moze wart realizacji. To co - dofinansowac badania
    nad glonogazem, czy jednak atomowki ?

    J.

  • 14. Data: 2014-02-06 23:19:19
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Sie mylisz troche
    http://www.pse-operator.pl/raport_roczny_2012

    J.
    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    W dniu środa, 5 lutego 2014 18:53:14 UTC+1 użytkownik Konrad Anikiel
    napisał:

    > Myślisz że Polska jest w takiej desperacji że nagle potrzebuje
    > elektrowni atomowej? To czemu się z tym programem buja już 9 lat,
    > bez kompletnie żadnych efektów? Kamień węgielny pod Gazoport
    > położono niecałe 3 lata temu, prawie już jest gotowy, a to wcale nie
    > tak dużo mniejszy projekt.

    A nie jest? Właściciele energetyki potraktowali ją jak kolonię. Wyrwać
    ile się da a potem uciec. Jak sobie przypominam to ostatnie poważne
    inwestycje w energetykę były za Gierka. Dobrze że urządzenia są
    długowieczne. Długowieczne ale nie wieczne. Jak by jakimś cudem
    chociaż trochę ruszył przemysł to 20 stopień zasilania byłby częściej
    niż w stanie wojennym.

  • 15. Data: 2014-02-06 23:30:45
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 6 lutego 2014 23:17:17 UTC+1 użytkownik J.F napisał:

> [...]
    >

    > Takich filmow jest wiecej.

    > Pomysl ciekawy i moze wart realizacji. To co - dofinansowac badania

    Gdzie przyłączono te 11GW? To dwa razy tyle co Bełchatów. Jakoś mi chyba umknęła
    budowa dwóch elektrowni takich jak w Bełchatowie?

  • 16. Data: 2014-02-07 00:35:25
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    przeciez podalem

    J.
    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

  • 17. Data: 2014-02-07 01:33:50
    Od: k...@g...com

    W dniu piątek, 7 lutego 2014 00:35:25 UTC+1 użytkownik J.F napisał:
> [...]
    >

    > Gdzie przyłączono te 11GW? To dwa razy tyle co Bełchatów. Jakoś mi
    >
    > chyba umknęła budowa dwóch elektrowni takich jak w Bełchatowie?

    Że niby na papierze to od razu musi być prawda. Początek obejrzałem. 11 to ma być jak
    wódka bedzie bedom śledzie i potrzymać za co bedzie. A napisali tam może ile
    wyłączyli, czy to tylko informacje do Dziennika Dobrych Wiadomości?

  • 18. Data: 2014-02-07 06:58:48
    Temat: Re: Po co nam atom?wka?
    Od: PeJot <P...@m...pl>

    W dniu 2014-02-06 22:11, J.F pisze:

    > Ale to sa problemy wykonawcze, ktore nawet zagraniczny projekt musi u
    > nas przejsc.

    > Ale to nas spotyka i z zagranicznym "wykonawca"

    Finowie też mają kłopoty:

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Elektrownia_J%C4%85drow
    a_Olkiluoto

    Na razie 6 lat opóźnienia i 3 x drożej :>

    --
    P.Jankisz

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 19. Data: 2014-02-07 07:57:56
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    Jeszcze będzie przepięknie, jeszcze będzie normalnie...

    Prawie 42 mld zł zamierza wydać na inwestycje w infrastrukturę sieciową pięciu
    największy operatorów sieci dystrybucyjnych oraz operator sieci przesyłowej - wynika
    z uzgodnionych z Urzędem Regulacji Energetyki planów rozwoju.
    W styczniu 2014 r. Prezes URE po dokonaniu oceny przedstawionych informacji i
    uzyskaniu opinii od właściwych miejscowo marszałków województw, uzgodnił plany
    rozwoju 5 największych OSD oraz aktualizację planu rozwoju OSP.

    Wynika z nich, że do 2019 roku operatorzy zamierzają wydać na inwestycje w
    elektroenergetyczną infrastrukturę sieciową 41,8 mld zł. Zdecydowana większość
    środków zostanie przeznaczona na budowę, rozbudowę, modernizację i odtworzenie
    majątku sieciowego.

    Pięciu operatorów sieci dystrybucyjnych: Enea Operator, Energa Operator, PGE
    Dystrybucja, RWE Stoen Operatora oraz Tauron Dystrybucja przygotowało nową edycję
    planów rozwoju na lata 2014-2019, a Polskie Sieci Elektroenergetyczne (OSP)
    zaktualizowały aktualizację planu rozwoju na lata 2014-2018.
    Z uzgodnionych z prezesem URE planów rozwoju wynika, że w tym roku OSP i OSD
    przeznaczą na inwestycje sieciowe ponad 6,3 mld zł, w 2015 - nieco ponad 7 mld zł, w
    2016 - ponad 7,4 mld zł, w 2017 - ok. 7,16 mld zł, a w 2018 roku prawie 8,2 mld zł. W
    2019 operatorzy sieci dystrybucyjnych planują przeznaczyć na inwestycje sieciowe
    ponad 5,2 mld zł.

    Jak odkreśla URE, plany rozwoju - ze względu na wieloletni cykl inwestowania oraz
    zaangażowanie znacznych środków finansowych, które powodują długookresowe
    konsekwencje finansowe dla przedsiębiorstw i jego odbiorców, mają bezpośrednie
    przełożenie na poziom przyszłych taryf przedsiębiorstw.

    http://www.cire.pl/item,88697,1.html?utm_source=news
    letter&utm_campaign=newsletter&utm_medium=link

  • 20. Data: 2014-02-07 08:07:21
    Od: "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez .wp.pl>

    Użytkownik "PeJot" <P...@m...pl> napisał w wiadomości

    > Finowie też mają kłopoty:
    >
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Elektrownia_J%C4%85drow
    a_Olkiluoto

    > Na razie 6 lat opóźnienia i 3 x drożej :>

    No bo z atomowkami jest jeden tylko problem- taka atomowka jest zdolna do
    uzycia wtedy gdy cala dokumentacja papierowa z nia zwiazana wazy tyle ile
    sama atomowka :))