  • 91. Data: 2011-05-21 12:00:04
    Temat: Re: Po debacie o jakości - UKE - wolne wnioski
    Od: wm <...@w...pn>

    > A co jak ktos nie będzie mial dodatkowo wykupionego pasma / osobnej rury
    > do miejsc strategicznych?? Ile to będzie kosztowało??

    To prawda, te serwery w strategicznych miejscach to chyba kiepski pomysł.
    Nie dość, że pewnie zabraknie na nie pieniędzy to także w tym kraju można
    je przeznaczyć na znacznie lepsze cele.

  • 92. Data: 2011-05-22 10:41:14
    Temat: Re: Po debacie o jako?ci - UKE - wolne wnioski
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 21 May 2011 09:52:36 +0200, JanuszR wrote:
    >Nie miałem na myśli kosztów sądowych lecz wysokość spornej kwoty i
    >stracony czas. Są oczywiście osoby, które pójdą do sądu dla dziesięciu
    >groszy, nazywamy je pieniaczami.

    Polowa to moze i pieniacze, a druga polowa to w imie, k*, zasad.

    Moze i 1 gr, ale czemu maja ci go nieslusznie naliczac ?
    Masz troche kompetencji, z poswiecisz pare godzin w ciagu roku na
    czytanie pism, a druga strona dostanie rachunek na pare tysiecy, to
    sie moze nauczy na drugi raz nie lekcewazyc 1 gr.

    >Zdziwiłbyś się ale to miłe, że jest ktoś kto tak uważa.

    Wystarczy troche poczytac o sprawach w sadzie.
    Czesto duza firma lekcewazy sprawe, to i potem przegrywa.

    J.

  • 93. Data: 2011-05-22 10:58:54
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 20 May 2011 09:51:20 +0200, Mariusz Kruk wrote:
    >ATSD, nie prościej to podzielić na dwie części?
    >1) Odcinek od klienta do routera brzegowego - tu przecież dać się
    >powinno to w miarę miarodajnie zmierzyć, prawda?
    >2) Wyjście "na zewnątrz" - a dlaczego by nie zrobić po prostu wymogu
    >podania rzetelnej i ustandaryzowanej informacji o tym jakie są
    >parametry? Na przykład (uwaga! to jest tylko przykład! chętnie usłyszę
    >inne propozycje) maksymalne przeciętne zużycie pasma
    >(powiedzmy, w procentach) po urządzeniach na ścieżkach wyjściowych od
    >klienta?

    Nie da sie/bardzo trudne bedzie.

    Chcesz zeby podawac "router brzegowy do ktorego jest pan podlaczony
    wraz z 200 klientami ma lacza 300Mb/s, ale transmitujemy w nich
    dzistez 50 programow TV i tyle rozmow Voip za ile klienci zaplaca - i
    to sa pakiety priorytetowe". A dalej "10 takich routerow na centrali
    dzieli lacza o przepustowosci 400Mbps, ktore dodatkowo przenosza caly
    ruch telefoniczny do centrali" i dalej maja narysowac cala mapke
    sieci, jak wyglada komunikacja miedzydzielnicowa, miedzymiastowa itp ?

    Nawet "mamy lacze do internetu o predkosci XXX" zawodzi w przypadku
    duzych operatorow, gdzie "pol Polski to my".

    J.

  • 94. Data: 2011-05-22 19:01:04
    Temat: Re: Po debacie o jakoœci - UKE - wolne wnioski
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "J.F"
> [...]
    >ruch telefoniczny do centrali" i dalej maja narysowac cala mapke
    >sieci, jak wyglada komunikacja miedzydzielnicowa, miedzymiastowa itp ?

    Nie. Chcę informacji - dajemy panu gwarantowane XMbps do routera
    brzegowego. Dalej mamy urządzenia, na których zajętość pasma nie przekracza
    średnio 73%.

    --
    \------------------------/
    | http://epsilon.eu.org/ |
    /------------------------\

  • 95. Data: 2011-05-22 20:08:40
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    Dnia Sun, 22 May 2011 21:01:04 +0200, Mariusz Kruk napisał(a):

    /../
    > Nie. Chcę informacji - dajemy panu gwarantowane XMbps do routera
    > brzegowego. Dalej mamy urządzenia, na których zajętość pasma nie
    > przekracza średnio 73%.
    Gwarantowane 5 Mbps do brzegowego kosztuje ile? 2 tysiące? 3 tysiące?

  • 96. Data: 2011-05-22 21:50:22
    Temat: Re: Po debacie o jakooeci - UKE - wolne wnioski
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2011-05-22 22:08, Smok Eustachy pisze:
    > Dnia Sun, 22 May 2011 21:01:04 +0200, Mariusz Kruk napisał(a):
    >
    > /../
    > Gwarantowane 5 Mbps do brzegowego kosztuje ile? 2 tysiące? 3 tysiące?

    To w takim razie co u Ciebie znaczy "prędkość do 5 MB/s". Prędkość na
    styku DTE?

  • 97. Data: 2011-05-23 06:54:08
    Od: Robert <cyberm_no_@_spam_tlen.pl>

    > dlatego pomiar musi być krótki i trzeba zdać się na statystykę a nie
    > pomiary dokonywane z dokładnością do pięciu miejsc po przecinku.
    > Nie chodzi o to by odróżnić ofertę "40 za 59zł" od "50 za 64zł" tylko
    > wykryć ewidentne oszustwa czyli ma być 40 a jest 4.
    jesli pomiar ma byc krotki to serwerow testowych powinno byc na peczki zeby
    wykluczyc mozliwosc zapchania rury do nich. srednia predkosc z minutowego
    testu realizowanego co 30 minut przez 24h do ~100 serwerow da w miare
    wiarygodna srednia. poza tym mowa nie jest o "ewidentne oszustwa czyli ma
    być 40 a jest 4" a o 80% zawsze. np. u mnie mamy obecnie 1/3 lacza wiecej
    niz potrzeba nam w szczycie. wyjscie na swiat nei zapycha sie nigdy z tego
    powodu (taka polityka jest utrzymywana od blisko 10 lat) ale to nie znaczy
    ze caly Internet jest dostepny z 80% predkosci tego lacza, a to NK muli a to
    jakis serwer na Tajwanie z jakimis egzotycznymi sterowanikami nie jest
    dostepny. Klient czest zglasza nie dzialajaca usluge MAILE WYSLANYM PRZEZ
    ZEWNETRZNY SERWER ale zglasza ze nie dziala mu JEDNA STRONA WWW czyli
    Internet mu nie dziala. Slazak slusznie zauwaza ze jak nie bedzie jakiegos
    mechanizmu regulujacego odpowiedzialnosc Klienta to medziemy mieli niezly
    pasztet i tysiace pomiarow "na zapas"/"bo moze cos znajda"/"bo wczoraj nie
    dzialalo" itd.

    niemniej UKE powinno sie zajac w pierwszej kolejnosci dostawcami oferujacymi
    usluge ktorej technicznie NIE DA SIE ZREALIZOWAC np. megabity via gsm,
    neostrada/inne 20Mbps podczac gdy modem synchronizuje sie na 2Mbps czy
    kablowki dajace 120Mbps i wiecej na fast ethernecie do klienta. to chyba
    najwiekszy problem.

    --
    Robert (ISP/KIKE)

  • 98. Data: 2011-05-23 07:04:28
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Smok Eustachy"
    >Gwarantowane 5 Mbps do brzegowego kosztuje ile? 2 tysiące? 3 tysiące?

    No właśnie o to chodzi, że w tej chwili, w dowolnej usłudze
    konsumenckiej, właściwie nie wiem co mam gwarantowane.

    --
    \------------------------/

  • 99. Data: 2011-05-23 07:19:33
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    On 23.05.2011 09:04, Mariusz Kruk wrote:
    > epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Smok Eustachy"
    >
    > No właśnie o to chodzi, że w tej chwili, w dowolnej usłudze
    > konsumenckiej, właściwie nie wiem co mam gwarantowane.

    Prędkość nie mniejszą niż 0Kb/s i max do n Mb/s.

    --
    http://szumofob.eu

  • 100. Data: 2011-05-23 07:27:19
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "b...@n...pl"
    >Prędkość nie mniejszą niż 0Kb/s i max do n Mb/s.

    Very funny.

    --