  • 81. Data: 2011-05-21 07:52:36
    Temat: Re: Po debacie o jako?ci - UKE - wolne wnioski
    Od: JanuszR <r...@o...pl>

    > Warto, jesli wygrasz - koszta zaplaci przegrany :-)
    Nie miałem na myśli kosztów sądowych lecz wysokość spornej kwoty i
    stracony czas. Są oczywiście osoby, które pójdą do sądu dla dziesięciu
    groszy, nazywamy je pieniaczami.

    > To jest Polska a nie USA, tu jeszcze szanse sa rowne :-)
    Zdziwiłbyś się ale to miłe, że jest ktoś kto tak uważa.

    JanuszR

  • 82. Data: 2011-05-21 07:54:47
    Temat: Re: Po debacie o jakości - UKE - wolne wnioski
    Od: wm <...@w...pn>

    Zastępuje komputer klienta urządzeniem które ma odpowiednią homologację i
    dokonuje pomiary szybkości do podanych przez UKE punktów. Po
    statystycznej obróbce dostaje jakiś wynik.
    Nie chodzi tu o dokładny pomiar bo to nie jest możliwe ale o wykrycie
    ewidentnych oszustw.

  • 83. Data: 2011-05-21 08:48:38
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    Dnia Sat, 21 May 2011 05:29:43 +0200, Robert napisał(a):
    /../
    > jesli UKE ma pomysl zeby "miernikami"/pomiarami obciazyc ISP to pomysl
    > jest poroniony prawie tak samo jak wprowadzenie obowiazku posiadania
    > przez kazdego kierowce alkomatu i fotoradaru wraz z obowiazkiem
    > przesylania raportow przed kazdym uruchomieniem silnika.

    Ty takich rzeczy nie wymyślaj może lepiej, co?

  • 84. Data: 2011-05-21 08:53:21
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    Dnia Sat, 21 May 2011 07:54:47 +0000, wm napisał(a):

> [...]
    > statystycznej obróbce dostaje jakiś wynik. Nie chodzi tu o dokładny
    > pomiar bo to nie jest możliwe ale o wykrycie ewidentnych oszustw.

    Komputer nie wystarczy. Router musi być też.
    A gostkowi wolno działa osiołek, a nie jakieś "wybrane przez UKE punkty".

  • 85. Data: 2011-05-21 09:11:48
    Od: wm <...@w...pn>

    On Sat, 21 May 2011 08:53:21 +0000, Smok Eustachy wrote:

    > Komputer nie wystarczy. Router musi być też. A gostkowi wolno działa
    > osiołek, a nie jakieś "wybrane przez UKE punkty".

    Jeśli wolno działa bo operator tnie to gostek przy podpisywaniu umowy
    powinien zwrócić uwagę by było w nim stwierdzenie w stylu "bez blokad i
    limitów"

  • 86. Data: 2011-05-21 09:23:32
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    Dnia Sat, 21 May 2011 09:11:48 +0000, wm napisał(a):
    /../

    > Jeśli wolno działa bo operator tnie to gostek przy podpisywaniu umowy
    > powinien zwrócić uwagę by było w nim stwierdzenie w stylu "bez blokad i
    > limitów"
    A jeśli nie tnie?

  • 87. Data: 2011-05-21 09:23:44
    Od: paweł <p...@m...nar.ium>

    W dniu 21.05.2011 00:52, wm pisze:
    > Wynajmuje eksperta który przez ileś tam dni sprawdza jego internet,
    > zbiera dowody i jest świadkiem.
    > Potem odzyskuje koszty w sądzie.

    o matko, i to wszystko żeby rozwiązać umowę/dostać odszkodowanie za
    niespełnienie warunków umowy na usługę za kilkadziesiąt złotych
    miesięcznie? i robi to emeryt wkurzony bo mu się skype na rozmowach z
    wnuczkami rwie? i takie postępowanie teraz 'działa dobrze, po co zmieniać?'

    --
    paweł

  • 88. Data: 2011-05-21 09:50:38
    Od: wm <...@w...pn>

    A jakie masz inne wyjście. W takich sprawach musisz dbać o swoje
    interesy, bo żaden urzędnik nie będzie dbał o nie za ciebie, np.:

    - kupiłeś plazmę, zepsuła się, serwis nie chce jej naprawić
    - kupiłeś buty, rozpadły się po 3 dniach
    - samochód po naprawie jest w gorszym stanie niż przed, serwis twierdzi,
    że wszystko w porządku

    Dlaczego internet ma mieć odrębny status, własne ustawy, policję i własne
    sądy?

    Tutaj chodzi o to by dostarczyć klientowi narzędzia którymi będzie mógł
    skutecznie wystraszyć nieuczciwego operatora a w ostateczności nawet
    pozwać go skutecznie do sądu.

    I to nie będzie 50zł ale poniesione koszty i stracony czas. A to razem
    może łatwo się zamknąć czterocyfrowej cyfrze.

  • 89. Data: 2011-05-21 10:31:43
    Od: paweł <p...@m...nar.ium>

    W dniu 21.05.2011 11:50, wm pisze:
    > Tutaj chodzi o to by dostarczyć klientowi narzędzia którymi będzie mógł
    > skutecznie wystraszyć nieuczciwego operatora a w ostateczności nawet
    > pozwać go skutecznie do sądu.

    przepraszam wydawało mi się że ktoś pisał że osobny system jest dobry i
    nie trzeba zmieniać. zgadzam się że nie jest dobry i trzeba dostarczyć
    narzędzia klientowi.

    --
    paweł

  • 90. Data: 2011-05-21 11:35:40
    Od: ziolko <z...@i...pl>

    W dniu 2011-05-21 00:52, wm pisze:
> [...]
    > jakoś wątpię by miało moce przerobowe na takie śledztwa.
    > Także, jeśli ustali normy które mówią jak ma wyglądać internet o jakieś
    > tam "do" szybkości to też nie będzie źle.
    > Np. dla "do 100Mbps": między godziną 18 i 22 wykonujemy 10 pomiarów do
    > strategicznie rozmieszczonych serwerów UKE, średnia z pomiarów powinna
    > być 70% prędkości "do" przy czym 2 pomiary co najmniej 95Mbps. Powtarzamy
    > przez 10 losowych dni w miesiącu. Tak naprawdę nie ma znaczenia jakie
    > liczby wybierzemy ważne, że warunki pomiaru są takie same dla wszystkich.

    aby pomiar byl miarodajny do serwerów strategicznych( kto to utrzyma??)
    potrzebna jest rura do któregoś z serwerów lub do kilku .... hmmm

    A co jak ktos nie będzie mial dodatkowo wykupionego pasma / osobnej rury
    do miejsc strategicznych?? Ile to będzie kosztowało??

    A co jak rure sobie kupi do uke ,a reszte zostawi jako uryna-net??

    Jestem za uregulowaniem, rynku, ale musi to miec ręce i nogi .....
    obciążanie dużym kosztem ISP w dłuższym okresie spowoduje podniesienie
    cen, oraz zniknięcie małych , dobrych ISP.

    Uryna i wielcy sobie poradzą ...