  • 22. Data: 2018-09-16 10:59:59
    Temat: Re: Po ilu latach zmieniacie opony?
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Tomasz Gorbaczuk g...@a...pl ...

    > Ty to jesteś jednak Mistrz trollowania :-)
    >
    > Opona jest mocniejsza z "siateczką" czy bez?

    Dokładnie. Na wyscig po torze tylko dobre opony.
    ale na codzien do normalnej jazdy...?
    Jezdzilem wielokrotnie na oponie tkóra miała taka siateczke i nic złego
    sie nie dzieje.
    Ale miałem kiedys opone ktora ze starosci zaczeła puszczac powietrze.
    Gumiarz wkłada do wanny a tam pełno babelków na całej powierzchni :)))
    Ale ona była naprawde stara.

    --
    Pozdrawia... Budzik

  • 21. Data: 2018-09-16 10:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Irokez n...@w...pl ...

    > Letnie jak nie mogę skręcić na rondzie mając 60km/h tylko jadę
    > prosto a skręca przy 40, zimowe jak autobus mnie wyprzedza pod górę
    > a ja się ślizgam. Mam takie u siebie testowe rondo i podjazdy.
    >
    > Wychodzi właśnie te około 6 lat, kiedy plastikowy Dunlop SP Sport
    > jechał prosto na skręconych kołach a plastikowy Uniroyal Winter miał
    > problem ze zwykłą breją śniegową.
    > Wymiana na nowe i nagle życie stało się bezpieczniejsze, mimo
    > bieżnika 6mm.

    Znaczy przez 5 lat opona praktycznie nie zmienia swoich własciwości i w
    szóstym roku drastycznie, skokowo traci swoje własciwości?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Bóg ukrył piekło w samym sercu raju,

  • 23. Data: 2018-09-16 15:32:14
    Od: z...@g...com

    Jakaś firma oponiarska z USA odnalazła dwa samoloty bombowe po kilkudziesięciu
    latach. Jeden na pustyni a drugi pod śniegiem tylko po to żeby sprawdzić jak
    zestarzały się opony. W obu przypadkach ciśnienie w oponach było zgodne z instrukcją.
    Jeśli chodzi o kord, to taki na który nie pada UV zaczyna się starzeć chyba nie
    wcześniej niż po 12 latach, bo są to dane dotyczące nici poliestrowych używanych do
    szycia. W przypadku kordu może być podobnie. O procesach zachodzących wewnątrz gumy
    nie mam informacji.

  • 24. Data: 2018-09-16 16:41:55
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jakis czas temu pojechalismy z kolega nurkowac. Znalezlismy utopiony niemicki
    motocykl. Od wojny tam byl. Wyciagnelismy i oplukalismy z mulu. W kolach troche malo
    powietrza bylo. W zbiorniku benzyna. W stacyjce kluczyk. Przekrecilem i sie
    reflektyor zapalil. Kolega kopnal i za drugim razem zapalil. O dziadku spod Sosnowca
    juz Ci pisalem?

  • 25. Data: 2018-09-16 16:49:50
    Od: z...@g...com

    Zenek. Zamiast zarzucać mi kłamstwo to udowodnij je.

  • 26. Data: 2018-09-16 17:05:40
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 16.09.2018 o 16:49, z...@g...com pisze:
    > Zenek. Zamiast zarzucać mi kłamstwo to udowodnij je.

    To nie tak działa. Stawiasz tezę - ty masz zapodać wiarygodne źródełko.

    Shrek

  • 27. Data: 2018-09-16 17:15:34
    Od: z...@g...com

    Będziecto trudne bo informacja leży u mnie w głowie już wiele lat i pochodzi z druku
    a nie z Internetu. Zapewne po zmarnowaniu wielu godzin udało by się ją udowodnić, ale
    po pierwsze problem nie jest tego wart, po drugie anonim zarzucający mi kłamstwo nie
    jest tego wart i miejsce dyskusji nie jest tego warte bo informacja tu żyje krócej
    niż jej znalezienie.

  • 28. Data: 2018-09-16 19:07:54
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2018-09-16 o 10:59, Budzik pisze:

    > Znaczy przez 5 lat opona praktycznie nie zmienia swoich własciwości i w
    > szóstym roku drastycznie, skokowo traci swoje własciwości?

    Nie.
    Opona z roku na rok traci właściwości, ale są one akceptowalne do
    pewnego momentu, kiedy stwierdzasz że "tak nosz kur#a być nie może".
    Teraz kwestia tego czy ktoś słyszy że mu łożysko napier###a i trzeba
    mechanika czy nie słyszy i jak koło odfrunie to wtedy dopiero się naprawia.

    Więc jak napisałem... mam testowe rondo na którym "monitoruję" zużycie i
    mi stan akceptowalny oscyluje w około 6 latach ;)

    zdrówko

    --
    Irokez

  • 29. Data: 2018-09-16 19:43:59
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Twierdzisz ze zarzucilem ci klamstwo. W ktorym miejscu? Nigdzie nie napisalem
    anonimie ze klamiesz. Ale cos musi byc na rzeczy bo strasznie sie anonimie bronisz,
    do tego nieskutecznie.

  • 30. Data: 2018-09-16 20:18:33
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 16.09.2018 o 17:15, z...@g...com pisze:
    > Będziecto trudne bo informacja leży u mnie w głowie już wiele lat i pochodzi z
    druku a nie z Internetu.

    No to trudno - twoje słowo przeciw sceptykom.

    Shrek