  • 11. Data: 2018-09-10 21:06:56
    Temat: Re: Po ilu latach zmieniacie opony?
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2018-09-10 o 13:35, marr pisze:
    > Jak w temacie
    > Producenci zalecaja po 6 latach od daty produkcji... ale na czyms musza
    > zarabiac:)
    > Ja mysle ze max 10 lat co moze opona miec

    Letnie jak nie mogę skręcić na rondzie mając 60km/h tylko jadę prosto a
    skręca przy 40, zimowe jak autobus mnie wyprzedza pod górę a ja się ślizgam.
    Mam takie u siebie testowe rondo i podjazdy.

    Wychodzi właśnie te około 6 lat, kiedy plastikowy Dunlop SP Sport jechał
    prosto na skręconych kołach a plastikowy Uniroyal Winter miał problem ze
    zwykłą breją śniegową.
    Wymiana na nowe i nagle życie stało się bezpieczniejsze, mimo bieżnika 6mm.

    --
    Irokez

  • 12. Data: 2018-09-10 22:49:07
    Od: j...@i...pl

    On Mon, 10 Sep 2018 13:35:24 +0200, marr <m...@g...com> wrote:

    >Producenci zalecaja po 6 latach od daty produkcji...

    Ci sami producenci twierdzą, że 5 letnia opona, składowana w
    odpowiednich warunkach (jakich to już nie piszą) jest traktowana jako
    nowa.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

  • 13. Data: 2018-09-11 07:08:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 10 Sep 2018 19:18:21 +0200, Tomasz Gorbaczuk napisał(a):
    > Ty to jesteś jednak Mistrz trollowania :-)
    > Opona jest mocniejsza z "siateczką" czy bez?

    Po roku nadal widze siateczke spekan :-)

    J.

  • 14. Data: 2018-09-11 08:56:00
    Od: p...@g...com

    --Po roku nadal widze siateczke spekan :-)

    spoko na bank nie peknie na autostradzie, no chyba ze bedziesz sie z SOP-em scigal
    :-)

  • 15. Data: 2018-09-11 09:02:15
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 10 Sep 2018 22:49:07 +0200, j...@i...pl

    > Ci sami producenci twierdzą, że 5 letnia opona, składowana w
    > odpowiednich warunkach (jakich to już nie piszą) jest traktowana jako
    > nowa.

    Gdzie tak twierdzą? Ja bym temu nie wtórował do końca, niemniej z pewnością
    opona składowana w odpowiedniej dla gumy temperaturze i wilgotności będzie
    bardziej nowa niż ta sama opona PRACUJĄCA 5 sezonów na kołach.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 16. Data: 2018-09-11 13:18:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    >--Po roku nadal widze siateczke spekan :-)

    >spoko na bank nie peknie na autostradzie, no chyba ze bedziesz sie z
    >SOP-em scigal :-)

    No i nie pekla :-)
    Poza tym opone trzyma kord a nie guma

    J.

  • 17. Data: 2018-09-11 15:55:17
    Od: j...@i...pl

    On Tue, 11 Sep 2018 09:02:15 +0200, Myjk <m...@n...op.pl> wrote:

    >Gdzie tak twierdzą?

    Na swoich stronach. Michelin np. podaje, że opona powinna być
    skontrolowana przez "specjalistę" 5 lat od daty pierwszego użycia, a
    maksymalny czas jej życia to 10 lat od daty pordukcji.

  • 18. Data: 2018-09-11 16:08:49
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 10.09.2018 o 19:02, J.F. pisze:
    > a ta siateczka cos przeszkadza ?
    Nie wiem, czy przeszkadza, jako taka, ale sygnalizuje, że guma się
    zestarzała. Zapewne jest też już mniej elastyczna.
    Ostatnio porównywałem 7 letnie opony na aucie garażowanym, ale
    parkującym na parkingu pod chmurką 9 godzin dziennie przez 240 dni w
    roku w oponą wożoną w tym samym aucie w bagażniku. Różnica widoczna na
    pierwszy rzut oka.
    Jacek

  • 19. Data: 2018-09-11 16:51:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >parkującym na parkingu pod chmurką 9 godzin dziennie przez 240 dni w
    >roku w oponą wożoną w tym samym aucie w bagażniku. Różnica widoczna

    Ale czy przeklada sie jakos na parametry jezdne, moze nie ma co
    oceniac przyczepnosci na oko :-)

    J.

  • 20. Data: 2018-09-11 23:41:55
    Od: gobo <g...@p...onet.pl>

    U mnie nie ma problemu.
    W 3 sezony zajezdzam i zimowki i opony letnie.
    Duzo jezdze, wiec opony nie maja czasu sie zestarzec:)
    Pozdrawiam
    Piotr

    ---
    Avast.