  • 21. Data: 2014-03-03 11:49:44
    Temat: Re: Pobór prądu "żarówek" LED
    Od: Adam Jurkiewicz <i...@g...com>

    On 2014-03-01 13:47, Arek wrote:
    > Chodzi o dystrybuuowane przez Apollo świecidełko ochrzczone
    > GAIA a roboczo GLED5WW-E27, ma mieć 5W i 385 lm, wg ich karty
    > katalogowej jest tak:
    > http://www.apollo.eu/binary/file/?src=48ee715bf01267
    dc57e5f2c855eb0bfc/OWCPMTXG.pdf
    > te same dane są na opakowaniu i nadrukowane na obudowie.

    Zmierzyłem z ciekawości taką świeczkę:

    http://www.mediamarkt.pl/lampa-whitenergy-zarowka-le
    d-ca37-10x-smd-3030-e14,id-897878

    Pomiar wykonany za pomocą licznika energii:

    http://www.conrad.pl/Licznik-koszt%C3%B3w-energii-Vo
    ltcraft-Energy-Logger-4000*.htm?websale8=conrad&pi=1
    25449

    Moc 5W, 9VA
    cos(fi) = 0.54

    Czyli wynik jest niższy od tego co podaje specyfikacja.

    --
    Adam

  • 22. Data: 2014-03-03 11:53:40
    Od: Elektrolot <e...@N...pl>

    W dniu 2014-03-03 11:44, J.F pisze:
    > Akurat do mocy czynnej wielkiej teorii nie trzeba.

    Jak najbardziej się zgadzam. W przypadku przebiegów okresowych wystarczy całkować
    iloczyn wartości
    chwilowych prądu i napięcia w okresie.

  • 23. Data: 2014-03-05 21:22:19
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    Adam Jurkiewicz napisał(a) w wiadomości: ...
> [...]
    >
    >Moc 5W, 9VA
    >cos(fi) = 0.54
    >
    >Czyli wynik jest niższy od tego co podaje specyfikacja.

    A "zwykłym" miernikiem dla porównania i ciekaweości?

    Zmierzyłem "true RMS", wynik 76mA @225V - nieco więcej niż "zwykłym".
    Jasność - fotometrów nie budowałem ale da się porównywać z 40W
    "spot-em". Czyli lumeny pewnie swoje ma.

    Przy okazji postnego dnia (nowoczesny post może dotyczyć spożywania
    prądu przez AGD, a i lodówkę wymyć...) skorzystałem ze szpiega
    "true kWh" dostawcy prądu. Rozdzielczość 0,01 KWh, dokładność myślę,
    że adekwatna. Wynik 0,06kWh/11,25h (mogło być trochę mniej) czyli
    max 5,33W.

    Wynik jednak zbliżony do podawanego ale cos(fi) chyba nie jest >0,5?
    Ciekawe jaki charakter to ma, indukcyjny, czy pojemnościowy?

    Arek