  • 1. Data: 2010-12-15 18:38:17
    Temat: analizator stanów logicznych
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@g...pl>

    istnieją jakieś fajne analizatory stanów logicznych dostępne na studencką
    kieszeń?
    te kity AVT mi się nie podobają, i nie są zmontowane...

  • 2. Data: 2010-12-15 19:24:19
    Temat: Re: analizator stanów logicznych
    Od: Maksymilian Dutka <"maxdutka[blebleble]"@gmail.com>

    > istnieją jakieś fajne analizatory stanów logicznych dostępne na
    > studencką kieszeń?
    > te kity AVT mi się nie podobają, i nie są zmontowane...

    Najtańsze, sensowne, i dostępne w Polsce to LAP-C 16032.

    Maksymilian Dutka

  • 3. Data: 2010-12-15 20:52:51
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    On 15/12/2010 19:24, Maksymilian Dutka wrote:

    > Najtańsze, sensowne, i dostępne w Polsce to LAP-C 16032.

    Albo dowolna Altera z Quartusem w wersji Web (czyli darmo) ma SignalTap.

    --
    Jerry1111

  • 4. Data: 2010-12-15 21:01:20
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

    Użytkownik "identifikator: 20040501" <N...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:ieb29h$lne$1@mx1.internetia.pl...
    > istnieją jakieś fajne analizatory stanów logicznych dostępne na studencką
    > kieszeń?
    > te kity AVT mi się nie podobają, i nie są zmontowane...

    Specjalna wersja dla studentów :)
    http://www.xs4all.nl/~jwasys/old/diy2.html. No dobrze, trzeba sobie
    zmontować :) Zrobiłem i działa bardzo dobrze, przydał by się dłuższy czas
    zapisu.
    Wojtek

    --
    sygnaturka oczekuje na natchnienie :)

  • 5. Data: 2010-12-15 21:26:31
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2010-12-15 21:52 Jerry1111 napisał(a):

    > Albo dowolna Altera z Quartusem w wersji Web (czyli darmo) ma SignalTap.

    Są takie gotowce, do kupienia od ręki. Ja mam OpenBench Logic Sniffer.
    Cena niższa niż koszt samych części w PL. Zbiera naraz 16 kanałów, max.
    100 MS/s (a przy 8 kanałach 200 MS/s), kolejne 16 linii jest
    wyprowadzonych bez bufora - można dokupić i móc zbierać wtedy 32 kanały.
    Rozbudowane możliwości wyzwalania, dowolny pretrig buffer (max. cała
    dostępna pamięć). Cały projekt otwarty, można ściągnąć schemat, źródła
    softu pecetowego i nawet źródła wkładu w VHDL:
    http://dangerousprototypes.com/2010/02/25/prototype-
    open-logic-sniffer-logic-analyzer-2/

    Ja kupiłem tutaj:
    http://www.seeedstudio.com/depot/preorder-open-workb
    ench-logic-sniffer-p-612.html?cPath=75
    ale chyba teraz nie mają na stanie, można go namierzyć w innych
    sklepach. Wady? Brak obudowy - trzeba samemu coś wyrzeźbić z
    Maszczyka/Kradexu/itp. Wadą też wg mnie jest otwarte oprogramowanie,
    które bardzo wolno się rozwija. Pomimo dużych możliwości sprzętowych
    automatycznie można analizować tylko I2C, SPI i UART. A spokojnie można
    byłoby (z odpowiednią prostą sondą) nawet zbierać USB FullSpeed (12Mb/s)
    czy Ethernet 10Mb/s.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 6. Data: 2010-12-15 23:03:21
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    On 15/12/2010 21:26, Adam Dybkowski wrote:

    > Są takie gotowce, do kupienia od ręki. Ja mam OpenBench Logic Sniffer.

    Heh, nawet fajny.

    Z drugiej strony - od ladnych kilku lat nie uzylem analizatora.
    Wystarcza albo SignalTap (jesli w Alterze trzeba cos sprawdzic) albo
    oscyloskop. Analizatora po prostu z szafy nie wyciagalem - nie bylo sensu.

    --
    Jerry1111

  • 7. Data: 2010-12-17 17:16:30
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@g...pl>

    > Specjalna wersja dla studentów :)
    > http://www.xs4all.nl/~jwasys/old/diy2.html. No dobrze, trzeba sobie

    robię.

  • 8. Data: 2010-12-17 17:24:56
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@g...pl>

    > http://www.xs4all.nl/~jwasys/old/diy2.html. No dobrze, trzeba sobie

    wymiękłem przy konfiguracji, jak go się obsługuje?

  • 9. Data: 2010-12-17 17:39:43
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

    Użytkownik "identifikator: 20040501" <N...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:ieg6o3$j7a$1@mx1.internetia.pl...

    > wymiękłem przy konfiguracji, jak go się obsługuje?
    W konfiguracji ustawiasz czas zapisu, potem ciśniesz sample i masz przebieg
    na ekranie. Jeśli dasz konkretne pytania to odpowiem w poniedziałek, program
    mam na innym komputerze. Możesz na priva, adres prawdziwy. I jeszcze jedno,
    u mnie działało prawidłowo z zewnętrznym zasilaniem.
    Wojtek

    --
    sygnaturka oczekuje na natchnienie :)

  • 10. Data: 2010-12-17 22:40:29
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2010-12-17 18:39 wowa napisał(a):

    > W konfiguracji ustawiasz czas zapisu, potem ciśniesz sample i masz
    > przebieg na ekranie.

    Eeee, a jak z wyzwalaniem? Powiedzmy, że podglądam magistralę I2C (przy
    magistrali 100kHz ten wynalazek na LPT powinien się wyrobić) - jak
    zacząć zbieranie przebiegu od początku transmisji (zbocza START)?

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/