  • 1. Data: 2019-08-07 12:18:28
    Temat: Polak za granica
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    O tych 1.5 mln mandatow juz pisalem, a teraz skutki ?

    https://gazetalubuska.pl/polscy-kierowcy-to-postrach
    -na-zagranicznych-drogach-bijemy-niechlubne-rekordy/
    ar/c4-13432751

    "W ubiegłym roku polscy kierowcy spowodowali 65,2 tysiące kolizji na
    zagranicznych drogach - to aż 3 tysiące więcej niż rok wcześniej. Z
    roku na rok jest zresztą coraz gorzej - słupki w niechlubnych
    statystykach od 2010 roku nieubłaganie rosną, a tempo jest drastyczne.
    Polski kierowca czuje się jak mistrz kierownicy i król drogi, a potem
    powoduje kosztowne kolizje. Średni koszt jednego zdarzenia drogowego
    spowodowanego w ubiegłym roku przez polskiego kierowcę na zagranicznej
    drodze to 18 tysięcy złotych."

    "Jeszcze gorszą informacją jest to, że coraz śmielej wyjeżdżamy na
    zagraniczne drogi bez ubezpieczenia pojazdu. W porównaniu z 2012 roku,
    w 2017 roku niemal dwukrotnie więcej kolizji zostało spowodowanych
    zagranicą przez polskich kierowców poruszających się nieubezpieczonymi
    samochodami"

    Hm ... liczba polis tez przeklamana, czy to raczej przypadki jazdy "na
    zoltych tablicach" ?

    J.

  • 2. Data: 2019-08-07 14:16:27
    Temat: Re: Polak za granica
    Od: p...@g...com

    --Hm ... liczba polis tez przeklamana, czy to raczej przypadki jazdy "na zoltych
    tablicach" ?

    co ? w Niemczech każdy policjant zatrzymuje takie auto

    Ein gelbes Kennzeichen ist an das Fahrzeug gebunden, für das es ausgegeben wurde. Sie
    bekommen eine Zulassung und dürfen das Auto mit diesem Kennzeichen in einem Zeitraum
    von bis zu fünf Tagen fahren.

    czyli podwyżka OC jest nieunikniona ?

  • 3. Data: 2019-08-07 15:20:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
> [...]
    >ausgegeben wurde. Sie bekommen eine Zulassung und dürfen das Auto mit
    >diesem Kennzeichen in einem Zeitraum von bis zu fünf Tagen fahren.

    No i przez 5 dni mozna.

    A w Niemczech policji malo, cyferki male, wiec mysle, ze mozna troche
    przedluzyc.
    Ale wypadek mozna miec i w ciagu tych 5 dni.

    >czyli podwyżka OC jest nieunikniona ?

    Juz byly ... ale zawsze moga byc ponowne.

    J.

  • 4. Data: 2019-08-07 16:19:28
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 7 sierpnia 2019 05:20:57 UTC-5 użytkownik J.F. napisał:
> [...]
    > samochodami"
    >
    > Hm ... liczba polis tez przeklamana, czy to raczej przypadki jazdy "na

    Ale w procentach na ilosc przebywajacych tam to ile bedzie?

    A ile np. francuzi czynia szkod poza francja?

    Rekordy? To kto zajmuje drugie miejsce?

    Taki artykul z dupy.

  • 5. Data: 2019-08-07 16:43:49
    Od: p...@g...com

    Rekord bo towarzystwa ubezpieczeniowe muszą głęboko sięgnąć do kieszeni ;-) jaki to
    entuzjazm wywołało można sobie tylko wyobrazić ...

  • 6. Data: 2019-08-07 17:31:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik sczygiel napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    -na-zagranicznych-drogach-bijemy-niechlubne-rekordy/
    ar/c4-13432751
    [...]

    Francuzi moze poza Francje rzadko wyjezdzaja, bo i po co :-)

    >Rekordy? To kto zajmuje drugie miejsce?
    >Taki artykul z dupy.

    Artykul jak artykul - pismacki, z dupy.

    Ale liczby sa. i to duze.

    J.

  • 7. Data: 2019-08-07 17:43:44
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .08.2019 o 17:31 J.F. <j...@p...onet.pl> pisze:

    > Francuzi moze poza Francje rzadko wyjezdzaja, bo i po co :-)
    Co trzecie auto na Hiszpańskiej AP7 w lecie to Franzuz.

    > Artykul jak artykul - pismacki, z dupy.
    >
    > Ale liczby sa. i to duze.
    Polacy generalnie to słabi kierowcy, nie mają jeszcze doświadczenia z
    dużym ruchem na autostradach. Widział ktos u nas "elki" na A4 lub A2? (ja
    w tym roku widziałem może ze dwie lub trzy).
    Jak młody kierowca ma się nauczyć jazdy autostradą, gdy w szkołach nie ma
    obowiązku a ojciec jechał nią raz jak źle pojechał na węźle.

    TG

  • 8. Data: 2019-08-07 18:55:25
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jak lubisz duze liczby to napisze ze miion, albo miliard. Cieszysz sie?

  • 9. Data: 2019-08-07 18:57:26
    Od: p...@g...com

    Nie wiadomo jaki % z tego na autostradach. 18 tys PLN to 4 tyś EUR czyli 2-3 elementy
    do lakierowania ew. maska i reflektor. Auto zastępcze też zawsze dają. To nie jest
    dużo wbrew pozorom.

  • 10. Data: 2019-08-07 19:53:13
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 7 sierpnia 2019 10:34:34 UTC-5 użytkownik J.F. napisał:
> [...]
    ar/c4-13432751
    > [...]
    >
    > Francuzi moze poza Francje rzadko wyjezdzaja, bo i po co :-)

    No sa duze, bo tych naszych ludzi sporo jezdzi. I po cos tam jezdza. Albo wydac kase
    albo zarobic. I to w sumie w wiekszosci w niemczech.

    Tyle ze nadal w tym arcie ani przez niego jakiegos wniosku nie widze. No moze poza
    tymi niemcami.