-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!eternal-september.org!feeder.eternal-septem
ber.org!news.eternal-september.org!.POSTED!not-for-mail
From: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Pomiar strumienia światła z reflektorów ksenonowych po wymianie żarówek
Date: Tue, 17 Dec 2013 20:44:19 +0000 (UTC)
Organization: A noiseless patient Spider
Lines: 75
Message-ID: <l8qd33$eoo$1@dont-email.me>
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Tue, 17 Dec 2013 20:44:19 +0000 (UTC)
Injection-Info: mx05.eternal-september.org;
posting-host="18a89ba1a4fe57877431e56119fabf4a";
logging-data="15128";
mail-complaints-to="a...@e...org";
posting-account="U2FsdGVkX19wRj6OKq2FFnZHRmQHdHU8"
User-Agent: Pan/0.139 (Sexual Chocolate; GIT bf56508 git://git.gnome.org/pan2)
Cancel-Lock: sha1:rAUXJmrB+jTuCmCTK2r/kEfGRvs=
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2515574
[ ukryj nagłówki ]Cześć.
Jako, że ksenonki w mojej viki ostatecznie się skończyły. Postanowiłem
zrobić pomiary jasności świecenia lamp podczas wymiany żarówek.
Pacjent:
Opel Vectra C r 2007, reflektory ksenonowe nie AFL. Żarówki Osram Xenarc
Electronic model 66142 - zarówno przed wymianą jak i po wymianie.
Metodologia:
Wymieniłem na początek jedną żarówkę, po stronie kierowcy - tą
łatwiejszą :D. Gwoli ścisłości, strona kierowcy to strona lewa. Po
stronie pasażera na razie została stara. Samochód stał sobie na równym
terenie. W pobliżu nie było żadnych dodatkowych źródeł światła. Miernik z
wyłączonymi lampami pokazywał okolice 1-2 lux. Pomiary robiłem na
poziomie gruntu, miernikiem skierowanym czujnikiem prostopadle w stronę
samochodu. Pomiary wykonywałem po stronie lewej i prawej zawsze na osi
danego reflektora, dlatego im dalej od samochodu, tym mniejsze różnice
rejestrujemy, światło jednego reflektora pokrywa powierzchnię oświetlaną
przez drugi reflektor i odwrotnie.
Wyniki w odległości:
5 metrów od samochodu:
Strona prawa: 140 lx, Strona lewa: 210 lx
10 metrów od samochodu:
Strona prawa: 122 lx, Strona lewa: 167 lx
15 metrów od samochodu:
Strona prawa: 88 lx, Strona lewa: 108 lx
20 metrów od samochodu:
Strona prawa: 57 lx, Strona lewa: 68 lx
Na koniec wykonałem jeszcze jeden pomiar - taki powiedzmy dodatkowy, na
ścianie w odległości około 28 metrów od samochodu, w najjaśniejszym
punkcie. Celowo aby wyeliminować nakładanie się wiązek światła na siebie.
Strona prawa: 33 lx, Strona lewa: 58 lx
Podobny pomiar wykonałem jeszcze przed wymianę reflektorów na nówki
sztuki, mniej więcej trzy miesiące temu. Wtedy wyniki przedstawiały się
następująco, już bez rozróżnienia stron - bo wyniki były zbliżone.
5m: 122 lx, 10m: 98 lx, 15m: 54 lx, 20m: 23 lx, ściana: 11 lx(!)
Wnioski:
Stare reflektory miałem od początku życia samochodu. Podobnie jak stare
żarówki. Samochód jest z 2007 roku. Wygląda na to, że lustra reflektorów
jednak wypalają się z czasem przez co reflektor traci na efektywności. Ta
różnicę widać tym bardziej im dalej od samochodu mierzymy strumień
światła. Zwróćcie uwagę, że stara żarówka w nowym reflektorze na ścianie
dała 3x tyle światła na ścianie oddalonej o 28m od samochodu. Taka
różnica jest wyraźnie widoczna gołym okiem, choć ze względu na czułość
oczu nie odczujemy tego jako 3x wzrost jasności, tylko wzrost o około
50%. Jeszcze większą różnicę można zanotować z nową żarówką w nowym
reflektorze. W najdalszym punkcie pomiaru było ponad 6(!) x więcej
światła niż w starej konfiguracji. Szczerze mówiąc, jestem zaskoczony że
wyszło aż tyle.
Jutro postaram się wydłubać drugą żarówę i powtórzę pomiary. Zgodnie z
moimi przewidywaniami w każdym punkcie pomiaru mierzony strumień światła
powinien wzrosnąć przy czym ten wzrost powinien być najbardziej
odczuwalny na końcu zakresu pomiarowego (mojego podwórka).
Co o Tym sądzicie?
Następne wpisy z tego wątku
- 17.12.13 21:54 Sebastian Biały
- 17.12.13 22:56 Arbiter
- 17.12.13 23:06 Tomasz Stiller
- 18.12.13 10:37 pasatona
- 18.12.13 15:02 AA
- 18.12.13 16:10 Tomasz Stiller
- 18.12.13 16:12 pasatona
- 18.12.13 16:43 AA
- 18.12.13 17:49 pasatona
- 18.12.13 19:21 Arbiter
- 18.12.13 20:07 pasatona
- 18.12.13 21:37 Arbiter
- 18.12.13 21:47 pasatona
- 19.12.13 00:15 J.F
- 19.12.13 00:34 pasatona
Najnowsze wątki z tej grupy
- Fiat 125p wer. pikup - w PRL moszna było, w III Reczy [pospolitej] nie moszna
- Pożar salonu z chińskimi elektrykami
- ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- Samo rozładowywanie baterii trakcyjnej w elektryku.
- Będziemy się znowu zrzucać na elektryki...
- Dwukabinowy Citroen - dziwadło pod zabudowę spec
- Czy dopłaty do używanych elektryków z Niemiec będą również do czterokołowców lekkich?
- IZERA CD.
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- Opel? Ale jaki Opel?? A może nie Opel?
- IZERA - A może jedna Tusk nie ZDOŁA tego ZAORAĆ
- Koniecznie potrzebuję kampera...
- naprawa zamka
- Jaką kamerkę samochodową polecacie?
Najnowsze wątki
- 2024-05-20 Fiat 125p wer. pikup - w PRL moszna było, w III Reczy [pospolitej] nie moszna
- 2024-05-19 Pożar salonu z chińskimi elektrykami
- 2024-05-18 LED
- 2024-05-19 ceny nieruchomości
- 2024-05-18 Szczecin => UX/UI Designer <=
- 2024-05-18 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-18 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2024-05-18 Warszawa => Mid/Senior QA Engineer <=
- 2024-05-18 Ulm => Solution Architect (sichere Kommunikation und IoT-Loesungen <=
- 2024-05-18 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-05-18 Warszawa => SAP WM Consultant / Execution <=
- 2024-05-18 Wrocław => Consultant/Implementer Comarch ERP XL <=
- 2024-05-18 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-05-18 Warszawa => Account Manager (Recruitment Services) <=
- 2024-05-18 Łódź => Salesperson - CRM Systems <=