  • 21. Data: 2013-12-19 23:16:50
    Temat: Re: Pomiar strumienia światła z reflektorów ksenonowych po wymianie żarówek
    Od: "pasatona" <p...@p...com>

    > żyje krótko. po 100kkm degradacja może być znaczna. Dużo ciepła w małym
    > odblasku i duzo jasnego swiatła powoduje wypalenie
    >
    > http://swiatla.arbiter.pl/zdjecie/18537.Wypalona.soc
    zewka

    100kkm to niewiele

    > szkło mozna dość łatwo umyć. Słabe świecenie to w większej części spraw
    > zużytego odblasku.
    >
    > tu porównanie
    > http://swiatla.arbiter.pl/zdjecie/18498.Regeneracja.
    reflektora

    no właśnie lewe jest u mnie ok a prawe świeci dokładnie jak stare i z
    wypalonym odbłyśnikiem.
    Obie lampy od nowości nie zmieniane. Dziwne też że po 5-6 latach świecenie
    palników lewy
    miał zadymioną bańkę, a prawy idealnie czysty i przezroczysta bańka.

  • 22. Data: 2013-12-20 13:38:32
    Od: "pasatona" <p...@p...com>

    > żyje krótko. po 100kkm degradacja może być znaczna. Dużo ciepła w małym
    > odblasku i duzo jasnego swiatła powoduje wypalenie

    http://moto.wp.pl/wid,16104170,title,Wszystko-co-trz
    eba-wiedziec-o-ksenonach,nb-artykul.html

    czytam właśnie sobie i pisza, że lampy D2S nie potrzebują odbłyśnika.
    Prawda to czy lipa. Skoro tak to co możę powodować słabsze świecenie?
    Nizsze napięcie z przetwornicy czy zabrudzona soczewka?

  • 23. Data: 2013-12-21 09:42:42
    Od: "Arbiter" <n...@h...com>

    Użytkownik "pasatona" <p...@p...com> napisał w wiadomości

    > http://moto.wp.pl/wid,16104170,title,Wszystko-co-trz
    eba-wiedziec-o-ksenonach,nb-artykul.html

    > czytam właśnie sobie i pisza, że lampy D2S nie potrzebują odbłyśnika.

    najwyraźniej autor tego artykułu nigdy nie widział jak jest zbudowany
    reflektor soczewkowy. Gdyby widział, nie napisałby że nie potrzebują
    odbłyśnika

    > Prawda to czy lipa. Skoro tak to co możę powodować słabsze świecenie?

    wypalony odblask, zużyta żarówka, zakurzona i zadymiona soczewka oraz
    zakurzona szyba czołowa i zzniszczona od frontu

  • 24. Data: 2013-12-21 10:01:24
    Od: "pasatona" <p...@p...com>

    eba-wiedziec-o-ksenonach,nb-artykul.html

    > najwyraźniej autor tego artykułu nigdy nie widział jak jest zbudowany
    > reflektor soczewkowy. Gdyby widział, nie napisałby że nie potrzebują
    > odbłyśnika

    wkuirza mnie, że publikują takie bzdury, czym kieruje się autor przekazując
    takie dane, gdzie ich zasięgał?
    jest w ogóle możliwe i występuję xenon z soczewką bez odblasku?

    > wypalony odblask, zużyta żarówka, zakurzona i zadymiona soczewka oraz
    > zakurzona szyba czołowa i zzniszczona od frontu

    w moim przypadku odpada zuzyty palnik i szyba czołowa. Zostaje soczewka i
    odblask.
    Tylko czemu w lewym swieci ok a tu prawie 2x słabiej?

  • 25. Data: 2013-12-21 10:44:55
    Od: "Arbiter" <n...@h...com>

    > w moim przypadku odpada zuzyty palnik i szyba czołowa. Zostaje soczewka i
    > odblask.
    > Tylko czemu w lewym swieci ok a tu prawie 2x słabiej?

    pisales ze w prawym wymieniłeś cały reflektor? a w lewym jest stary?

    Opcje są dwie - albo z przetwornicą jest coś nie tak i daje mniejszą moc,
    albo reflektor prawy nie był szczelnie zamknięty dekielkiem i się zakurzył.
    Albo nierównomiernie sie zużył.

    tu porownanie odblasków
    http://swiatla.arbiter.pl/zdjecie/18538

  • 26. Data: 2013-12-21 11:22:18
    Od: "pasatona" <p...@p...com>

    > pisales ze w prawym wymieniłeś cały reflektor? a w lewym jest stary?

    nie wymieniałem refelktorów, jedynie lampy wyładowcze na nowe Xenarc D2S

> [...]
    > albo reflektor prawy nie był szczelnie zamknięty dekielkiem i się
    > zakurzył. Albo nierównomiernie sie zużył.

    lampy nigdy nie parowały sprawdzałem dekielek ładnie szczelnie założony.
    Musiałbym odpiąć zderzak i zdjąć oba reflektory bo przetwornice są
    przykręcone od spodu i nawet
    przez zakole jest mizerny dostep.
    Rozumiem, ze na zdjęciu pokazuejsz odblaski od reflektorów soczewkowych?
    Spore.

  • 27. Data: 2013-12-21 13:45:13
    Od: "Arbiter" <n...@h...com>

    > Rozumiem, ze na zdjęciu pokazuejsz odblaski od reflektorów soczewkowych?

    tak a caly element optyczny wyglada tak
    http://swiatla.arbiter.pl/zdjecie/14935.Abblendlicht
    .H7.Bixenon

  • 28. Data: 2013-12-21 21:21:00
    Od: "pasatona" <p...@p...com>

    > tak a caly element optyczny wyglada tak
    > http://swiatla.arbiter.pl/zdjecie/14935.Abblendlicht
    .H7.Bixenon

    dziękuję za rzeczową dyskusję, btw znalazłem taki link, całkiem sensownie
    opisują niektóre sprawy
    http://www.xenon-serwis.pl/pl/artykul/xenon-a-bixeno
    n-roznice/84/52.html

  • 29. Data: 2013-12-22 01:12:57
    Od: "Arbiter" <n...@h...com>

    > dziękuję za rzeczową dyskusję, btw znalazłem taki link, całkiem sensownie
    > opisują niektóre sprawy
    > http://www.xenon-serwis.pl/pl/artykul/xenon-a-bixeno
    n-roznice/84/52.html

    tak, strona tego goscia i filmiki są bardzo wartościowe, warto obejrzec,
    mozna sie sporo dowiedziec

  • 30. Data: 2013-12-22 02:18:15
    Od: "pasatona" <p...@p...com>

    > tak, strona tego goscia i filmiki są bardzo wartościowe, warto obejrzec,
    > mozna sie sporo dowiedziec

    ostatnia kwestia,
    znasz jakieś sprawdzone miejsce gdzie regenerują te odbłyśniki w okolicach
    Warszawy?
    Czy po regeneracji jest szansa, że wytrzymają dłużej niż oryginał? Czy
    trzeba wysyłać
    całe lampy czy można wydłubać samemu sam odbłyśnik i ile trzeba czekać na
    wykonanie?