  • 1. Data: 2013-12-16 19:58:15
    Temat: Pytanie o ciśnienie w zimowych oponach
    Od: skodzia <s...@m...pl>

    Witam,

    Bardzo proszę o pomoc - nie wiem jak napompować zimowe opony, ponieważ
    w tej tabelce przy wlewie paliwa nie ma moich opon. Google niestety
    nie pomogło.

    Auto to skoda fabia combi 1.9/74kW.
    Opony zimowe: 175/65 R14.

    W tabelce przy wlewie są jedynie opony (dla mojego auta): 185/60 R14,
    185/55 R15 i 195/50 R15 - i dla nich wszytskich wartość (przy małym
    obciążeniu) to: 2.2.

    Czy mogę przyjąć, ze moje 175/65 R14 też sie łąpią na te 2.2?

    I drugie pytanie: w zimie powinno sie pompować o 0.2 więcej, czyli
    wyszłoby 2.4. Tak mam zrobić także teraz, kiedy temperatura jeszcze
    wcale nie spada poniżej 0 stopni?

    Z góry bardzo dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam.

  • 2. Data: 2013-12-16 20:50:40
    Temat: Re: Pytanie o ciśnienie w zimowych oponach
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "skodzia" <s...@m...pl> napisał w wiadomości

    I drugie pytanie: w zimie powinno sie pompować o 0.2 więcej, czyli
    wyszłoby 2.4. Tak mam zrobić także teraz, kiedy temperatura jeszcze
    wcale nie spada poniżej 0 stopni?

    Tak, jak najbardziej możesz napompować o 0,2 bara więcej. Jak napompujesz
    przy 20*C do 2,2 to przy -20*C będziesz miał 1,8. :-)

  • 3. Data: 2013-12-16 20:55:35
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 16 grudnia 2013 19:58:15 UTC+1 użytkownik skodzia napisał:
> [...]
    >
    > wcale nie spada poniżej 0 stopni?
    >

    > Z góry bardzo dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam.
    Zimowe opony. Sam taką nazwę wymyśliłeś czy gdzieś usłyszałeś? To jakieś ocieplane
    muszą być :-).

  • 4. Data: 2013-12-16 21:15:57
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2013-12-16 20:55, k...@g...com pisze:

    > Zimowe opony. Sam taką nazwę wymyśliłeś czy gdzieś usłyszałeś? To jakieś ocieplane
    muszą być :-).

    Piłeś - nie pisz ;)

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 5. Data: 2013-12-16 21:42:33
    Temat: Re[2]: Pytanie o ciśnienie w zimowych oponach
    Od: skodzia <s...@m...pl>

    Hello Kogutek444,

    > Zimowe opony. Sam taką nazwę wymyśliłeś czy gdzieś usłyszałeś? To jakieś ocieplane
    muszą być :-).

    Tak - ocieplane, przyozdobione bałwankami i bombkami, a w trakcie jazdy grają 'jingle
    bells'

  • 6. Data: 2013-12-16 21:46:39
    Temat: Re: Re[2]: Pytanie o ciśnienie w zimowych oponach
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 16 grudnia 2013 21:42:33 UTC+1 użytkownik skodzia napisał:

    > Tak - ocieplane, przyozdobione bałwankami i bombkami, a w trakcie jazdy grają
    'jingle bells'

    Super. Tak spytałem bo tej zimy opony zimowe jeszcze by mi się nie przydały.

  • 7. Data: 2013-12-16 21:59:17
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** skodzia pisze tak:

    > I drugie pytanie: w zimie powinno sie pompować o 0.2 więcej, czyli
    > wyszłoby 2.4. Tak mam zrobić także teraz, kiedy temperatura jeszcze
    > wcale nie spada poniżej 0 stopni?

    Nie pompuj wiecej. Upuść albo nie ruszaj.

    W dostawczym na naklejce mam 4 przód 4.5 tył. Jeden serwis napompował
    wszystkie do 3, drugi do 3.5 zagadniety pracownik trzeciego serwisu
    zeznał 3.5

    W osobowym w lato 2 w zimie 1.8 (na oko żeby była troche flakowata).

    --
    Piter

  • 8. Data: 2013-12-16 22:24:33
    Temat: Re[4]: Pytanie o ciśnienie w zimowych oponach
    Od: skodzia <s...@m...pl>

    Hello Kogutek444,

    'jingle bells'

    > Super. Tak spytałem bo tej zimy opony zimowe jeszcze by mi się nie przydały.

    Ach, chodzi o to, że wyszłam na głupka wymieniając tak wcześnie?
    No ok, możliwe :)
    Uznałam, że lepiej wcześniej niż poźniej, zwłaszcza że wyjeżdżam, więc
    albo teraz albo w styczniu... Wybrałam teraz - ot tak, na wszelki
    wypadek :)

  • 9. Data: 2013-12-16 22:28:30
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 16 Dec 2013 21:59:17 +0100, PiteR napisał(a):

    > W osobowym w lato 2 w zimie 1.8 (na oko żeby była troche flakowata).

    IMHO bez sensu: za (byc moze) lepsza przyczepnosc na sliskim placisz
    gorszym trzymaniem toru jazdy i szybszym zuzyciem opon.

    --
    Maciek

    Od kolijevke, pa do groba,
    za ispiranje mozga je doba

  • 10. Data: 2013-12-16 22:30:04
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello skodzia,

    [...]

    > Ach, chodzi o to, że wyszłam na głupka wymieniając tak wcześnie?

    Nie przejmuj się drobiem.

    [...]

    --
    Best regards,