  • 1. Data: 2009-11-05 12:09:06
    Temat: Pomysł na algorytm - płacenie bez reszty
    Od: jacki <c...@i...pl>

    Witam

    Zastanawiam się jak sprytnie rozwiązać taki problem:
    Mam w portfelu kilkanaście banknotów i kilkadziesiąt monet. Zrobiłem
    zakupy i mam do zapłacenia pewną kwotę. Jest jakiś algorytm aby
    stwierdzić czy mogę zapłacić bez reszty, ale bez tworzenia każdej
    możliwej kombinacji monet i banknotów?

  • 2. Data: 2009-11-05 12:36:38
    Temat: Re: Pomysł na algorytm - płacenie bez reszty
    Od: Jaytee <j...@s...org>

    jacki pisze:
> [...]
    > zakupy i mam do zapłacenia pewną kwotę. Jest jakiś algorytm aby
    > stwierdzić czy mogę zapłacić bez reszty, ale bez tworzenia każdej

    Tym algorytmem zapewne to rozwiazesz:
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Problem_plecakowy

    --
    Pozdrowienia,
    Jaytee

  • 3. Data: 2009-11-05 12:51:58
    Od: jacki <c...@i...pl>

    W odpowiedzi na Twój (Jaytee) list-piszę Ci:

    Dziękuję :)

  • 4. Data: 2009-11-05 13:59:24
    Od: Paweł Kierski <n...@p...net>

    Jaytee wrote: