  • 1. Data: 2009-11-10 14:23:27
    Temat: QT namespace
    Od: Paweł <ppf9@USUN_TOpoczta.fm>

    Witam wszystkich

    Mam sobie kod zrobiony prez QTCreator i mam pewien problem ze
    zrozumieniem jednej rzeczy.

    ========================
    private:
    Ui::MainWindow *ui;
    ========================

    Po pierwsze, jak mozna tworzyc obiekt(ta linijka powyzej chyba tworzy
    obiekt) wewnatrz klasy, nie dajac "static const".

    Po drugie, jak mozna tworzyc obiekt klasy MainWindow? skoro jestesmy
    wewnatrz tej klasy. Jezeli juz sie chce tworzyc cos takiego, to czy nie
    powinno byc cos w rodzaju "this *ui"

    #ifndef MAINWINDOW_H
    #define MAINWINDOW_H

    #include <QWidget>

    namespace Ui {
    class MainWindow;
    }

    class MainWindow : public QWidget {
    Q_OBJECT
    public:
    MainWindow(QWidget *parent = 0);
    ~MainWindow();

    protected:
    void changeEvent(QEvent *e);

    private:
    Ui::MainWindow *ui;
    };

    #endif // MAINWINDOW_H

  • 2. Data: 2009-11-10 14:32:56
    Temat: Re: QT namespace
    Od: Paweł <ppf9@USUN_TOpoczta.fm>

    Sorry, nie tu chcialem wyslac ;-). Jakby sie jednak ktos znalazl, kto by
    dpowiedzail, to bede wdzieczny. Jak cos, to wyslalem to na grupe
    pl.comp.lang.c

  • 3. Data: 2009-11-10 16:43:29
    Od: ArO <a...@g...com>

    On 10 Lis, 15:23, Paweł <ppf9@USUN_TOpoczta.fm> wrote:
    > Witam wszystkich
    >
    > Mam sobie kod zrobiony prez QTCreator i mam pewien problem ze
    > zrozumieniem jednej rzeczy.
    >
    > ========================
    > private:
    >      Ui::MainWindow *ui;
    > ========================

    specjalista od C nie jestem... ale na chlopski rozum to jest wskaznik
    na obiekt, a nie sam obiekt :)

  • 4. Data: 2009-11-11 03:09:24
    Od: Mateusz Loskot <s...@s...net>

    Paweł wrote:
> [...]
    > Ui::MainWindow *ui;
    > ========================
    >
    > Po pierwsze, jak mozna tworzyc obiekt(ta linijka powyzej chyba tworzy

    To nie jest obiekt, ale *wskaźnik* na obiekt klasy MainWindow która
    zdefiniowana jest w przestrzeni nazw Ui.

    > nie dajac "static const".

    A co ma piernik do wiatraka?

    struct A {};
    struct B
    {
    A a; // obiekt klasy A
    void foo();
    };

    > Po drugie, jak mozna tworzyc obiekt klasy MainWindow? skoro jestesmy
    > wewnatrz tej klasy. Jezeli juz sie chce tworzyc cos takiego, to czy nie
> [...]

    MainWindow a Ui::MainWindow two dwie różne klasy.

    Mateusz Loskot, http://mateusz.loskot.net
    Charter Member of OSGeo, http://osgeo.org

  • 5. Data: 2009-11-11 13:06:28
    Od: Paweł <ppf9@USUN_TOpoczta.fm>

    Mateusz Loskot wrote:

    > To nie jest obiekt, ale *wskaźnik* na obiekt klasy MainWindow która
    > zdefiniowana jest w przestrzeni nazw Ui.

> [...]
    OK, tutaj, to rzeczywiscie moja nieuwaga. Za krotko chyba spalem ;), ale
    co do tego drugiego, to nadal nie rozumie za bardzo.

    > MainWindow a Ui::MainWindow two dwie różne klasy.
    A moglbys cos wiecej o tym powiedziec, bo chyba nie lape.
    Skoro to sa dwa rozne obiekty, to gdzie to MainWindow z namespace
    zostalo zadeklarowane? Ja myslalem, ze to jest wlasnie MainWindow
    deklarowane w miejscu "class MainWindow : public QWidget {".
    Czy to namespace, to nie dziala podobnie do klas, czy struktur, ktore
    enkapsuluja jakies dane?

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 6. Data: 2009-11-11 14:14:55
    Od: "Mateusz Loskot" <m...@l...net>

    "Paweł" <ppf9@USUN_TOpoczta.fm> wrote in message

> [...]
    >
    > A moglbys cos wiecej o tym powiedziec, bo chyba nie lape.
    > Skoro to sa dwa rozne obiekty, to gdzie to MainWindow z namespace zostalo

    Klasa w przestrzeni Ui jest generowana przez uic, doczytaj więcej w manualy
    Qt

    http://doc.trolltech.com/4.5/porting4-designer.html

    > Ja myslalem, ze to jest wlasnie MainWindow deklarowane w miejscu "class
    > MainWindow : public QWidget {".

    Nie jest. To tylko koincydencja nazw - MainWindow.

    > Czy to namespace, to nie dziala podobnie do klas, czy struktur, ktore
    > enkapsuluja jakies dane?

    Działa podobnie, ale inaczej. Poleciłbym coś do C++

    http://pl.cpp.wikia.com/wiki/FAQ#.22Jak.C4.85_ksi.C4
    .85.C5.BCk.C4.99_polecacie.3F.22

    Mateusz Loskot, http://mateusz.loskot.net
    pl.comp.lang.c FAQ: http://pl.cpp.wikia.com/wiki/FAQ
    C++ FAQ: http://parashift.com/c++-faq-lite

  • 7. Data: 2009-11-12 00:42:36
    Od: Paweł <ppf9@USUN_TOpoczta.fm>

    Mateusz Loskot wrote:
> [...]
    > manualy Qt
    >
    > http://doc.trolltech.com/4.5/porting4-designer.html

    > Nie jest. To tylko koincydencja nazw - MainWindow.
    Wygląda na to, że będę musiał się bliżej przyjrzeć tym bebechom QT.

    > Działa podobnie, ale inaczej. Poleciłbym coś do C++
    >
    > http://pl.cpp.wikia.com/wiki/FAQ#.22Jak.C4.85_ksi.C4
    .85.C5.BCk.C4.99_polecacie.3F.22
    Skoro mi już polecasz książki, to miałeś może styczność z książką
    "Podstawy języka C++" -
    http://www.wnt.pl/product.php?action=0&prod_id=282&h
    ot=1
    Mam do niej dostęp i chciałem się spytać, czy warta jest ona czytania? w
    porównaniu do Symfonii C++(tej starej i nowej, czyli wersji Standard) i
    Pasjii C++.

  • 8. Data: 2009-11-12 12:32:59
    Od: "Mateusz Loskot" <m...@l...net>

> [...]
    ot=1
    > Mam do niej dostęp i chciałem się spytać, czy warta jest ona czytania?

    Nie czytałem jej, ale śledzę inne źrodła autorstwa Lippman'a
    więc ogólnie poleciłbym go jako autora. Co do w/w książki
    konkretnie, to może ACCU review pomoże:

    http://accu.org/index.php?module=bookreviews&func=se
    arch&rid=696
    http://accu.org/index.php?module=bookreviews&func=se