  • 151. Data: 2018-05-14 17:35:57
    Temat: Re: Popularność kombi - regionalizacja
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 14-05-2018 o 15:14, Trybun pisze:

    > Wannę może i przewieść kuchennej szafki o średnich gabarytach

    Jak nie odróżniasz stojącej szafy, od szafki kuchennej, to naprawdę
    mógłbyś chociaż nie pouczać tych co odróżniają.

  • 152. Data: 2018-05-14 17:40:28
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 14-05-2018 o 15:15, Trybun pisze:

    > Tak, można je (niektóre) złożyć w nieomal kostkę.

    Bardzo niektóre, praktycznie żadne.

    Do Vectry na pewno bym
    > schował. Jeden do bagażnika, drugi na tylne siedzenie, i nie potrzeba
    > kombi..

    > Ile litrów ma bagażnik Twojego auta?

    Nie o bagażnik chodzi, tylko o jego wysokość i dostępny otwór.
    Przecież to logiczne, że położyłem oparcia kanapy - na tym polega główna
    przewaga suva/hatchbacka, a nie na pojemności bagażnika.

    > Słuszna uwaga - ta Alfa to można powiedzieć że wóz kultowy.. i nie nim
    > równać do np Forda Oriona.

    Ano właśnie.
    Akurat miałem kiedyś jeszcze większe paskudztwo sedanowe - Opla Kadetta
    z tamtych lat.

    >Przyznaj, ale tak szczerze - kupiłbyś np. Kię o

    > Chodzi o estetyczny, udany wygląd. 911tka ma wszystko, poza wyglądem...

    Akurat też wybrałbym raczej boxstera turbo, lepsze proporcje posiada.

  • 153. Data: 2018-05-15 06:10:14
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 14 maja 2018 08:11:21 UTC-5 użytkownik Trybun napisał:
> [...]
    zmiescic, klapa sie zamknie a w sedanie moze sie okazac ze wogole wcisnac sie nie da.

    szyby-zderzak jest duzo mniejsza wiec przy cofaniu niektorym ludziom latwiej ogarnac
    ile tam jeszcze miejsca maja. Przynajmniej w niektorych sytuacjach.

    gratow woze to mam na to uczulenie.

    to by mi zwisalo jaki tyl ma auto. Wiec rozumiem tych co lubia czy preferuja sedana.
    Ale sporo robie i przestrzen bagazowa jest mi przydatna wiec wiem z praktyki jak
    wygodnie jest wozic cos w samochodzie.

    otwieraly szeroko, siedzenie sie mocno rozkladalo lub wrecz dalo wyjac (jak w
    maluchu).

    > Tylko to że np szafki 2m wysokości i do żadnego kombi nie da się
    > załadować w całości.

    Ustawiles sobie warunek brzegowy i udowodniles ze takiej szafki sie przewiezc nie da.
    A ja w domu ani jednej takiej szafki nie mam a reszte przewioze bez problemu.
    Drzwi ponad 2m przewiozlem.
    Kanape rozkladana przewiozlem.

    Mondeo jest jeszcze wieksze.

  • 154. Data: 2018-05-16 17:21:05
    Od: "Axel" <n...@s...mu>

    "Trybun" wrote in message news:5af6f5a1$0$614$65785112@news.neostrada.pl...

    > Mógłbyś wymienić choć jedną z tych zalet względem sedana, np co takiego
    > pożądanego widzisz w Vectrze B w wersji liftback względem sedana? No chyba
    > że cenisz hałasujące tylne półki..

    Na podstawie Vectry C (miałem równocześnie obie wersje): dużego kartonu,
    który bez problemu mieści się w bagażniku liftbacka, nie da się włożyć do
    sedana (kwestia wielkości otworu załadunkowego i progu nad podłogą -
    sprawdzone wielokrotnie.

    --
    Axel

  • 155. Data: 2018-05-16 17:33:42
    Od: "Axel" <n...@s...mu>

    "Trybun" wrote in message news:5af7e929$0$672$65785112@news.neostrada.pl...

    > Normalnej kuchennej szafki (o ile nie jest to jakiś typ japoński), w
    > całości nie przewiezie w żadnym typie osobówki.

    Co za bzdura - normalna szafka kuchenna ma wymiar 80x80x50 (duża). Do Vectry
    C sedan jej nie włożę, ale do liftbacka i do kombi bez problemu.

    > A np lodówkę równie wygodnie można przewieźć w sedanie jak i w liftbacku.

    Pokaż zdjęcie, jak w sedanie przewozisz lodówkę, która ma rozmiar 180x55x60
    (standardowa lodówka do zabudowy).

    > Za to właściciele kombi że o hatchbackowcach nie wspomnę - do takiej
    > operacji muszą zamawiać taksówkę.

    Lodówkę o wymiarach jak powyżej bez problemu przewiozłem Nubirą kombi (lekko
    niedomknięta klapa była).

    >Co do widoczności, jeździłem kilkoma sedanami, m.in oplem rekordem, i jakoś
    >nigdy nie miałem problemów z wyczuwaniem początku i końca auta.

    W starych sedanach rzeczywiści nie było problemu - widać było koniec
    bagażnika w lusterku wstecznym - też jeździłem Rekordem i nie miałem
    problemów. Ale np. w Vectrze C w lusterku widać tylko krawędzie tylnej
    szyby. Jeśli parkowałem przed samochodem z długą maską, widziałem tylko jego
    przednią szybę i swoją tylną. I naprawdę łatwo nie jest.

    > Teraz mam dwa miniwany, ze wspólnym mianownikiem - za kierownicą diabelnie
    > trudno wyczuć gdzie się zaczynają i kończą.

    W minivanie i kombi tylna szyba jest blisko końca samochodu, co zdecydowanie
    ułatwia ocenę odległości.

    --
    Axel

  • 156. Data: 2018-05-16 17:38:36
    Od: "Axel" <n...@s...mu>

    "Trybun" wrote in message news:5af98ae2$0$608$65785112@news.neostrada.pl...

    > Tylko to że np szafki 2m wysokości i do żadnego kombi nie da się załadować
    > w całości.

    Po pierwsze - taka szafka nie jest "normalna". Po drugie - proszę bardzo -
    Vectra C kombi - ma po położeniu kanapy ponad 2m podłogi. Najwyżej się klapa
    nie domknie.

    --
    Axel

  • 157. Data: 2018-05-16 21:05:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 16 May 2018 17:33:42 +0200, Axel napisał(a):

    > Pokaż zdjęcie, jak w sedanie przewozisz lodówkę, która ma rozmiar 180x55x60
    > (standardowa lodówka do zabudowy).

    Lodowki juz sie prawie nie przewozi.
    Idziesz do sklepu, wyciagasz portfel, a tu "tu mamy tylko demo,
    dostawa w ciagu 3 dni" :-(.

    A tu jeszcze do zabudowy, wiec raczej nie grozi przewozenie na nowe
    mieszkanie :-)

    Ale moze byc mniejsza, 130x55x60 ... prawie wchodzi do sedana :-)

    > W minivanie i kombi tylna szyba jest blisko końca samochodu, co zdecydowanie
    > ułatwia ocenę odległości.

    nie ulatwia, bo jest na takiej wysokosci, ze nic nie widzisz.
    No chyba ze latarnie, albo doroslego pieszego.

    To samo w kombi.

    J.

  • 158. Data: 2018-05-16 22:32:42
    Od: "Axel" <n...@s...mu>

    "J.F." wrote in message news:18lhtorbk9ynf.1gg2akqesdw9o.dlg@40tude.net...

> [...]
    > dostawa w ciagu 3 dni" :-(.

    >A tu jeszcze do zabudowy, wiec raczej nie grozi przewozenie na nowe

    Swoją lodówkę kupiłem w hurtowni, bo wyszła kilkaset złotych taniej, niż w
    sklepie z dostawą.

    > Ale moze byc mniejsza, 130x55x60 ... prawie wchodzi do sedana :-)

    Nie, no jasne. Może też być samochodowa ;-P

> [...]
    > ułatwia ocenę odległości.

    > nie ulatwia, bo jest na takiej wysokosci, ze nic nie widzisz.
    > No chyba ze latarnie, albo doroslego pieszego.

    Nie przesadzaj, nie mówimy o ciężarówce. Ułatwia o tyle, że szyba jest
    zdecydowanie bliżej, niż w sedanie/liftbacku. nie mówiąc o parkowaniu przy
    ścianie, czy przy słupie, to nawet przed innym samochodem jest łatwiej, bo
    musisz ocenić "tylko" długość maski (i zderzaków) między szybami.

    > To samo w kombi.

    Zdecydowanie łatwiej parkuje mi sie kombi, niż sedanem/liftbackiem.
    Czujniki parkowania zdecydowanie mi nie pasują - na taką odległość, gdy
    czujniki piszczą ciągłym sygnałem, dojeżdzam swobodnie bez czujnika ;-P
    Ale z kamerą parkowania jest zdecydowanie łatwiej :-)
    Jeździłem ostatnio nową Kugą z kamerą i dużym ekranem w desce - mogę
    podjechać na centymetr do dowolnej przeszkody bez zarysowania samochodu. No
    i najważniejsza zaleta - jak sie wyjeżdża np. zza większego samochodu tyłem
    na jezdnię - po prostu widać, co się dzieje na drodze. A bez kamery muszę
    wyjeżdżać powolutku, licząc na to, że ktoś będzie rozsądny i we mnie nie
    wjedzie, dopóki nie wysunę się na tyle, żeby coś zobaczyć...

    --
    Axel

  • 159. Data: 2018-05-17 02:45:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 16 May 2018 22:32:42 +0200, Axel napisał(a):

    > Swoją lodówkę kupiłem w hurtowni, bo wyszła kilkaset złotych taniej, niż w
    > sklepie z dostawą.

    Sa jeszcze takie ?

    > Nie, no jasne. Może też być samochodowa ;-P

    To ma pokazac, ze nawet jesli 130cm sie do sedana na szerokosc
    zmiesci, to 55x60 przez tylne drzwi nie przejdzie.

    > Nie przesadzaj, nie mówimy o ciężarówce.

    Wystarczy ze jest wyzej niz zderzaki i juz nie widzisz przodu pojazdu
    do ktorego dojezdzasz. Jak sedan to czesto nie widzisz tez tylu.

    Kamera moze byc i w sedanie.

    J.

  • 160. Data: 2018-05-17 22:38:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Tak a propos - dzis padalo, tak srednio ... i zauwazylem tylko jedno
    auto, ktore uruchomilo tylna wycieraczke.

    No i ja bylem drugi, bo w vectrze kombi to jakos kiepsko ... a moze to
    wina wosku z myjni ..

    J.