  • 171. Data: 2018-05-23 11:13:10
    Temat: Re: Popularność kombi - regionalizacja
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marek S" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2018-05-21 o 00:29, s...@g...com pisze:

    >A to ja chyba wypadłem z własnego wątku bo nie wiem o jakiego kolegę
    >Ci chodziło. Jeśli o mnie chodzi, to nic takiego nigdy nie
    >powiedziałem i wcale się nie dziwię, że ludzie kombi kupują. Sam
    >miałem 2. Już prędzej temu się dziwię, że w Stanach kombi praktycznie
    >z rynku wyleciało, przynajmniej w relacji do lat 80tych. 7% ich rynku
    >to bardzo niewiele, jak głosi artykuł, który cytujesz.

    Maja rozne alternatywy - pickupy, van, suv - moze im kombi juz
    niepotrzebne.
    Albo samoloty potanialy i tez juz nie docenia, ze na urlop moze
    wszystko zabrac.

    No i ... rodziny maja wieksze, trojka dzieci nie jest dziwna, i juz w
    kombi ciasno.
    Co prawda to amerykanskie kombi - wielkie ... ale moze i dzieci tez
    juz szerokie :-)

    J.

  • 172. Data: 2018-05-27 12:27:34
    Od: kk <k...@o...pl>

    W dniu 2018-05-19 o 21:31, Axel pisze:

    > Nie, miałem wcześniej. I trudno uznać, że Nubira to duży samochód.

    Przy Twizy, którym można rozwiązać swoje potrzeby transportowe to gigant.

    > To widać. A wystarczy przeczytać kilka poprzednich postów, zanim się
    > skomentuje.

    No czytam. Dla mnie to pierdoły. Znam takich co rzeczywiście wożą
    samochodami lodówki itp, ale normalnie to margines i nie ma sensu na tej
    podstawie wybierać. A właśnie mi się przypomniało, że przywiozłem kiedyś
    lodówkę Tigrą A :-) No jakąś niezbyt dużą lodówkę, ale ... nie
    rozważałbym czy Tigra nadaje się do wożenia lodówek bo to bez sensu.
    Kupiłem bo ładna była. Teraz też mam samochód, który mi się po prostu
    podobał. Rozumiem, że jak ktoś ma rodzinę to takiego samochodu nie kupi,
    ale też nie będzie dobierał samochodu do wożenia lodówki.

  • 173. Data: 2018-05-27 13:16:35
    Od: s...@g...com

    W dniu niedziela, 27 maja 2018 05:27:41 UTC-5 użytkownik kk napisał:
    > W dniu 2018-05-19 o 21:31, Axel pisze:
    > Rozumiem, że jak ktoś ma rodzinę to takiego samochodu nie kupi,
    > ale też nie będzie dobierał samochodu do wożenia lodówki.
    Ja jestem taki pogilany ze tak wybieralem.
    No, nie pod lodowke ale pod wozenie wszelkiego dobytku.
    Wozilem w foce mebli od groma, materialow budowlanych, ba! nawet skrzynki z owocami z
    sadu wozilem.

    Ojciec sie po glowie stukal jak widzial co chce zrobic ale jak mu powiedzialem ze tam
    stoi taczka i moze wozic recznie to sie zamknal.

    A za rok pytal czy mam cos przeciw wozeniu kartofli z pola.

    I kombi kupilem glownie dlatego ze chcialem rozne rzeczy wozic. Bo po to sie takie
    auto kupuje.
    No, poza tym ze czasem ma kratke i mozna podatek odliczac wozac powietrze i dodatkowa
    tone samochodu. Ale to moim zdaniem patologia.

  • 174. Data: 2018-05-28 11:12:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >z rynku wyleciało, przynajmniej w relacji do lat 80tych. 7% ich rynku
    >to bardzo niewiele, jak głosi artykuł, który cytujesz.

    A jak u nas ?
    Na allegro na 277 tys osobowych jest 55 tys kombi ... i to sie chyba w
    miare zgadza z widokiem na ulice, ale ... to jest stan europejskiej
    motoryzacji sprzed ~10 lat :)

    P.S. rynek brytyjski
    http://www.carbuyer.co.uk/reviews/recommended/best-f
    amily-cars

    No i zadnego kombiaka nie polecaja, o tempora, o mores :-)

    J.

  • 175. Data: 2018-05-28 11:42:02
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 28 maja 2018 04:12:38 UTC-5 użytkownik J.F. napisał:
> [...]
    amily-cars

    > No i zadnego kombiaka nie polecaja, o tempora, o mores :-)

    Ale 9/10 hatchback :)

    Moze kombiakow nie ma bo bida u nich?
    Zero suva, crossovera. Bida Panie, bida :)
    Jak tu do hacza wsadzic wozek, rowerek, paczke pieluch, i sokowirowke?
    Tak ostatnio ktos tu pisal ze minimum dla rodziny to suv bo inaczej na wycieczke sie
    jechac nie daje :)

    Polska bardziej wymagajaca od UK. To dopiero o tempora!!!

  • 176. Data: 2018-05-28 12:37:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik sczygiel napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    napisał:
    amily-cars

    >Ale 9/10 hatchback :)
    >Moze kombiakow nie ma bo bida u nich?
    >Zero suva, crossovera. Bida Panie, bida :)

    Czesciowo.

    http://www.carbuyer.co.uk/reviews/recommended

    Po prostu u nich kombi nazywa sie "estate".
    Znaja tez inne odmiany - SUV, MPV, small estate.

    Ale zeby golfa czy astre nazywac "family car" ... to z biedy :-)

    No i producenci tez troche winni - taki np opel Zafira - tzw minivan,
    7-osobowy, a na podwoziu astry.
    W astrze 4 osoby sie ciezko mieszcza, a co dopiero 7.
    Jakby nie mieli vectry czy omegi ...

    >Jak tu do hacza wsadzic wozek, rowerek, paczke pieluch, i
    >sokowirowke?
    >Tak ostatnio ktos tu pisal ze minimum dla rodziny to suv bo inaczej
    >na wycieczke sie jechac nie daje :)

    te suvy czesto maja bagaznik taki sobie.
    Akurat wozek i reszta to sie do golfa jeszcze powinien zmiescic ...
    ale znajomy dla dzieci to kupil VW Caddy.
    I bardzo chwalil za pojemnosc ... ale on mial blizniaki.
    I kryterium wyboru bylo proste - wozek na blizniaki musi sie zmiescic
    :-)

    P.S. Chcialem jeszcze napisac, ze, w USA dzieci wiecej ... ale
    statystyki temu przecza
    https://www.telegraph.co.uk/news/uknews/immigration/
    11806379/End-of-2.4-children-as-Britain-has-biggest-
    families-in-Europe.html

    I znow ci imigranci winni ... a moze to katoliccy imigranci z Polski ?

    Z kolei w USA ... kobiety nie wyrabiaja ?
    https://www.statista.com/statistics/718084/average-n
    umber-of-own-children-per-family/
    Czy to tylko zamieszanie z tymi 18 latami i tymi co na razie maja 1
    dziecko ?

    A moze faktycznie nie wyrabiaja ... i kombi przestalo byc potrzebne
    :-)

    J.

  • 177. Data: 2018-05-28 12:48:09
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 28 maja 2018 05:37:42 UTC-5 użytkownik J.F. napisał:
    > Użytkownik sczygiel napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Czesciowo.
    >
    > http://www.carbuyer.co.uk/reviews/recommended

    Hehe, zrobili tyle best ze kazde auto pewnie tam jest ;)

    > Po prostu u nich kombi nazywa sie "estate".
    > Znaja tez inne odmiany - SUV, MPV, small estate.

    Ale po przejrzeniu nie ma foki estate w bestach, jakas sciema ;)

> [...]
    > statystyki temu przecza
    > https://www.telegraph.co.uk/news/uknews/immigration/
    11806379/End-of-2.4-children-as-Britain-has-biggest-

    Usa tak jak reszta zachodniego swiata, stawiaja na jakosc a nie na ilosc.

    A do tego reszta swiata, ta wschodnia i ta czarna niebawem doszusuje.
    https://en.wikipedia.org/wiki/Projections_of_populat
    ion_growth#After_2050
    Choc pewnie nie w 2050.

    A do tego usa jest specyficzne, w ten sam sposob co europa. U nich sie po prostu
    oplaca kupic duze auto.

    Taki ford escape jest tanszy niz porownywalny focus.
    Paranoja...
    I jak tu cokolwiek zdroworosadkowo porownac?

  • 178. Data: 2018-05-28 13:00:00
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik s...@g...com ...

    > Tak ostatnio ktos tu pisal ze minimum dla rodziny to suv bo inaczej
    > na wycieczke sie jechac nie daje :)

    Jade na kilka dni.
    Małe dziecko wiec wózek, łózeczko etc. 2 os dorosłe plus dziecko.
    I tak sobie mysle, czy chce mi sie upychac to wszystko do multipli i
    wychodzi mi na to, ze pojade ducato :))))

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jest tylko jedna kategoria ludzi, którzy myślą więcej o pieniądzach

  • 179. Data: 2018-05-28 13:24:42
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 28 maja 2018 06:00:02 UTC-5 użytkownik Budzik napisał:
> [...]
    > I tak sobie mysle, czy chce mi sie upychac to wszystko do multipli i
    > wychodzi mi na to, ze pojade ducato :))))

    Kazdemu wg. potrzeb :)

    A widac uk-ejcy dzieci nie maja to im trendi fiat500 starcza ;)

  • 180. Data: 2018-05-28 14:17:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik sczygiel napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    napisał:

    >Hehe, zrobili tyle best ze kazde auto pewnie tam jest ;)

    >Ale po przejrzeniu nie ma foki estate w bestach, jakas sciema ;)

    Widac foka do **** jest, a nie best, i czas sie z tym pogodzic :-P

    Albo nie trafiles we wlasciwa kategorie :-)

    11806379/End-of-2.4-children-as-Britain-has-biggest-
    families-in-Europe.html

    >Usa tak jak reszta zachodniego swiata, stawiaja na jakosc a nie na
    >ilosc.

    Wydawalo mi sie, ze dzieci to tam maja wiecej ...

> [...]
    tion_growth#After_2050
    >Choc pewnie nie w 2050.

    >A do tego usa jest specyficzne, w ten sam sposob co europa. U nich

    Jak masz troje dzieci, to nie tylko oplaca, ale jeszcze trzeba :-)

    J.