  • 1. Data: 2009-01-12 17:09:36
    Temat: Porownanie dwoch zoomow - czy tylko ja nie kumam? ;)
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    Jak wszyscy zapewne wiedza szukam czegos lepszego niz kit do A100 :))))

    Na placu boju zostaly dla obiektywy - Tamron 17-50/2.8 i Zeiss 16-80.

    W internetowym smietniku wygrzebalem minn. taka strone:
    http://www.slrgear.com/reviews/showproduct.php/produ
    ct/355/cat/23
    http://www.slrgear.com/reviews/showproduct.php/produ
    ct/973/cat/83

    IMO Zeiss wyglada jakby go ktos solidnie kopnal -
    wykres "miekkosci" ;) wykazuje, ze prawa strone ma nieostra.
    Tamron jest duzo lepszy w calym zakresie ogniskowych
    i przy kazdej przeslonie.

    Aberracja - znowu Tamron lepszy.

    Winietowanie - Tamron troche lepszy.

    Dystorsja - przy szerokim Tamron lepszy, na koncu gorszy -
    powiedzmy ze <> remis.

    A teraz najlepsze - wynik testu "image quality"
    Tamron - 8.78
    Zeiss - 9.50

    Jakis komentarz?

    We believe in god, but unlike americans we do not trust her.

  • 2. Data: 2009-01-12 17:20:12
    Temat: Re: Porownanie dwoch zoomow - czy tylko ja nie kumam? ;)
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Jakub Jewuła pisze:

    > A teraz najlepsze - wynik testu "image quality"
    > Tamron - 8.78
    > Zeiss - 9.50
    >
    > Jakis komentarz?

    Tak. Zeiss - to brzmi dumnie!
    Kup sobie w końcu tego Pentaksa z kitem II będziesz się zachwycał, że
    taki tani obiektyw, a pod względem rozdzielczości, aberracji itp.
    dorównuje kilka razy droższej Sigmie 17-70, czy Pentaksowi 17-70/4 :P

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    login: pawelek_79
    serwer: poczta*onet.pl.

  • 3. Data: 2009-01-12 17:30:32
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    > Kup sobie w końcu tego Pentaksa z kitem II będziesz się zachwycał, że
    > taki tani obiektyw, a pod względem rozdzielczości, aberracji itp.
    > dorównuje kilka razy droższej Sigmie 17-70, czy Pentaksowi 17-70/4 :P

    Ten masz na mysli? http://www.allegro.pl/item526141078.html

    Chetnie bym taki obiektyw przestrzelal ale akurat
    nikt ze znajomych nie ma. Albo boja sie przyznac ;-)

  • 4. Data: 2009-01-12 17:36:04
    Od: "kurdybanek" <k...@a...pl>

    Tamron robi bardzo dobrą optykę. Niestety gorzej z mechaniką w jego
    obiektywach, ale pewnie stąd m.in. się biorą ich niskie ceny.

  • 5. Data: 2009-01-12 17:36:29
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Jakub Jewuła pisze:

    > Ten masz na mysli? http://www.allegro.pl/item526141078.html

    Oj chyba nie ten. Zdaje się, że to jest I wersja. Też niezła. Na 6mpx
    nie widzę różnicy między tym a Sigmą 17-70(mam). Oczywiście odnośnie
    parametrów, względem których można je porównywać. Na 10Mpx już nie było
    tak różowo, więc do K20D Pentax zdecydował się poprawić kita, żeby nie
    mydlił na 14Mpx.

    > Chetnie bym taki obiektyw przestrzelal ale akurat
    > nikt ze znajomych nie ma. Albo boja sie przyznac ;-)

    Widocznie wiedzą co ty z tymi obiektywami wyprawiasz! ;-)

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    login: pawelek_79
    serwer: poczta*onet.pl.

  • 6. Data: 2009-01-12 17:37:11
    Od: Nguyen Bang Giang <n...@y...com>

    Dnia Mon, 12 Jan 2009 18:09:36 +0100, Jakub Jewuła napisał(a):

    > ... znowu Tamron lepszy.

    > Tamron - 8.78
    > Zeiss - 9.50

    To ja sam w życiu takich paradoksów doświadczyłem się na własnej skórze ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    Giang.

  • 7. Data: 2009-01-12 18:09:32
    Od: Marcin 'Cooler' Kuliński <m...@p...gazeta.blah>

    Jakub Jewuła pisze:

    > A teraz najlepsze - wynik testu "image quality"
    > Tamron - 8.78
    > Zeiss - 9.50
    >
    > Jakis komentarz?

    Te liczby nie wynikają z testów przeprowadzonych przez slrgear.com,
    tylko z tego, jak subiektywnie daną cechę oceniają osoby recenzujące
    dany obiektyw.

  • 8. Data: 2009-01-12 18:15:10
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Jakub Jewuła rzecze:

    > A teraz najlepsze - wynik testu "image quality"
    > Tamron - 8.78
    > Zeiss - 9.50
    >
    > Jakis komentarz?

    No chłopie, Zeiss to Zeiss!

  • 9. Data: 2009-01-12 18:49:04
    Od: Nguyen Bang Giang <n...@y...com>

    Dnia Mon, 12 Jan 2009 19:15:10 +0100, Mateusz Ludwin napisał(a):

    > No chłopie, Zeiss to Zeiss!

    Od jakiegoś czasu Zeiss to już nie Zeiss ;-) Niektórzy mówiąc, że od
    urodzin plastykowego nadrukowanego (jeszcze wówczas Kyocera) Zessa
    35-70/3,5~4,5.

    --
    Pozdrawiam,
    Giang.

  • 10. Data: 2009-01-12 19:13:00
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Nguyen Bang Giang rzecze:

    > Od jakiegoś czasu Zeiss to już nie Zeiss ;-) Niektórzy mówiąc, że od
    > urodzin plastykowego nadrukowanego (jeszcze wówczas Kyocera) Zessa
    > 35-70/3,5~4,5.

    Zeiss się skończył na M42 :D