eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola.
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 212

  • 31. Data: 2012-01-16 15:04:24
    Temat: Re: Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola.
    Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>

    Dnia (Mon, 16 Jan 2012 14:46:50 +0100) ktos podajacy sie za Tomasz Finke
    wyklawiaturowal co nastepuje:

    > W dniu 2012-01-16 13:48, Piotr Klimek pisze:
    >
    >> Ujecie gazu wydaje mi sie malo skuteczne, przod i tak leci w strone
    >> zewnetrznego kraweznika zanim sterownosc wroci to juz dawno jest po
    >> plackach, natomiast dodanie gazu skutkuje wrzucaniem coraz wyzszych
    >> biegow.
    >
    > To dziwne, we wszystkich samochodach z ASB, ktorymi jeździłem,
    > wdepnięcie gazu powodowało _zrzucenie_ przynajmniej jednego biegu.
    > Natomiast delikatne ujmowanie gazu pozwala na hamowanie silnikiem,
    > może to byłby sposób na odzyskanie przyczepności, do przećwiczenia.
    > A nie masz w tym C5 trybu ręcznej zmiany biegów?

    Mam mozliwosc recznej zmiany, ale nigdy nie uzywam wiec w sytuacji ataku
    na kraweznik by mi to przez mysl nie przeszlo. Przetestuje i taka mozliwosc
    przy okazji.

    --
    Pozdrawiam
    Piotr Klimek
    Citroen C5 2.0HDI `02


  • 32. Data: 2012-01-16 15:31:08
    Temat: Re: Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola.
    Od: "Wojciech Smagowicz [ZIWK]" <w...@o...pl>

    W dniu 2012-01-16 14:46, news-gazeta pisze:
    >> A najlepiej, jak już wiesz, że zbliżasz się do zakrętu zbyt szybko to
    >> starać się ustawić samochód bokiem przed zakrętem.
    >
    > Tak i uderzyć bokiem dwiema osiami w krawężnik i wywalić dacha - to mu
    > poradziłeś.

    Jaką masz prędkość na drodze osiedlowej?
    Bo aby wywalić auto na krawężniku to raczej trzeba więcej niż 20 km/h...



    --
    Wojciech Smagowicz


  • 33. Data: 2012-01-16 15:31:21
    Temat: Re: Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola.
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2012-01-16 14:46, news-gazeta pisze:
    >> A najlepiej, jak już wiesz, że zbliżasz się do zakrętu zbyt szybko to
    >> starać się ustawić samochód bokiem przed zakrętem.
    >
    > Tak i uderzyć bokiem dwiema osiami w krawężnik i wywalić dacha - to mu
    > poradziłeś.

    Ewentualnie bokiem latarnię. Bo wiadomo, że strefy zgniotu chowają się
    za bocznymi słupkami.

    A.


  • 34. Data: 2012-01-16 15:36:33
    Temat: Re: Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola.
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2012-01-16 14:02, Bydlę pisze:
    > On 2012-01-16 13:25:19 +0100, Arek <a...@a...pl> said:
    >
    >> W dniu 2012-01-16 13:09, Bydlę pisze:
    >>> On 2012-01-16 11:41:44 +0100, Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>
    >>> said:
    >>>
    >>>> Jak zachowac sie w sytuacji gdy na osniezonej drodze osiedlowej zdazy
    >>>> sie zbyt
    >>>> szybko wejsc w zakret i okazuje sie, ze przod wyjezdza w strone
    >>>> zewnetrznego
    >>>> kraweznika?
    >>>
    >>> Są tylko dwie metody: odjąć gazu by ozdyskać sterowność lub wręcz
    >>> przeciwnie - próbować po żużlowemu. ;-)
    >>
    >> A jak można spróbować po żużlowemu mając ABS.
    >
    > To jest pytanie?
    >

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Trollowanie

    "skrajny stosunek do netykiety (wybrane zasady) lub ortografii - albo
    atakowanie wszystkich za najdrobniejsze ,,literówki""

    Pozdrawiam,
    A.


  • 35. Data: 2012-01-16 15:37:48
    Temat: Re: Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola.
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2012-01-16 13:45, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze:
    > On 2012-01-16 13:25, Arek wrote:
    >> W dniu 2012-01-16 13:09, Bydlę pisze:
    >>> On 2012-01-16 11:41:44 +0100, Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>
    >>> said:
    >>>
    >>>> Jak zachowac sie w sytuacji gdy na osniezonej drodze osiedlowej zdazy
    >>>> sie zbyt
    >>>> szybko wejsc w zakret i okazuje sie, ze przod wyjezdza w strone
    >>>> zewnetrznego
    >>>> kraweznika?
    >>>
    >>> Są tylko dwie metody: odjąć gazu by ozdyskać sterowność lub wręcz
    >>> przeciwnie - próbować po żużlowemu. ;-)
    >>
    >> A jak można spróbować po żużlowemu mając ABS. Ja wiem, że specjaliści na
    >> pms'ie potrafią zahamować bez ABS'u na śniegu i lodzie nie przekraczając
    >> 4m. Ale mówimy o normalnych przypadkach.
    >
    > Pacz pan... bez ABS a jedzie ;-) Zwróć uwagę na ostatni zakręt -
    > hamowanie bokiem - ABS w tej sytuacji możesz sobie.... :-)
    >
    > http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpa
    ge&v=TJjfGJGGqPc#t=592s

    No tak, bo takie sytuacje to standard na naszych drogach. Umiejętności
    zresztą również w końcu co drugi to Kubica.

    A.


  • 36. Data: 2012-01-16 15:41:58
    Temat: Re: Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola.
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2012-01-16 13:43, Czarek Daniluk pisze:
    > On Jan 16, 11:41 am, Piotr Klimek<usenet@USUN_TOklimek.net.pl> wrote:
    >> Hej,
    >> Jest sobie Citroen C5 kombi, samochod stosunkowo duzy i ciezki. W dodatku
    >> wyposazony w automatyczna skrzynie biegow, oraz reczny dzialajacy na kola
    >> przednie. Z elektronicznych pomagaczy ma tylko ABS.
    >>
    >> Jak zachowac sie w sytuacji gdy na osniezonej drodze osiedlowej zdazy sie zbyt
    >> szybko wejsc w zakret i okazuje sie, ze przod wyjezdza w strone zewnetrznego
    >> kraweznika?
    >>
    >> W hatchbacku FWD z recznym dzialacym na tyl prawdopodobnie pomoglbym sobie
    >> recznym zeby ustawic auto przodem w odpowiedniej linii i operowal gazem na
    >> granicy poslizgu aby zmiescic sie pomiedzy kraweznikami.
    >>
    >> Niestety w przypadku C5 nie mozna pomoc sobie recznym a operowanie gazem
    >> konczy sie zmiana biegow. Czy zatem pozostaje wcisnac hamulec, skrecic
    >> lekko kierownice i przy akompaniamencie trr-trr-trr ze strony ABSu zblizac
    >> sie do kraweznika?
    >
    >
    > Testowałem w sobotę ;) zatrzymałem się 30cm od krawężnika w
    > akompaniamencie trrrrrr ;)
    > Nawet nie myślę co byłoby jakbym wjechał na krawężnik - miska poszłaby
    > momentalnie :) - niestety Mondeo nie jest najwyższe z przodu ...
    > Tak się zdziwiłem, że nawet nie próbowałem ręcznego :D

    Za mało czytasz pms, w takiej sytuacji jest czas na wszytko. Opiszę Ci
    jak powinieneś się zachować, jakiś pms'owy kubica na pewno to
    potwierdzi, a więc:
    1. spokojnie wyciągasz bezpiecznik od abs - tym prostym ruchem skracasz
    drogę hamowania z dowolnej prędkości do 4m. Po warunkiem, że jest śnieg
    i lód.
    2. Nie hamujesz bo tak zachowuję się cioty, zaciągasz ręczny dodajesz
    gazu, robisz dwa obroty i spokojnie omijasz krawężnik.

    Proste i skuteczne.

    A.


  • 37. Data: 2012-01-16 15:56:31
    Temat: Re: Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola.
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2012-01-16 14:07, BartekK pisze:
    [...]
    > - próbować odzyskać przyczepność, choćby kosztem wyprostowania kół
    > choćby na chwilę, a potem płynnie skręcać do momentu tracenia
    > przyczepności. W najgorszym wypadku zamiast wyrżnąć na wprost w
    > krawężnik - otrzesz się o niego bokiem, ale już skręcając, więc straty
    > mniejsze, bo główna energia nie w tym kierunku.

    Znaczy się lepiej jest walnąć bokiem koła niż przodem?

    A.


  • 38. Data: 2012-01-16 16:35:44
    Temat: Re: Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola.
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2012-01-16 15:36:33 +0100, Arek <a...@a...pl> said:

    > W dniu 2012-01-16 14:02, Bydlę pisze:
    >> On 2012-01-16 13:25:19 +0100, Arek <a...@a...pl> said:
    >>
    >>> W dniu 2012-01-16 13:09, Bydlę pisze:
    >>>> On 2012-01-16 11:41:44 +0100, Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>
    >>>> said:
    >>>>
    >>>>> Jak zachowac sie w sytuacji gdy na osniezonej drodze osiedlowej zdazy
    >>>>> sie zbyt
    >>>>> szybko wejsc w zakret i okazuje sie, ze przod wyjezdza w strone
    >>>>> zewnetrznego
    >>>>> kraweznika?
    >>>>
    >>>> Są tylko dwie metody: odjąć gazu by ozdyskać sterowność lub wręcz
    >>>> przeciwnie - próbować po żużlowemu. ;-)
    >>>
    >>> A jak można spróbować po żużlowemu mając ABS.
    >>
    >> To jest pytanie?

    Czyli nie wiesz czy to było pytanie?

    Hint:
    "A jak, można spróbować po żużlowemu mając ABS."
    "A jak można spróbować po żużlowemu mając ABS?"


    Oczywiście jeśli nie rozumiesz różnicy między tymi zdaniami, to nie
    trudź się odpowiadaniem...



    --
    Bydlę


  • 39. Data: 2012-01-16 16:38:53
    Temat: Re: Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola.
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2012-01-16 16:35, Bydlę pisze:
    > On 2012-01-16 15:36:33 +0100, Arek <a...@a...pl> said:
    >
    >> W dniu 2012-01-16 14:02, Bydlę pisze:
    >>> On 2012-01-16 13:25:19 +0100, Arek <a...@a...pl> said:
    >>>
    >>>> W dniu 2012-01-16 13:09, Bydlę pisze:
    >>>>> On 2012-01-16 11:41:44 +0100, Piotr Klimek
    >>>>> <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>
    >>>>> said:
    >>>>>
    >>>>>> Jak zachowac sie w sytuacji gdy na osniezonej drodze osiedlowej zdazy
    >>>>>> sie zbyt
    >>>>>> szybko wejsc w zakret i okazuje sie, ze przod wyjezdza w strone
    >>>>>> zewnetrznego
    >>>>>> kraweznika?
    >>>>>
    >>>>> Są tylko dwie metody: odjąć gazu by ozdyskać sterowność lub wręcz
    >>>>> przeciwnie - próbować po żużlowemu. ;-)
    >>>>
    >>>> A jak można spróbować po żużlowemu mając ABS.
    >>>
    >>> To jest pytanie?
    >
    > Czyli nie wiesz czy to było pytanie?
    >
    > Hint:
    > "A jak, można spróbować po żużlowemu mając ABS."
    > "A jak można spróbować po żużlowemu mając ABS?"
    >
    >
    > Oczywiście jeśli nie rozumiesz różnicy między tymi zdaniami, to nie
    > trudź się odpowiadaniem...

    W wyciętym przez Ciebie cytacie była odpowiedź. Wystarczyło przeczytać.

    A.


  • 40. Data: 2012-01-16 16:40:06
    Temat: Re: Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola.
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2012-01-16 14:33, Piotr Klimek pisze:
    > Dnia (Mon, 16 Jan 2012 14:18:57 +0100) ktos podajacy sie za AL
    > wyklawiaturowal co nastepuje:
    >
    >>> Ups - przegapiłem :-) Dramat normalnie :-) Nie umniejszając C5, ale ja
    >>> bym się bał nim jeździć :-)
    >>>
    >> bo?
    >
    > ...Bo zmniejsza ilosc dostepnych opcji do wyboru podczas sytuacji
    > awaryjnej?


    A jakie opcje do wyboru ma się do dyspozycji w innych samochodach?

    A.

strony : 1 ... 3 . [ 4 ] . 5 ... 10 ... 20 ... 22


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: