  • 41. Data: 2012-01-16 16:45:04
    Temat: Re: Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola.
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2012-01-16, Arek <a...@a...pl> wrote:

    > A jakie opcje do wyboru ma się do dyspozycji w innych samochodach?

    Reczny, hamujacy tylna os ;-)

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 42. Data: 2012-01-16 16:46:44
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2012-01-16 13:38, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze:

    > Abs na śniegu nie zawsze. Czasem lepiej blokować koła. Ale niech każdy
    > wybierze, to co jemu pasuje... ja napewno wiem, co sprawdza się dla mnie
    > - typowo rozwiązany abs jest zbędny.

    Jak często na normalnej drodze masz tyle śniegu, że gdyby koła się
    zablokowały to miało by to jakiś wpływ na hamowanie? A jak często jednak
    jakaś przyczepność choć miejscowa jest, tak że gdyby koła się nie
    zblokowały to dało by się jakoś zahamować.

    > Najlepszym rozwiązaniem, to jest dobranie prędkości do warunków,
    > samochodu i umiejętności :-)

    Otóż to:)

    > Ja bym najchętniej zobaczył teoretyków w akcji :-)

    Chyba się nie da:)

    A.

  • 43. Data: 2012-01-16 17:44:12
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2012-01-16 15:56, Arek pisze:
    > W dniu 2012-01-16 14:07, BartekK pisze:
    > [...]
    >
    > Znaczy się lepiej jest walnąć bokiem koła niż przodem?
    lepiej jest "przetrzeć" się bokiem, poruszając się już po łuku, niż
    walnąć z pełnym impetem na wprost, w dodatku ze skręconymi kołami. Koła
    jako felgi/opony może i więcej ucierpią, ale za to cała reszta mniej.
    Chodzi o to, by energia kinetyczna pojazdu nie wytraciła się w prostym
    uderzeniu, a jedynie odbiła. Spróbuj walnąć kantem dłoni o biurko "na
    wprost" oraz pod kątem powiedzmy 45', co bardziej boli?

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 44. Data: 2012-01-16 18:15:40
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Piotr Klimek wrote:
> [...]
    > sie zbyt szybko wejsc w zakret i okazuje sie, ze przod wyjezdza w
    > strone zewnetrznego kraweznika?
    >
    > W hatchbacku FWD z recznym dzialacym na tyl prawdopodobnie pomoglbym
    > sobie recznym zeby ustawic auto przodem w odpowiedniej linii i
    > operowal gazem na granicy poslizgu aby zmiescic sie pomiedzy
    > kraweznikami.
    >
    > Niestety w przypadku C5 nie mozna pomoc sobie recznym a operowanie
    > gazem konczy sie zmiana biegow. Czy zatem pozostaje wcisnac hamulec,
    > skrecic
    > lekko kierownice i przy akompaniamencie trr-trr-trr ze strony ABSu

    a co na to ESR?

  • 45. Data: 2012-01-16 18:18:19
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Agent wrote:
    > Użytkownik "Piotr Klimek" <usenet@USUN_TOklimek.net.pl> napisał w
    > wiadomości news:slrn.pl.jh7vn3.1ak.usenet@piko.homelinux.net...

    > Wcisnąć gaz i hamulec jednocześnie. Wtedy tylne koła będą hamowane
    > bardziej niż przednie i auto zarzuci tyłem jesli o to Ci chodzi

    ciekawe co na to komputer sterujacy tym wszytskim powie skrzyni
    automatycznej i hamulcom.

  • 46. Data: 2012-01-16 18:20:18
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Piotr Klimek wrote:
    > Dnia (Mon, 16 Jan 2012 12:21:34 +0100) ktos podajacy sie za Agent
    > wyklawiaturowal co nastepuje:

    > Jestem prawie pewny, ze wcisniecie na raz obudwu pedalow nie dziala.
    > Testowalem to przy probie wyjazdy z zaspy, gdy pod jednym kolem
    > mialem lod a pod drugim snieg. Chcialem hamulcem zasymulowac szpere i
    > z tego co pamietam to elektronika nie pozwalala na taka akcje. W tym
    > samochodzie pedal gazu jest potencjometrem.
    >
    > Sprawdze to przy okazji na jakims wiekszym parkingu. Dzieki.

    tak jeszcze raz zapytam a nei mawsz w tej bryczce ESR? czy to jest sytuacja
    hipotetyczna czy maiąłeś już okazję to przetestować. W sumie to jak sie ma
    inteligentny samochó to warto jesgo inteligencję rpzetestować aby wiedzieć
    czego można sie kiedy spodziewać. Też jestem ciekaw co zrobi mój Vel satis
    w sytuacji bocznego poślizgu.

  • 47. Data: 2012-01-16 18:21:29
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Piotr Klimek wrote:
    > Dnia (Mon, 16 Jan 2012 13:48:05 +0100) ktos podajacy sie za Marcin
    > 'Yans' Bazarnik wyklawiaturowal co nastepuje:

    > Bardzo wygodny samochod, tylko zima malo troche straszny. Po prostu
    > trzeba jezdzic wolniej :)

    to jest generalnie zawsze dobra rada, C5 z automatem to nei wóz na rajdy
    tlko do wożenia sie z wygodą.

  • 48. Data: 2012-01-16 18:23:47
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Piotr Klimek wrote:
    > Dnia (Mon, 16 Jan 2012 13:09:27 +0100) ktos podajacy sie za Bydlę
    > wyklawiaturowal co nastepuje:

    > Ujecie gazu wydaje mi sie malo skuteczne, przod i tak leci w strone
    > zewnetrznego kraweznika zanim sterownosc wroci to juz dawno jest po
    > plackach, natomiast dodanie gazu skutkuje wrzucaniem coraz wyzszych
    > biegow.

    > Oczywiscie, jedzdzac tym autem po sliskim staram sie nie dopuszczac do
    > wystapienia takich sytuacji jaka opisalem. I to najlepsza mozliwa
    > metoda.

    dodajmy że nawet w instrukcji piszą o przechodzeniu na manual i wyłączeniu
    ESR w sytuacji gdy jest jest np ślisko

  • 49. Data: 2012-01-16 18:24:58
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Arek wrote:

    > Za mało czytasz pms, w takiej sytuacji jest czas na wszytko. Opiszę Ci
    > jak powinieneś się zachować, jakiś pms'owy kubica na pewno to
    > potwierdzi, a więc:
    > 1. spokojnie wyciągasz bezpiecznik od abs - tym prostym ruchem
    > skracasz drogę hamowania z dowolnej prędkości do 4m. Po warunkiem, że
    > jest śnieg i lód.
    > 2. Nie hamujesz bo tak zachowuję się cioty, zaciągasz ręczny dodajesz
    > gazu, robisz dwa obroty i spokojnie omijasz krawężnik.
    >
    > Proste i skuteczne.

    tylko trzeba uważać na brzozy, przestawioen radiolatarnie i nieoznakowane
    podwodne skały.

  • 50. Data: 2012-01-16 19:00:35
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2012-01-16 16:38:53 +0100, Arek <a...@a...pl> said:

    > W wyciętym przez Ciebie cytacie była odpowiedź. Wystarczyło przeczytać.

    Czyli wciąż nie rozumiesz i nie ogarniasz.
    Kul.

    --
    Bydlę