  • 1. Data: 2009-01-26 11:44:57
    Temat: Potwierdzenia rejestracji lądują w spamie :(
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Jest problem taki, że maile z linkami do potwierdzenia rejestracji u
    zdecydowanej większości klientów lądują w spamie.

    Niby jest uwierzytelnianie SMTP, była też próba z wysyłaniem nieaktywnego
    linka (do przekopiowania) i nic. Serwis stoi na hostingu nazwa.pl

    Coś można z tym zrobić?

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 2. Data: 2009-01-26 12:05:21
    Temat: Re: Potwierdzenia rejestracji lądują w spamie :(
    Od: ant <a...@n...tld>

    Kapsel wrote:
    > Jest problem taki, że maile z linkami do potwierdzenia rejestracji u
    > zdecydowanej większości klientów lądują w spamie.

    A jak wygląda taki link?

    > Niby jest uwierzytelnianie SMTP, była też próba z wysyłaniem nieaktywnego
    > linka (do przekopiowania) i nic. Serwis stoi na hostingu nazwa.pl
    > Coś można z tym zrobić?

    Jak wygląda nagłówek takiego maila z linkiem?

  • 3. Data: 2009-01-26 12:23:53
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Mon, 26 Jan 2009 13:05:21 +0100, ant napisał(a):

    > A jak wygląda taki link?

    > Jak wygląda nagłówek takiego maila z linkiem?

    Na gmaila przyszło takie (choć gmail akurat do spamu nie wkłada, ale
    klienci marudzą):

    sDelivered-To: x...@x...xx
    Date: Mon, 26 Jan 2009 12:42:56 +0100
    To: test test <x...@x...xx>
    From: E-Likwidacja <x...@x...xx>
    Subject: Potwierdzenie rejestracji w serwisie xxx.pl

    Witaj
    Aby aktywowa=E6 konto nale=BFy klikn=B1=E6 w link poni=BFej lub =
    skopiowa=E6 go do przegl=B1darki internetowej
    http://www.link-weryfikujący.pl/h=3Df597a0d5f7be1ce5
    a533ce609ce44438

    Operator serwisu.

    Kapsel
    http://kapselek.net
    kapsel(malpka)op.pl

  • 4. Data: 2009-01-26 13:12:12
    Od: ant <a...@n...tld>

    Kapsel wrote:

    > From: E-Likwidacja <x...@x...xx>

    > http://www.link-weryfikujący.pl/h=3Df597a0d5f7be1ce5
    a533ce609ce44438

    A czy w/w adresy mają wpólną domenę?

  • 5. Data: 2009-01-26 13:30:15
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Mon, 26 Jan 2009 14:12:12 +0100, ant napisał(a):

    a533ce609ce44438

    > A czy w/w adresy mają wpólną domenę?

    Tak, link w tekście oczywiście ma dopięty unikalny ciąg, ale domena ta sama
    jest. Zastawiam się czy coś może nie teges z serwerami nazwa.pl jest?

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 6. Data: 2009-01-26 13:50:55
    Od: ant <a...@n...tld>

    Kapsel wrote:
    > Tak, link w tekście oczywiście ma dopięty unikalny ciąg, ale domena ta sama
    > jest. Zastawiam się czy coś może nie teges z serwerami nazwa.pl jest?

    Nie do końca jest jak mówisz :)
    Założyłem sobie na tej stronie użytkownika (test99 - możesz wywalić)
    i dostałem maila, ktory co prawda nie wylądował u mnie w spamie,
    thunderbird też go jako spam nie oznaczył, ALE

    W Return-Path masz:

    <biuro@[TWOJANAZWA].nazwa.pl>

    We from masz:

    <biuro@[TWOJANAZWA].nazwa.pl>

    a w treści masz link do

    www.[TWOJANAZWA].pl

    i może jakiś system antyspamowy rozpoznaje, że pole
    From/Return-Path wskazuje inną domenę niż link w treści.

    Zrób dla testu może linka w postaci:

    http://www.[TWOJANAZWA].nazwa.pl/index.php?act=aktyw
    acja&login=test99&hash=d7dea0c286efa5411571c74aa8bca
    sdce

    albo doprowadź do takiego stanu, by w polach FROM i return path nie było

    ".nazwa.pl", a Twoja domena.

  • 7. Data: 2009-01-26 14:20:52
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Mon, 26 Jan 2009 14:50:55 +0100, ant napisał(a):

> [...]
    > i dostałem maila, ktory co prawda nie wylądował u mnie w spamie,
    > thunderbird też go jako spam nie oznaczył, ALE

    (ciach!)

    Co prawda serwis to nie mój, ale klient już nie ma pomysłu, więc na pewno
    to potestujemy. Dzięki za podpowiedź!

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 8. Data: 2009-01-26 16:15:35
    Od: "Marek" <m...@s...interia.pl>

    > Tak, link w tekście oczywiście ma dopięty unikalny ciąg, ale domena ta
    > sama
    > jest. Zastawiam się czy coś może nie teges z serwerami nazwa.pl jest?

    Przypuszczenie błędne. Sam mam tam parę serwisów a w swoim CMS'ie stosuję
    podobne mechanizmy jakich sam używasz. Maile docierają poprawnie w zasadzie
    do każdego. Kiedyś miałem podobną sytuację i okazało się, że nie wszystkie
    nagłówki były ustawione jak trzeba. W szczególności, gdy adres powrotu oraz
    adres "from" są inne to wiele antyspamów nie przepuści czegoś takiego.

  • 9. Data: 2009-01-27 13:01:14
    Od: Maciej Pasternacki <j...@z...com>

    On 2009-01-26 13:23:53 +0100, Kapsel <k...@p...onet.pl> said:
    > Received-SPF: neutral (google.com: 85.128.195.239 is neither permitted nor
    > denied by best guess record for domain of x...@x...xxxxx.xx)
    > client-ip=85.128.195.239;

    Załóż SPF. Pomaga.

    --