  • 11. Data: 2012-12-18 20:15:24
    Temat: Re: Poważne pytania na temat legalności fotoradarów w samochodach ITD
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Tue, 18 Dec 2012 19:06:27 +0100, Krzysztof 45
    <"mekar[wytnijto]"@vp.pl> wrote:

    >To że ten naród został wydymany to jedno, ale jak głosował to drugie i
    >tak ma. Dymania ciąg dalszy.

    Przecież oni robią to dla Twojego dobra.

    P.S. ;)

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 12. Data: 2012-12-18 20:31:59
    Od: Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>

    W dniu 2012-12-18 20:15, jerzu pisze:

    > Przecież oni robią to dla Twojego dobra.
    Tak. W brew opinii jest to państwo opiekuńcze i ono najlepiej wie co dla
    mnie jest najlepsze.
    --
    Krzysiek
    http://www.zmieleni.pl/

  • 13. Data: 2012-12-18 21:27:58
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2012-12-18 17:07, Artur Maśląg wrote:

    > Wykonują swoje obowiązki służbowe - mogą się nie stosować do pewnych
    > znaków.

    Na podstawie ktorego przepisu?

    --

    memento lorem ipsum

  • 14. Data: 2012-12-18 21:48:32
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Tue, 18 Dec 2012 21:27:58 +0100, elmer radi radisson
    <r...@s...spam.wireland.or
    g> wrote:

    >Na podstawie ktorego przepisu?

    Też bardzom ciekaw jest. Bo już kilka razy widziałem ustawione Mondeo
    ITD w miejscach niedozwolonych.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 15. Data: 2012-12-18 22:09:53
    Od: onarjusz <z...@o...pl>

    g> wrote:

    > Też bardzom ciekaw jest. Bo już kilka razy widziałem ustawione Mondeo
    > ITD w miejscach niedozwolonych.

    Bo to bandyty. Jak przedmówca mówił - robić zdjęcia i wysyłać do
    szefostwa/gazet/publikować na poltarach jak ma kto więcej czasu
    informować 112 tylko tam czasem się dodzwonić...

  • 16. Data: 2012-12-18 22:34:51
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-12-18 17:20, onarjusz pisze:

    > To poczytaj jak się prawnik wybronił! Sąd przyznał mu racje!

    No, czytałem - gdzie tam jest cokolwiek napisane, że nie jest dowodem
    wykroczenia?

    > Więc albo
    > pracujesz w ministerstwie (spłoń w piekle) albo pleciesz co Ci na język
    > przyjdzie.

    Hmmm, zdaje się, że żadna z tym opcji nie jest właściwa.

    > Nie ma chłopa na zdjęciu, on nie pamięta kto kierował, więc
    > nie wiadomo kto winny!
    > http://www.wprost.pl/ar/356343/Nie-mozna-karac-za-fo
    toradary/ Czytaj
    > chłopak.

    To może sam poczytaj i pamiętaj, że taki wyrok sądu o niczym nie
    świadczy.

  • 17. Data: 2012-12-18 22:38:47
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-12-18 19:06, Krzysztof 45 pisze:

    > Albo tam pracuje, albo troll, bo temat wielokrotnie wałkowany.

    Tak, był wielokrotnie wałkowany i widać kto najwięcej krzyczy.

    > Są też tacy ludzie z betonem zamiast mózgu którzy nawet gdyby się o to
    > wypierdolili na chodniku i stracili całe uzębienie, to dalej będą
    > powielać bzdury w imię poprawności politycznej.

    A tak, to widać - jeden bezmyślnie przekopiowuje jakieś medialne
    rewelacje, drugi w ciemno przyklaskuje, bo mu do światopoglądu
    pasuje.

  • 18. Data: 2012-12-19 00:38:45
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam.pl>

    g> wrote:

    > Też bardzom ciekaw jest. Bo już kilka razy widziałem ustawione Mondeo
    > ITD w miejscach niedozwolonych.

    Przepisu nie ma.
    Ale była jakaś sprawa gdzie sąd uniewinnił policjanta kierowcę videoradaru
    od wykroczenia przekroczenia prędkości właśnie na zasadzie że jego praca
    tego wymaga.
    Swoją drogą praca PH wymaga tego chyba jeszcze bardziej ;)

    Z automatu nic takiego nie ma.
    Jak zaparkował na zakazie, to powinien dostać mandat i ewentualnie go nie
    przyjąć kierując sprawę do sądu.
    Wniosku o ukaranie źle zaparkowanego złożyć prywatnie chyba nie można, no
    chyba że ktoś się czuje pokrzywdzony tym że ITD źle zaparkowało.

    Generalnie parkują tam na mocy prawa kaduka - jak to w powiedzonku misiak
    krokodylowi łba nie urwie, można mu więc skoczyć, a więc parkuje gdzie
    uważa.

  • 19. Data: 2012-12-19 09:54:11
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2012-12-19 00:38, Tomasz Pyra wrote:

> [...]
    > tego wymaga.
    > Swoją drogą praca PH wymaga tego chyba jeszcze bardziej ;)

    Policja powoluje sie na kontratyp - a takowy istnieje gdy zachodzi:
    "dzialanie w ramach uprawnienia, stan wyzszej koniecznosci, obrona
    konieczna". Nie widze zadnej przeslanki do takiego - a przekraczanie
    przez kogos predkosci, to jeszcze nie stan wyzszej koniecznosci.
    Predzej powinni wowczas kogos takiego zatrzymac, jesli to taka
    grozna sytuacja.

    Poza tym wypada przypomniec, ze ITD to jest sluzba cywilna.
    Nie maja jeszcze takiej parasolki jak ustawa o policji. I oby
    tak zostalo.

    --

    memento lorem ipsum

  • 20. Data: 2012-12-19 11:59:15
    Od: onarjusz <z...@o...pl>

    W dniu 2012-12-18 22:34, Artur Maśląg pisze:

> [...]
    toradary/ Czytaj

    > To może sam poczytaj i pamiętaj, że taki wyrok sądu o niczym nie

    To po co ten sąd? Zlikwidować!

    Czytaj ze zrozumieniem
    "Piraci drogowi mogą być spokojni. Do tej pory kierowcy musieli płacić
    karę, nawet jeśli zdjęcie, które zrobił im fotoradar, było nieczytelne i
    nie dało się na jego podstawie jednoznacznie stwierdzić, kto siedział za
    kierownicą. Dziś sąd orzekł, że jest to nieuprawnione. "
    Od tyłu zrobione zdjęcie samochodu, więc nie widac twojej buzi, więc
    nie wiadomo kto jechał, więc nie wiadomo kto ma płacić chyba że chcesz
    kłamać że ty jechałeś chodź nie jesteś pewien!

    Dwa. Wychodzi że te bandyty działają nielegalnie. Postaw bez
    odpowiednich pozwoleń chodź by warzywniak w środku miasta to zobaczysz
    jak szybko zapukają do Ciebie odpowiednie służby z gorącą prośbą o
    wielką danin. Z tego poniżej wynika że Itd (specjalnie ułomny zapis)
    działa nielegalnie i ma to w nosie.
    "

    Już wcześniej konstytucyjność fotoradarów zakwestionował Rzecznik Praw
    Obywatelskich. - Przepis mówiące o gromadzeniu danych i obrazów z
    fotoradarów przez Inspekcję Transportu Drogowego są niezgodne z
    konstytucją - przekonywała Irena Lipowicz, która w tej sprawie zwróciła
    się do ministra transportu Sławomira Nowaka (PO).

    Inspekcja Transportu Drogowego gromadzi, przetwarza, udostępnia i usuwa
    dane oraz obrazy pojazdów naruszających przepisy (używając m.in.
    fotoradarów) na podstawie ustawy Prawo o ruchu drogowym. Ustawa w tym
    kształcie została znowelizowana całkiem niedawno, w lipcu 2011 roku.
    Według niej, dodatkowe rozporządzenie określające sposób i tryb
    gromadzenia oraz przechowywania tych danych powinien wydać minister
    transportu, który do tej pory jednak tego nie zrobił. - Oznacza to, że
    brak jest w tym zakresie przepisów określających tryb, sposób oraz
    warunki techniczne gromadzenia, przetwarzania, udostępniania i usuwania
    utrwalonych danych i obrazów - napisała RPO w liście do ministra."