  • 21. Data: 2012-12-19 12:02:23
    Temat: Re: Poważne pytania na temat legalności fotoradarów w samochodach ITD
    Od: onarjusz <z...@o...pl>

    W dniu 2012-12-19 09:54, elmer radi radisson pisze:

    > Policja powoluje sie na kontratyp - a takowy istnieje gdy zachodzi:
    > "dzialanie w ramach uprawnienia, stan wyzszej koniecznosci, obrona
    > konieczna". Nie widze zadnej przeslanki do takiego - a przekraczanie
    > przez kogos predkosci, to jeszcze nie stan wyzszej koniecznosci.
    > Predzej powinni wowczas kogos takiego zatrzymac, jesli to taka
    > grozna sytuacja.
    >
    > Poza tym wypada przypomniec, ze ITD to jest sluzba cywilna.
    > Nie maja jeszcze takiej parasolki jak ustawa o policji. I oby
    > tak zostalo.

    Czyli nie powinni tam stać. Jak by się ktoś z olejem w głowie
    zdenerwował zostali by ukarani, gdyby poinformował TV z ich facjatami
    zostali by wydaleni z organów ściągania.

  • 22. Data: 2012-12-19 12:18:22
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2012-12-19 11:59, onarjusz pisze:
    > W dniu 2012-12-18 22:34, Artur Maśląg pisze:
    (...)

    > To po co ten sąd? Zlikwidować!

    Są użyteczne. Są choćby po to, by cwaniak taki jeden z drugim mógł
    próbować się wyłgać z wykroczenia. Ludziom normalnym przydają się
    do rozwiązywania różnych problemów.

    > Czytaj ze zrozumieniem

    Czytałem - spróbuj, to naprawdę nie boli.

    > "Piraci drogowi mogą być spokojni. Do tej pory kierowcy musieli płacić

    LOL - a czyje to słowa?

    > Dwa. Wychodzi że te bandyty działają nielegalnie. Postaw bez

    No proszę :)

    > Już wcześniej konstytucyjność fotoradarów zakwestionował Rzecznik Praw
    > Obywatelskich. - Przepis mówiące o gromadzeniu danych i obrazów z
    > fotoradarów przez Inspekcję Transportu Drogowego są niezgodne z
    > konstytucją - przekonywała Irena Lipowicz, która w tej sprawie zwróciła
    > się do ministra transportu Sławomira Nowaka (PO).

    Aha - no i jaki skutek? Gdzie to orzeczenie o nielegalnej działalności
    ITD oraz naruszaniu Konstytucji?

  • 23. Data: 2012-12-19 13:07:43
    Od: "Dezyderiusz" <...@...a>

    Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam.pl> napisał w wiadomości

    > Jak zaparkował na zakazie, to powinien dostać mandat i ewentualnie go nie
    > przyjąć kierując sprawę do sądu.
    > Wniosku o ukaranie źle zaparkowanego złożyć prywatnie chyba nie można, no

    Można.
    Każdy obywatel może złożyć zawiadomienie o popełnieniu wykroczenia wraz z
    żądaniem ścigania, jeżeli jest to wymagane. Jeżeli Policja po
    przeprowadzeniu czynności odstąpi od wymierzenia kary, o czym zawiadamiający
    zostanie poinformowany odrębnym pismem, można wówczas wystąpić samodzielnie
    z wnioskiem o ukaranie lub złożyć zażalenie na niewniesienie wniosku o
    ukaranie.

    Więcej można przeczytać np. w: ZARZADZENIE NR 323 KOMENDANTA GŁÓWNEGO
    POLICJI z dnia 26 marca 2008r. w sprawie metodyki wykonywania przez Policje
    czynnosci administracyjno-porzadkowych w zakresie wykrywania wykroczen oraz
    scigania ich sprawców.

    Do dzieła ;-)

    --
    Dezyderiusz

  • 24. Data: 2012-12-19 18:03:29
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    W liście datowanym 18 grudnia 2012 (20:15:24) napisano:

    > Przecież oni robią to dla Twojego dobra.

    I dlatego też należy swoje dobra chronić przed nimi.

    --
    Pozdrowienia,
    Yakhub

  • 25. Data: 2012-12-19 23:03:11
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 18 Dec 2012 16:14:56 +0100, Marcin N napisał(a):

    > 1. Jakim prawem nieoznakowany samochód (który wygląda jak każdy inny)
    > stoi na zakazie postoju na drodze o ruchu przyspieszonym? (Stał na
    > poboczu oddzielonym linią ciągłą.)

    Żadnym. Zgłaszać na policję.

    > 2. Dlaczego używa fotoradaru bez zastosowania odpowiednich znaków
    > drogowych? Dlaczego ten jego fotoradar nie jest pomalowany na żółto?

    Bo tak.

    > 3. Dlaczego robi zdjęcia od tyłu? Przecież to nawet nie jest dowodem
    > wykroczenia.

    Jest.

    --
    ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Kęszyca Leśna

  • 26. Data: 2012-12-19 23:03:29
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 18 Dec 2012 17:07:54 +0100, Artur Maśląg napisał(a):

    > Wykonują swoje obowiązki służbowe - mogą się nie stosować do pewnych
    > znaków.

    Bzdura.