  • 11. Data: 2013-10-01 21:50:54
    Temat: Re: Prędkość po śladach hamowania
    Od: Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>

    W dniu 2013-10-01 16:26, ToMasz pisze:
    > witam
    >
    > Czy możecie mi pomóc w oszacowaniu prędkości samochodu seicento? Załóżmy
    > że kierowca od razu wcisnął hamulec na maksa, na suchym asfalcie, miał
    > dobre hamulce, opony, i zostawił ślady hamowania o długości 14 metrów? Z
    > jaką prędkością jechał przed hamowaniem?

    Jest taki sobie kalkulator.
    http://www.prawko-kwartnik.info/kalku/zatrzymanie.ht
    ml

    --
    Krzysiek
    http://niewygodne.info.pl/index.htm

  • 12. Data: 2013-10-01 22:29:13
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Tue, 01 Oct 2013 21:50:54 +0200 osobnik zwany Krzysztof 45
    napisał:

    > Jest taki sobie kalkulator.
    > http://www.prawko-kwartnik.info/kalku/zatrzymanie.ht
    ml

    i guzik z tego wynika mając dane jak powyżej

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 13. Data: 2013-10-01 22:54:50
    Od: Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>

    W dniu 2013-10-01 22:29, masti pisze:

    ml

    > i guzik z tego wynika mając dane jak powyżej

    Nie guzik, tylko pi x oko.
    Są wzory na obliczanie, ale one tez są pi x oko.
    Nie mówiąc już o teoretycznym gdybaniu.

  • 14. Data: 2013-10-01 23:11:44
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Tue, 01 Oct 2013 22:54:50 +0200 osobnik zwany Krzysztof 45
    napisał:

    > Nie guzik, tylko pi x oko.
    > Są wzory na obliczanie, ale one tez są pi x oko. Nie mówiąc już o
    > teoretycznym gdybaniu.

    nadal nie wiadomo ile czasu i z jakiej prędkości hamował przed
    zablokowaniem kół

  • 15. Data: 2013-10-01 23:28:16
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail d...@p...onet.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > To sie kloci z empiria. W sytuacjach wymagajacych gwaltownego hamowania
    > wiekszoc ludzi depcze z calej sily po hamplach.

    Nieprawda.
    Nawet kiedys oglądałem jakies badania na ten temat i opis jakiegos systemu
    który miałby wzmaniac siłę hamowania własnie dlatego, ze ludzie w
    początkowej fazie hamują zbyt słabo.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Łatwiej poznać ludzkość niż pojedynczego człowieka"

  • 16. Data: 2013-10-01 23:28:16
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail @vp.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

    > Napisał na samym początku:
    > "Załóżmy że kierowca od razu wcisnął hamulec na maksa"

    Tak.
    Ja nie twierdziłem że nie napisał.
    Stwierdziłem tylko, ze to niezbyt dobre założenie.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Kiedy delektujemy się dziwnym i egzotycznym pięknem kwiatów - zdrowo

  • 17. Data: 2013-10-01 23:46:20
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 01 Oct 2013 21:44:17 +0200, RadoslawF napisał(a):

    > To spytaj tej empirii skąd wiedza że hamowanie było od początku nagłe ?
    > Jechał gość spokojnie tym maluchem, coś zobaczył i zaczął zwalniać
    > a że to coś jednak stało to w końcu depnął zdrowo. Nie twierdzę że
    > tak było, twierdzę że tak mogło być. Co na to twoja empiria ?

    Ona mowi, ze nie rozumiesz.

    Z doswiadczenia wlasneg i cudzego/historii znanych przypadkow wynika, ze
    najczesciej kierowcy od razu ostro depcza. Czy teraz jasniej?

    --
    Maciek

    Od kolijevke, pa do groba,
    za ispiranje mozga je doba

  • 18. Data: 2013-10-01 23:56:42
    Od: Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>

    W dniu 2013-10-01 23:11, masti pisze:

    > nadal nie wiadomo ile czasu i z jakiej prędkości hamował przed
    > zablokowaniem kół

    Jasne. Jeszcze nie wiemy jakiej firmy ma opony, o jakim bierzniku.
    Zimowe, letnie, caloroczne i jaki rozmiar. Ciśnienie w oponach tez
    bardzo istotne. Ilość paliwa w baku, ile osób w aucie, co przewoził w
    bagarzniku. Może 4 worki cementu. Jaki to był asfalt, bo asfalt
    asfaltowi nie równy. Jechał pod wiatr czy z wiatrem. Z jaką prędkością
    wiał wiatr... itd itd.

    Czytałeś co napisał?
    "Załóżmy że kierowca od razu wcisnął hamulec na maksa, na suchym asfalcie"

    On chce wiedzieć teoretcznie z jaka prędkościa jechało auto które w momencie
    naciśniecia hamuca na maksa pozostawiło 14m śladów.
    Więc ten licznik powyżej mu to obliczy.

  • 19. Data: 2013-10-02 00:17:42
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Wiwo" <nic_tu_nie_ma@po_czta.pl>

    > Niestety nie, dlatego coraz częściej montuje się systemy wspomagania
    > hamowania, które w krytycznej sytuacji mają zwiększyć ciśnienie w układzie
    > hamulcowym.
    > http://www.motofakty.pl/artykul/system-wspomagania-h
    amowania.html

    Przecież ten artykuł jest o hamowaniu z ABS.

  • 20. Data: 2013-10-02 00:28:05
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Nieprawda.
    > Nawet kiedys oglądałem jakies badania na ten temat i opis jakiegos systemu
    > który miałby wzmaniac siłę hamowania własnie dlatego, ze ludzie w
    > początkowej fazie hamują zbyt słabo.

    Awaryjnego hamowania ? To by ABSu nie wymyślano.