  • 51. Data: 2011-10-14 00:51:02
    Temat: Re: Predkosciomierz
    Od: " Michał" <m...@N...gazeta.pl>

    Tornad <w...@a...com> napisał(a):
    > przy przekroczeniu predkosci 100 moze wypadku nie przezyc.
    > Taka skala uswiadamiajaca stopien zagrozenia w przypadku kolizji, powinna
    > zmusic a przynajmniej swiadomie zachecic do bezpieczniejszej jazdy.
    > I co Wy na to?

    jak lubię 200 jeździć,
    gdzie będzie 200 i jak kolor ?

  • 52. Data: 2011-10-14 01:20:35
    Od: Pete <n...@n...com>

    On 10/13/2011 12:14 PM, Tornad wrote:
    > Patrzy, patrzy znam to z autopsji. Bliski z rodziny, 18 letni wtedy
    kierowca
    > tu w USA postanowil przetestowac wypasionego mercedesa 500 czy cos w tym stylu
    > kosztujacego ponad 80 tys ktorym odwiozl na lotnisko wlasciciela. Wracal w
    > niedziele kiedy jest maly ruch "hajwejem". Przekroczyl drobiazg, 180 mil/h.

    A czy przypadkiem ten mercedes nie mial standardowego ogranicznika
    predkosci do 130 mph?

    A co do pomyslu ze zmienna skala predkosciomierza, to stosuje sie takie
    od lat w niektorych autach, tylko akurat w odwrotna stronie niż to co
    zaproponowałeś. Porownaj np. odleglosc pomiedzy 0 a 20 i pomiedzy 200 a
    220 na ponizszym zdjeciu:
    http://www.blogcdn.com/www.autoblog.com/media/2010/0
    8/37audir8spyderfd2011.jpg

    Chodzi o to, ze jesli tych cyferek jest stosunkowo duzo, to te nizsze
    predkosci powinno sie dac latwiej odczytac, bo przy takich predkosciach
    sie najczesciej operuje. Przekroczenie limitu 30 mph o kolejne 30 mph
    moze byc bardziej katastrofalne niz przekroczenie predkosci 150 mph o
    kolejne 30 mph - wtedy jestes pewnie i tak na jakims torze i nie ma to
    wiekszego znaczenia. Jak sie spotkasz z murem, to rezultat tego
    spotkania przy 150 nie bedzie sie wiele roznil od 180.

    Pozdr.
    Pete

  • 53. Data: 2011-10-14 02:04:22
    Od: "Tornad" <w...@a...com>

    > jak lubię 200 jeździć,

    > gdzie będzie 200 i jak kolor ?

    O gustach sie nie dysputuje; jest na to proste rozwiazanie. Liczniki a nawet
    caly panel mozna wymienic na tradycyjny. I jeszcze silnik podrasowac aby
    samobojcom ulatwic zadanie:)
    Pzdr.
    Tornad

  • 54. Data: 2011-10-14 10:01:24
    Od: "DJ" <d...@p...onet.pl>

    > Wskazały? Czemu zatem w najbezpieczniejszych samolotach świata mamy
    > szklany kokpit bez zegarów i wskazówek?

    Widziales kiedykolwiek w zyciu "glass cocpit"? Cyba nie.
    Dalej sa wyswietlane zegary, wskazowki itp. Tyle tylko, ze na monitorach.
    Nie wierzysz? Wpisz sobie w Google i zobaczysz np. cos takiego:

    http://digilander.libero.it/washburn_it/8417/index.h
    tml

    albo takiego:

    http://www.vectoraerospace.com/helicopters/avionics.
    aspx

    Przy okazji nie wiem co masz na mysli piszac najbezpieczniejsze samoloty
    swiata. Nie wazne czy to beda Airbusy, Boeingi czy inne zapewniam, ze
    kokpity wygladaja tak samo.

    >Różnica w bezpieczeństwie w porównaniu z poprzednikami (gdzie były zegary)
    >jest wielokrotna -- wielokrotnie mniejsza jest również liczba katastrof
    >powodowanych błedem pilota :)

    To tak jakby twierdzic, ze liczba wypadkow samochodowych zmalala, bo coraz
    wiecej samochodow ma podgrzewane fotele. Na to sklada sie wiele czynnikow, w
    tym oczywiscie lepsza awionika rowniez. Ale lepsza to nie znaczy, ze
    pozbawiona zegarow, wskazowek.

    Pozdrawiam

    Darek