  • 91. Data: 2005-07-07 11:04:43
    Temat: Re: Problem z Kaaz_
    Od: futszaK <f...@p...pl>

    Thu, 07 Jul 2005 12:48:54 +0200, użyszkodnik Jakub Żukowski
    <j...@g...com> napisał:

    > http jest protokołem w którym jak najbardziej przesyła się dane.

    w układzie klient-server a nie p2p

    --
    futszaK
    do roboty dzisiaj nie poszedłem bo mi sie nie chciało,

  • 92. Data: 2005-07-07 11:08:13
    Od: futszaK <f...@p...pl>

    Thu, 07 Jul 2005 12:51:31 +0200, użyszkodnik Jakub Żukowski
    <j...@g...com> napisał:

    > Nie potrasz zrobić sharpeda na łączu?

    wszystko sie da, najfajniejsze jest ograniczanie liczby sesji
    uzytkownikowi na łaczu do ilosci spokojnie wystarczającej do
    korzystania ze stronek, za to upierdliwie utrudniających działanie
    programow otwierających 10 tysięcy sesji :>

  • 93. Data: 2005-07-07 11:17:49
    Od: Mateusz Swatek <m...@i...pl>

    futszaK napisał(a):

> [...]
    > korzystania ze stronek, za to upierdliwie utrudniających działanie
    > programow otwierających 10 tysięcy sesji :>

    dlatego tez wystarczy wydzielic uzytkownikowi pasmo i niech sobie robi co chce ...
    z tego co wiem u moich klientow (osiedlowki) namietni ssacze nie sa tepieni, ale
    zachecani
    do udostepniania swoich zasobow innym LAN-userom
    kompensuje to troche bilans lacza

    idac twoim tokiem myslenia - co powinienem zrobic z userem ktory dziennie FTPem
    przewala po
    6 GB w kazda strone ?
    (placac marne 110 zl)

    --
    Mateusz

  • 94. Data: 2005-07-07 12:11:27
    Od: futszaK <f...@p...pl>

    Thu, 07 Jul 2005 13:17:49 +0200, użyszkodnik Mateusz Swatek
    <m...@i...pl> napisał:

    > idac twoim tokiem myslenia - co powinienem zrobic z userem ktory dziennie FTPem
    przewala po
    > 6 GB w kazda strone ?
    > (placac marne 110 zl)

    ftp to standardowy protokol przestrzegajacy zasad współużytkowania
    sieci

  • 95. Data: 2005-07-07 12:29:06
    Od: Artur Frydel <s...@m...nie>

    Dnia Thu, 07 Jul 2005 12:43:31 +0200, Mateusz Swatek napisał(a):

    > a moze "dupa nie admin bo nie potrafi zapewnic sprawnego dostepu"

    Ależ udostępniają. Dla każdego według jest potrzeb :-) czy jakoś tak..
    Gdyby p2p znało swoje miejsce i nie pchało się na port przeznaczony dla
    http (tak jak jest to w przypadku kaazy), to wielu administratorów zamiast
    blokady stosowałoby proste filtry przycinające pasmo dla p2p do rozsądnej
    granicy.

    --
    Artur 'bzyk' Frydel | artur.frydel(at)gmail.com
    Despite the cost of living, have you noticed how it remains so popular?

  • 96. Data: 2005-07-07 12:43:06
    Od: Mateusz Swatek <m...@i...pl>

    Artur Frydel napisał(a):

> [...]
    > blokady stosowałoby proste filtry przycinające pasmo dla p2p do rozsądnej

    AFAIK p2p nie pcha sie na porty innych uslug, pod warunkiem ze na swoich domyslnych
    portach
    chodzi rownie dobrze

    --
    Mateusz

  • 97. Data: 2005-07-07 12:55:36
    Temat: Re: Problem z Kaaza
    Od: Tomasz Śląski <t...@k...org.pl>

    Tomasz Paszkowski wrote:

    > Jak już pisałem wczęsniej. Gdyby nie sprytne pomysły ludzi kolejkujących p2p
    > jako ruch drugiej kategorii (lub co gorsza blokujących go), nigdy by to
    > takiej patalogi nie doszło !

    Patologię generują sami użytkownicy, którzy ssają bez opamiętania, zapychając
    sobie pod korek całe przydzielone pasmo, a potem zarzucający operatora
    narzekaniami, że "onet mu się wolno otwiera". Powstaje zatem dylemat -
    degradować ruch p2p żeby sobie łącza nie zatkał czy nie degradować i
    pracowicie odpisywać rzucającemu się klientowi, że łącze ma zatkane. Inna jest
    sprawa, że wielokrotnie argumentacja wysycenia łącza w ogóle do klienta nie
    trafia.

    --
    TOM
    AS33868 MAN Administrator

  • 98. Data: 2005-07-07 13:55:36
    Od: Jakub Żukowski <j...@g...com>

    Witam,
> [...]
    > blokady stosowałoby proste filtry przycinające pasmo dla p2p do rozsądnej
    ipt_p2p, ipp2p. Nie trzeba wycinać w pień, można także ograniczać. Nie
    wiem jak to działa teraz, kiedyś używałem z powodzeniem.

    --
    Jakub

  • 99. Data: 2005-07-07 14:56:56
    Od: Neas <n...@n...invalid>

    Mateusz Swatek pisze:

    > cos zle dedukujesz
    > kazdy klient w domu powinien bez problemu dostawac zewn. IP
    > (niewazne czy dlatego ze chce, ze kolega ma czy inne)

    Różnica w cenie łącza ze stałym IP w stosunku do łącza ze zmiennym, za natem
    itd. nie wynika przecież kosztu samego IP, tylko z tego, co statystyczny
    klient może z takim łączem zrobić, a dokładniej w jakim stopniu wysyci np.
    upload.

    Zresztą nieprawdą jest, jakoby stałe IP było zawsze korzystne w przypadku
    instalacji domowych. Brak stałego IP ma przynajmniej kilka istotnych zalet,
    np.:

    - Utrudnienie ataków na taki komputer (DoS, podsyłanie trojanów)
    - Większa prywatność (utrudniona identyfikacja użytkownika przez
    nieuprawnione osoby)

    > taki internetdsl ma 5 ipkow, ale IMHO kolmpletnie nie nadaje sie na lacze
    > do zabawy w dostawce (vide SKype)

    Czyli większość adsli (mniejszych) nie nadaje się na łącza dla end-userów?
    Przecież proporcjeup/down są tam dokładnie takie same.

    Zresztą Twoje kalkulacje nijak mają się do rzeczywistości, za cenę polpaka
    1/1 można kupić dwa dsle 2/0.5 = 4/1, a teraz, w promocji nawet trzy, czyli
    6/1.5.

    --
    Neas, ?eas@?eas.pl, http://www.neas.pl
    Nie widzisz polskich znaków? Zajrzyj na http://strony.biz/h/utf-8

  • 100. Data: 2005-07-07 15:09:15
    Od: Tomasz Paszkowski <a...@w...pl>

    W artykule <f...@4...com> futszaK napisał(a):

    > ftp to standardowy protokol przestrzegajacy zasad współużytkowania
    > sieci

    ROTFL ! A co powiesz o passive-ftp ? Zresztą z samym activem też nie jest
    tak jak piszesz !

    TP