  • 101. Data: 2005-07-07 15:10:18
    Temat: Re: Problem z Kaaz_
    Od: Tomasz Paszkowski <a...@w...pl>

    W artykule <g...@4...com> futszaK napisał(a):

    > w układzie klient-server a nie p2p

    w ostatnim etapie (tym najbardziej przeszkadzającym ISP oszustą) p2p tak
    naprawde staje się klasyczynm modelem klient-serwer.

    TP

  • 102. Data: 2005-07-07 15:10:19
    Temat: Re: Problem z Kaaza
    Od: Neas <n...@n...invalid>

    Tomasz Śląski pisze:

    > Patologię generują sami użytkownicy, którzy ssają bez opamiętania,
    > zapychając sobie pod korek całe przydzielone pasmo, a potem zarzucający
    > operatora narzekaniami, że "onet mu się wolno otwiera". Powstaje zatem
    > dylemat - degradować ruch p2p żeby sobie łącza nie zatkał czy nie
    > degradować i pracowicie odpisywać rzucającemu się klientowi, że łącze ma
    > zatkane. Inna jest sprawa, że wielokrotnie argumentacja wysycenia łącza w
    > ogóle do klienta nie trafia.

    Hm... to akurat można zrobić przeciez przydzielając wyzszy priorytet na
    konkretne usługi wymające małych opóźnień, nie trzeba nic wycinać.

    --
    Neas, ?eas@?eas.pl, http://www.neas.pl
    Nie widzisz polskich znaków? Zajrzyj na http://strony.biz/h/utf-8

  • 103. Data: 2005-07-07 15:13:52
    Od: Tomasz Paszkowski <a...@w...pl>

    W artykule <3...@4...com> futszaK napisał(a):

    > zeby szybko jezdzic (szybko sciagac pliki programami nie siejacymi
    > spustoszenia takimi jak dc) a nie czołgami po blokadach policyjnych
    > (uzywac programow za wszelka cene i z pogwałceniem wszelkich zasad
    > usiłujących przełamać regułki służące do regulacji ruchu)

    Dobrze, że nie porównujesz bomby atomowej do packi na muchy, bo boje się
    pomyśleć co by to mogło być !

    > oczywiscie ze to ich wina bo korzystają z takiego łonabiprowajdera
    >
    > a moze 80% uzytkownikow chodzi sobie po stronkach czy korzysta z
    > poczty i gadu i im to wystarcza ???

    Skąd masz te 80% ? Zleciłeś badanie jakiejś agencji, czy piszesz od tak ?

    TP

  • 104. Data: 2005-07-07 15:22:56
    Od: Neas <n...@n...invalid>

    Mateusz Swatek pisze:

    > idac twoim tokiem myslenia - co powinienem zrobic z userem ktory dziennie
    > FTPem przewala po 6 GB w kazda strone ?
    > (placac marne 110 zl)

    Ja bym z takimi rozwiązywał umowy i tyle.

  • 105. Data: 2005-07-07 15:36:34
    Od: Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl>

    Tomasz Paszkowski <a...@w...pl> wrote:
    > Jak już pisałem wczęsniej. Gdyby nie sprytne pomysły ludzi kolejkujących p2p
    > jako ruch drugiej kategorii (lub co gorsza blokujących go), nigdy by to takiej
    > patalogi nie doszło !

    Jak zawsze podkreślam, w niektórych sieciach nie wolno korzystać z takich
    programów, więc były blokowane. Ludziom się to nie podobało, więc zaczęli
    robić dywersję i rozrzucać programy p2p po wszystkich portach oraz włazić
    na znane porty innych usług (np. 80). W efekcie mamy p2p nieprzyjazne dla
    firewalli, żadną miarą nie można tego ograniczać czy limitować (poza deny
    all), a efektem ubocznym (co mnie denerwuje w skype) jest brak możliwości
    *wypuszczania* takiego ruchu w sposób kontrolowany i bez proxy.

    p.

    http://nerdquiz.sgh.waw.pl/ -- polska wersja quizu dla nerdów ;)

  • 106. Data: 2005-07-07 15:38:32
    Od: Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl>

    futszaK <f...@p...pl> wrote:
    > ftp to standardowy protokol przestrzegajacy zasad współużytkowania
    > sieci

    No tak różowo z nim też nie jest, porty sobie otwiera, jak chce,
    ale istotnie lepiej z nim niż z p2p.

  • 107. Data: 2005-07-07 15:56:23
    Od: Tomasz Śląski <t...@k...org.pl>

    Neas wrote:

    > Hm... to akurat można zrobić przeciez przydzielając wyzszy priorytet na
    > konkretne usługi wymające małych opóźnień, nie trzeba nic wycinać.

    Zmiana priorytetów pakietów na niższy to też degradacja ruchu.

    --
    TOM
    AS33868 MAN Administrator

  • 108. Data: 2005-07-07 18:01:18
    Od: Mateusz Swatek <m...@i...pl>

    Neas napisał(a):

    > Ja bym z takimi rozwiązywał umowy i tyle.

    :D
    LOL

    wiec czemu np tpnet, chello i inni nie wypowiadaja umowa ssaczom ?

    --
    Mateusz

  • 109. Data: 2005-07-07 18:22:25
    Od: Artur Frydel <s...@m...nie>

    Dnia Thu, 07 Jul 2005 14:43:06 +0200, Mateusz Swatek napisał(a):

    > AFAIK p2p nie pcha sie na porty innych uslug, pod warunkiem ze na swoich domyslnych
    portach
    > chodzi rownie dobrze

    Równie dobrze? Ciężko dać sieciom p2p taki sam priorytet jak www/ftp/mail.
    Chyba nie muszę mówić że p2p potrafi wyssać każde dostępne pasmo...

    --
    Artur 'bzyk' Frydel | artur.frydel(at)gmail.com
    Gdzie kucharek sześć, tam wióry lecą.

  • 110. Data: 2005-07-07 18:24:47
    Od: Artur Frydel <s...@m...nie>

    Dnia Thu, 07 Jul 2005 15:55:36 +0200, Jakub Żukowski napisał(a):

    > ipt_p2p, ipp2p. Nie trzeba wycinać w pień, można także ograniczać. Nie
    > wiem jak to działa teraz, kiedyś używałem z powodzeniem.

    Działa. ipp2p nawet dość skutecznie (ostania wersja modułu łapie wreszcie
    bitcometa), tyle że dla niektórych ladminów łańcuch mangle w iptables,
    connmark, oraz odpowiednie priorytety dla tc to czarna magia :-) Dają więc
    drop na forwardzie, bo tak przecież jest najprościej.

    --
    Artur 'bzyk' Frydel | artur.frydel(at)gmail.com
    I'd like to meet the man who invented sex and see what he's