  • 1. Data: 2009-03-19 17:29:48
    Temat: Re: Problem z RAM
    Od: Michal Bien <m...@u...edu.pl.invalid>

    FreshH pisze:

    > wystepujacych dosc czesto zwiech komputera. Okazalo sie ze przyczyna
    > jest RAM. Mam nastepujacy uklad :
    >
    > Slot_1: 1GB
    > Slot_2: 512GB
    > Slot_3: 512GB
    >
    > PO wyjęciu 2x512 komputer pracuje stabilnie z 1GB. Po zaladowaniu na
    > Slot_2 i _3 dowolnej pamieci są jaja. Czy to oznacza i czy mozliwe
    > jest ze sloty 2 i 3 sa uszkodzone (spalone) a jeden funkcjonuje OK?
    > Jeśli tak jest to plyta jak mnienam jest w ty m zakresie uszkodzona i
    > nienaprawialna?

    Zakładając że same moduły są sprawne sprawdź który z nich jest
    najwolniejszy i zainstaluj go w pierwszym slocie. W sumie nie powinno
    być różnicy, ale kilka płyt dziwnie mi się zachowywało, z odmową startu
    i pikaniem włącznie, jeśli w pierwszym slocie była szybsza pamięć, a w
    kolejnych wolniejsza. Być może ma to związek z uproszczonymi procedurami
    detekcji pamięci przez BIOS - pewnie niektóre odczytują parametry pracy
    z SPD tylko z pierwszego modułu i jeśli moduły są tego samego typu
    (PC3200/2700 itp) ale różnią się nieznacznie charakterystyką opóźnień
    (CL itp) wolniejsza pamięć ustawiona wg szybszej przez bios może być już
    niestabilna.

    --
    Pozdrawiam, Michal Bien
    #GG: 351722 #ICQ: 101413938

  • 2. Data: 2009-03-26 09:16:48
    Temat: Problem z RAM
    Od: FreshH <a...@p...onet.pl>

    Witam,

    Proszę o opinię: Walczyłem z przyczyną nagłych i nieskoordynowanych

    Hubert

  • 3. Data: 2009-03-26 09:51:36
    Od: "Washi" <s...@n...pl>

    Użytkownik "FreshH" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    Witam,

    > Proszę o opinię: Walczyłem z przyczyną nagłych i nieskoordynowanych
    [ciach]

    Czy z tymi koscmi wczesniej komputer pracowal stabilnie, czy tez problem
    pojawil sie po dolozeniu RAMu??

    Washi
    --
    Porozmawiajmy o wirtualizacji
    -> http://www.virtual-it.pl/

  • 4. Data: 2009-03-26 11:58:35
    Od: FreshH <a...@p...onet.pl>

    Washi pisze:

> [...]
    > Witam,

    > [ciach]
    >
    > Czy z tymi koscmi wczesniej komputer pracowal stabilnie, czy tez problem

    Wcześniej jak najbardziej stabilnie. W pewnym momencie zaczął sie
    zawieszac najpierw tylko czasami potem co raz częsciej .

  • 5. Data: 2009-03-26 14:06:05
    Od: GLaF <g...@n...takiego.numeru.pl>

    Dnia Thu, 26 Mar 2009 10:16:48 +0100, FreshH napisał(a):

    > Witam,
    >
    > Proszę o opinię: Walczyłem z przyczyną nagłych i nieskoordynowanych
    > wystepujacych dosc czesto zwiech komputera. Okazalo sie ze przyczyna
    > jest RAM.

    Sprawdź, czy na płycie nie ma jakiś spuchniętych, pękniętych lub wylanych
    kondensatorów.
    Warto też sprawdzić pamięci na innej płycie.

    --
    GLaF