  • 1. Data: 2009-03-25 13:56:24
    Temat: Seagate 2.5cala - bledy pozycjonowania
    Od: RBprv <b...@w...pl.com>

    Mam w notebooku dysk Seagate 2,5cala 100GB momentus ST9100828A.
    Wykonalem test programem HardDriveInspector i jeden test mnie niepokoi
    tzn błędy pozycjonowania głowicy.
    Program SeaTools for windows nie pokazuje żadnych błędów.
    Zaczęło się od tego że dysk się co chwilę zatrzymywał tzn 10sek się
    kręcił i wyłączał się na ok 3-4sek i tak w kółko. W ustawieniach i w
    BIOSie mam ustawione żeby nigdy nie wyłączał dysków.
    Przywrocilem obraz partycji systemowej i juz nie slysze zeby sie
    zatrzymywal.
    Backup już zrobiłem ale czy już go oddać na reklamacje?

  • 2. Data: 2009-03-25 14:19:51
    Temat: Re: Seagate 2.5cala - bledy pozycjonowania
    Od: "Jacek W." <j...@t...com.NO-SPAM.pl>

    łłłąąąąąłąłłąłąłą

  • 3. Data: 2009-03-25 14:32:34
    Od: "Jacek W." <j...@t...com.NO-SPAM.pl>

    Użytkownik "Jacek W." <j...@t...com.NO-SPAM.pl> napisał w wiadomości
    > łłłąąąąąłąłłąłąłą
    >
    > Użytkownik "RBprv" <b...@w...pl.com> napisał w wiadomości

    O kurde, gdzie to poszło - SORKI

  • 4. Data: 2009-03-25 14:59:50
    Od: staszek <s...@g...com>

    On 25 Mar, 14:56, RBprv <b...@w...pl.com> wrote:
> [...]
    > zatrzymywal.
    > Backup już zrobiłem ale czy już go oddać na reklamacje?

    A co chcesz czekać aż padnie? Ja bym od razu poszedł z tym na
    rekalmację bo nie ma na co czekać.
    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2009-03-25 15:32:25
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości:
    .news.neostrada.pl
    użytkownik *Jacek W.* napisał(a):

    > O kurde, gdzie to poszło - SORKI

    Gdziekolwiek miało iść, to i tak bełkot. O cancelu słyszałeś?

    --
    Big Jack
    //////

  • 6. Data: 2009-03-25 22:27:37
    Od: "G Nowak" <g...@g...usun.kom.zostaw.com>

    > A co chcesz czekać aż padnie? Ja bym od razu poszedł z tym na
    > rekalmację bo nie ma na co czekać.

    Zalezy jak sie trafi. Jesli objawy nie wystepuja caly czas serwis moze olac
    klienta - warto do dolaczyc list a jesli nie pomoze to zawinac dysk w
    recznik.

    --
    pozdr

  • 7. Data: 2009-03-26 10:52:02
    Od: Jacek Kalinski <jacek_kal@go2._NOSPAMPLEASE_.pl>

    W artykule <gqdd6g$imb$1@inews.gazeta.pl>, RBprv napisał(a):

> [...]
    > tzn błędy pozycjonowania głowicy.
    > Program SeaTools for windows nie pokazuje żadnych błędów.

    Niektóre wartości w SMART są błędnie pokazywane w dyskach Seagate.
    I jest to powszechnie znana cecha.
    Błędami Seek, Raw_Read, ECC_Recovered nie należy się przejmować.
    Są tam zazwyczaj duże wartości (nawet 11 cyfrowe), a dyski są w 100%
    sprawne.

    Czyli jeśli tylko wartość Seek_Error_Rate jest duża, to dysk masz
    sprawny i nie podlega on gwarancji.
    Jeśli masz wątpliwości, wklej pełny raport SMART.

    Jacek

  • 8. Data: 2009-03-27 10:26:58
    Od: RBprv <b...@w...pl.com>

> [...]
    > sprawny i nie podlega on gwarancji.
    > Jeśli masz wątpliwości, wklej pełny raport SMART.

    Cały raport jest w załączniku.

  • 9. Data: 2009-03-27 11:30:44
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Big Jack" 49ca4e89$...@n...home.net.pl

    > Gdziekolwiek miało iść, to i tak bełkot. O cancelu słyszałeś?

    Przeczytaj raz jeszcze, tym razem ze zrozumieniem, a pojmiesz
    w MIG27, że to nie żaden bełkot, ale rzężenie. ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 10. Data: 2009-03-27 11:32:12
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "RBprv" gqdd6g$imb$...@i...gazeta.pl

    > Wykonalem test programem HardDriveInspector i jeden test mnie niepokoi tzn błędy
    pozycjonowania głowicy.

    Może podziel się wynikami tego testu. :)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'