  • 1. Data: 2009-03-25 19:38:31
    Temat: komunikatory (skype, ICQ, GG) i biały szum w fonii
    Od: "krzysiun" <k...@h...com>

    witam,

    mam problem z komunikatorami, za pomocą których nawiązuję połączenia video z
    innymi osobami - komunikatory takie jak ICQ, skype czy Windows Live Messenger.
    Problem występuje również w komunikatorze audio - GG. Co kilkadziesiąt sekund
    podczas rozmowy pojawia się w fonii tzw. biały szum (jak w telewizorze na
    kanale, na którym nie jest nadawany żaden program). trwa to kilka -
    kilkanaście sekund, jest bardzo głośny, po czym znika i za jakiś czas znowu
    się powtarza.
    wyeliminowałem już jako przyczynę:
    - system windows XP (kilka razy przeinstalowywany, świeżutki teraz)
    - kamerę (sprawdziłem dwie różne)
    - wersje komunikatorów - na wszystkich jest to samo
    - mikrofony (sprawdziłem trzy różne)

    nie mam już pomysłu, jak z tym walczyć. może ktoś miał podobny problem i go
    rozwiązał? może ktoś z Was zna przyczynę?
    z góry dzięki za pomoc

    Krzychu

  • 2. Data: 2009-03-25 19:43:15
    Temat: Re: komunikatory (skype, ICQ, GG) i biały szum w fonii
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "krzysiun"
    >Problem występuje również w komunikatorze audio - GG. Co kilkadziesiąt sekund
    >podczas rozmowy pojawia się w fonii tzw. biały szum

    Robiłeś analizę widmową? Pewien jesteś, że to szum biały, a nie np.
    różowy, czy brązowy?

    >wyeliminowałem już jako przyczynę:
    >- system windows XP (kilka razy przeinstalowywany, świeżutki teraz)

    A np. inne drivery?

> [...]
    >
    >nie mam już pomysłu, jak z tym walczyć. może ktoś miał podobny problem i go
    >rozwiązał? może ktoś z Was zna przyczynę?

    Przy nagrywaniu audio w jakimś programie edycyjnym też masz to samo?
    A z innych źródeł (np. line-in)?

    --
    d'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'Yb 007 of Borg: Assimilations are Forever
    `b K...@e...eu.org d'

  • 3. Data: 2009-03-25 19:50:55
    Temat: Re: komunikatory (skype, ICQ, GG) i bialy szum wfonii
    Od: "krzysiun" <k...@h...com>

    > Robiłeś analizę widmową? Pewien jesteś, że to szum biały, a nie np.
    > różowy, czy brązowy?

    nie wiem czy to żart, czy pytanie poważne; nie znam się na audio, wiem, że
    takie szumy nazywane są czasem "białym szumem"; nie robiłem żadnych jego
    analiz :)

    > A np. inne drivery?

    nie próbowałem, audio jest na płycie (K8NF9), mam tylko oryginalną płytę ze
    sterownikami do audio i ich używam. Czy chodzi jeszcze o jakieś inne
    sterowniki?

    > Przy nagrywaniu audio w jakimś programie edycyjnym też masz to samo?
    > A z innych źródeł (np. line-in)?

    nie ma nigdzie indziej podobnego efektu, ani podczas obróbki dzwięków, ani
    przy nagrywaniu z line-in (dżwięk z karty TV podłączony do karty audio przez
    line-in - nigdy nie było żadnych problemów).

    krzysiek

  • 4. Data: 2009-03-25 20:02:23
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

> [...]
    >takie szumy nazywane są czasem "białym szumem"; nie robiłem żadnych jego

    Trochę żart. Ale też zwrócenie uwagi na to, że są różne rodzaje szumu.
    Biały szum to szum, w którym wszystkie składowe częstotliwości mają ten
    sam poziom (w uproszczeniu). Inne "kolory" szumów mają inny rozkład.

    >nie próbowałem, audio jest na płycie (K8NF9), mam tylko oryginalną płytę ze
    >sterownikami do audio i ich używam. Czy chodzi jeszcze o jakieś inne
    >sterowniki?

    Spróbuj sciągnąć nowsze drivery do audio i zobacz czy pomoże.

    >nie ma nigdzie indziej podobnego efektu, ani podczas obróbki dzwięków, ani
    >przy nagrywaniu z line-in (dżwięk z karty TV podłączony do karty audio przez
    >line-in - nigdy nie było żadnych problemów).

    Czyli dzieje się to tylko przy wejściu mikrofonowym? To jeszcze dobrze
    byłoby się upewnić, że nie masz żadnego "poprawiania" sygnału z
    mikrofonu włączonego (niektóre drivery mają takie dziwne funkcje).
    A próbowałeś coś nagrywać z mikrofonu? Też jest to samo?

    --
    \.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\ Applied mathematicians do it by computer si-
    .\....@e...eu.org.\.\. mulation.

  • 5. Data: 2009-03-25 21:52:38
    Od: "LeP" <l...@o...pl>

    Użytkownik "krzysiun"

> [...]
    > przez
    > line-in - nigdy nie było żadnych problemów).

    A czy podobny efekt występuje również gdy odsłuchujesz rozmowę na
    słuchawkach,
    albo, czy ma na to wpływ głośność odłuchu?

    --
    LeP

  • 6. Data: 2009-03-26 08:20:35
    Od: "krzysiun" <k...@h...com>

    > A czy podobny efekt występuje również gdy odsłuchujesz rozmowę na
    > słuchawkach, albo, czy ma na to wpływ głośność odłuchu?

    tak, na słuchawkach jest tak samo... a ciekawe, dlaczego mogłoby być inaczej?
    sprzężenie? niestety, na słuchawkach też szumi.
    zaktualizowałem sterowniki do karty dźwiękowej (AC97) i dalej bez zmian, po
    kilkudziesięciu sekundach od rozpoczęcia rozmowy włącza się szum, trwa
    kilkanaście sekund itd.

    nie bardzo rozumiem drugą część pytania - co ma wpływ na głośność odsłuchu -
    słuchanie w słuchawkach? nie, tu i tu szumi bardzo głośno :(

    co to może być ???? help !

  • 7. Data: 2009-03-26 14:30:54
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    krzysiun pisze:

> [...]
    >
    > nie bardzo rozumiem drugą część pytania - co ma wpływ na głośność odsłuchu -
    > słuchanie w słuchawkach? nie, tu i tu szumi bardzo głośno :(

    Otwórz regulację głośności audio i zahacz tzn wycisz mikrofon.

    --
    animka

  • 8. Data: 2009-03-26 17:59:59
    Od: "krzysiun" <k...@h...com>

    > Otwórz regulację głośności audio i zahacz tzn wycisz mikrofon.

    niestety, mikrofon był cały czas ściszony (we właściwościach odtwarzania).

    krzysiek

  • 9. Data: 2009-03-26 18:14:07
    Od: "krzysiun" <k...@h...com>

    > mam problem z komunikatorami, za pomocą których nawiązuję połączenia video z
    > innymi osobami - komunikatory takie jak ICQ, GG, skype czy Win Live
    Messenger.
> [...]
    > trwa to kilka - kilkanaście sekund, jest bardzo głośny, po czym znika

    ---------------------
    - system
    - mikrofon
    - kamerę
    - sterowniki (są już najnowsze)
    - odsłuchiwanie na słuchawkach/wzmacniaczu
    - nagrywanie z mikrofonu pliku WAV programem typu CoolEdit/SoundForge
    - wyłączenie mikrofonu we właściwościach odtwarzania audio
    - włączyłem rozmowę na skypie z kompem z pokoju obok - tu wszystko było ok ! a
    jak tylko łączę się z rodziną w innym mieście, od razu lipa...

    bardzo proszę o inne sugestie do sprawdzenia .

    Krzysiek

  • 10. Data: 2009-03-26 21:36:26
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    krzysiun pisze:

    > niestety, mikrofon był cały czas ściszony (we właściwościach odtwarzania).

    To może jakichś kodeków brak Twojemu grajkowi.

    --
    animka