  • 11. Data: 2010-12-08 08:30:35
    Temat: Re: Problem z obrotami na zimnym silniku
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    > mnie to sie kojarzy z czinkłeczento i zaciagnietym na maks ssaniem.
    > Ja bym takiego auta nie zdzierzyl.
    > Chwilowo mam 1,6 benzyne i po odpaleniu wchodzi na ok1,2kRPM i doslownie
    > po sekundzie schodzi do ok800
    > 2,5-2,8kRPM na zimny, niesmarowany byt dobrze silnik zaraz po
    > uruchomieniu to wg mnie przegiecie.

    no fakt cienias na ssaniu to jak kosiarka:)
    wiesz, moze wiekszy silnik to cieze kolo zamachowe i nie potrzeba wyzszych
    obrotow by byl stabilny - cholera wie.

    poza tym kazdy producent ma inną wizję. wazne jest to ze to zadna tragedia i
    tak w niektorych samochodach jest. i faktycznie toyota corolla e11 matki
    pracuje tak samo niezaleznie od temperaturty.

    natomiast jak masz mazut w misce olejowej przy silnym mrozie to wyzsze
    obroty pozwolą szybciej uzyskac rozbryzganie olejem. ot taka moja teoria.

  • 12. Data: 2010-12-08 08:32:32
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    > W mojej benzynowej Cordobie, zanim się nagrzeje to 1,2k obrotów, nie
    > 2,8k...

    przy -25 tez?:)

  • 13. Data: 2010-12-08 09:20:36
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "Michał Gut" <m...@w...pl> napisał w
    wiadomości news:idncai$g8h$1@portraits.wsisiz.edu.pl...

    > przy -25 tez?:)

    U mnie niezależnie od temperatury (w pewnych granicach - jak są upały to
    ssania nie ma, jak piździ to jest - ale po odpaleniu mam ok 1,2kRPM i po
    chwili spadają <1000RPM, a po krótkiej chwili spadają do normalnych
    wolnych). W zależności od temp. zmienia sie tylko czas kiedy auto pracuje na
    ssaniu, a nie wartość proędkości obrotowej silnika.

    Żeby było śmieszniej ZTCP w wątku chodzi o Lagune 1,6 ... a ja mam Megane
    1,6 8V i nawet jesli to inne silniki, to nie sądze, zeby nie byly zbliżone
    do siebie konstrukcyjnie.

    IMO - urządzenie odpowiedzialne za "ssanie" (jeśli w ogole można mówić o
    ssaniu w silnikach z wielupunktowym wtryskiem) może sie zepsuć i źle
    działać, a samo to, ze sie włącza nie oznacza, ze działa poprawnie.
    Odpalanie silnika na mrozie w taki sposob, ze w pierwszych obrotach silnik
    wchodzi na prędkości obrotowe dochodzące prawie do 3000RPM wydaje mi sie
    nieporozumieniem i mają tyle wspólnego z troską o silnik co wymiana oleju po
    50tys km, a nie po 10. W koncu analogicznie - ssanie działa? Tak. Olej
    wymieniłem? Tak.

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl