  • 1. Data: 2017-03-06 17:18:08
    Temat: Prodiams - Programmable Diagrams
    Od: Maciej Sobczak <s...@g...com>

    Z przyjemnością informuję o nowym projekcie.
    Prodiams - Programmable Diagrams:

    http://www.inspirel.com/prodiams/

    Pakiet pozwala tworzyć i pracować z diagramami i schematami tak, jak pracuje się z
    regularnym kodem - zarówno w kwestii samego fizycznego zarządzania kodem źródłowym,
    jak też na poziomie projektowym, z refaktoryzacją, parametryzacją, itd.

    Polecam User Guide z linków na tej stronie.

    --
    Maciej Sobczak

  • 2. Data: 2017-03-06 17:58:16
    Temat: Re: Prodiams - Programmable Diagrams
    Od: "Stachu 'Dozzie' K." <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid>

    On 2017-03-06, Maciej Sobczak <s...@g...com> wrote:
> [...]
    > pracuje się z regularnym kodem - zarówno w kwestii samego fizycznego
    > zarządzania kodem źródłowym, jak też na poziomie projektowym,

    Wygląda świetnie. Do tej pory używałem blockdiag
    (http://blockdiag.com/), ale ma tylko dwa interesujące mnie rodzaje
    diagramów i nie daje wielkiej kontroli nad położeniem elementów, co
    w moim przypadku daje bardzo szerokie obrazki.

    --
    Secunia non olet.
    Stanislaw Klekot

  • 3. Data: 2017-03-08 12:07:45
    Od: Wojciech Muła <w...@g...com>

    On Monday, March 6, 2017 at 5:18:10 PM UTC+1, Maciej Sobczak wrote:
> [...]
    jak też na poziomie projektowym, z refaktoryzacją, parametryzacją, itd.

    > Polecam User Guide z linków na tej stronie.

    Wygląda bardzo ciekawe. Ja się bawiłem językiem PIC i widzę, że ten
    Twój jest dużo bardziej rozbudowany. Przydałoby się jednak trochę
    więcej przykładów.

    BTW, czemu nie hostujesz kodu na jakimś githubie, czy bitbuckecie?
    I tak publikujesz na GPL-u.

    w.

    PS. masz literówki "overriden" -> "overridden" (2 x d)

  • 4. Data: 2017-03-09 10:01:22
    Od: Maciej Sobczak <s...@g...com>

    > Przydałoby się jednak trochę
    > więcej przykładów.

    Tak. Jak będzie zainteresowanie, to można nawet galerię zrobić.

    > BTW, czemu nie hostujesz kodu na jakimś githubie, czy bitbuckecie?
    > I tak publikujesz na GPL-u.

    Bo wolę, żeby ktoś odwiedzał moją stronę w necie a nie cudzą. :-)

    Natomiast projekt (pusty) na GitHubie już jest i przyda się, jeśli znajdą się ludzie
    zainteresowani wspólnym pisaniem nowych reguł i obrazków. Nie jest to trudne a można
    tego wyprodukować miliard, więc potencjał do wspólnej zabawy jest duży. W chwili
    obecnej jest na to zbyt wcześnie, ten release to jest sonda próbna i jeszcze pachnie
    kawą.

    Natomiast ważna uwaga - w przeciwieństwie do PIC, GraphViz i innych takich, Prodiams
    to nie jest narzędzie odizolowane od reszty świata, tylko biblioteka do większego
    środowiska, któro jest bardziej uniwersalne.

    > PS. masz literówki "overriden" -> "overridden" (2 x d)

    Dziękuję, będą poprawione.

  • 5. Data: 2017-03-13 15:37:50
    Od: fir <p...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 6 marca 2017 17:18:10 UTC+1 użytkownik Maciej Sobczak napisał:
> [...]
    jak też na poziomie projektowym, z refaktoryzacją, parametryzacją, itd.

    > Polecam User Guide z linków na tej stronie.

    a ja dalej pisze prototypy gierek, dzis
    wrzucilem 3 filmiki 3h prototypow na youtube

    https://www.youtube.com/watch?v=KSt5NoYOKvE&feature=
    youtu.be

    https://www.youtube.com/watch?v=ge9rsV6jsBk

    https://www.youtube.com/watch?v=ha_epYAJoiI

    tutaj binarki pod windowsa

    minddetonator.htw.pl/platform5.zip

    minddetonator.htw.pl/some.zip

  • 6. Data: 2017-03-20 19:13:37
    Od: s...@g...com

    Wygląda ciekawie. Jednak mnie osobiście zainteresowały 2 rzeczy:

    1. Na czym polega integracja z programem Mathematica? Bo z tego co zrozumiałem z
    opisu angielskiego to istnieje możliwość użycia kolorów z tego pakietu (!?!).

    2. Czy istnieje hipotetyczna chociaż możliwość integracji z jakimś systemem symulacji
    zjawisk z tych diagramów (np. elektrycznych/elektronicznych)?
    Czy może język ten może służyć wyłącznie do opisu samych elementów i połączeń między
    nimi?

  • 7. Data: 2017-03-21 14:48:36
    Od: Maciej Sobczak <s...@g...com>

    > 1. Na czym polega integracja z programem Mathematica?

    Przede wszystkim na tym, że to jest po prostu pakiet dla tego programu. I stąd
    wynikają wszystkie dalsze konsekwencje.

    > Bo z tego co zrozumiałem z opisu angielskiego to istnieje możliwość użycia kolorów
    z tego pakietu (!?!).

    To jest oczywiście tzw. pikuś. To, że można sobie zrobić diagram w większym
    dokumencie (np. w artykule naukowym, gdzie potrzebny jest jakiś diagram) to też
    pikuś. Większe możliwości widać dopiero w dalszych przykładach z refaktoryzacją kodu
    albo z generowaniem diagramów przy użyciu programów. To jest właśnie ten ciekawszy
    poziom integracji - funkcja "diagram" jest po prostu nową funkcją dodaną do całego
    środowiska.

    > 2. Czy istnieje hipotetyczna chociaż możliwość integracji z jakimś systemem
    symulacji zjawisk z tych diagramów (np. elektrycznych/elektronicznych)?

    Tak. O tym jest sekcja "Semantics" - takie diagramy mogą być w przyszłości podstawą
    do przeprowadzenia symulacji albo chociaż syntezy wyrażenia logicznego dla układu
    bramek.

    > Czy może język ten może służyć wyłącznie do opisu samych elementów i połączeń
    między nimi?

    *Teraz* tylko do tego służy. Ale nie tylko po to powstał. :-)