  • 11. Data: 2014-09-23 23:37:03
    Temat: Re: Program do wl/wylaczania trybu samolotowego
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2014-09-23 23:27, marfi wrote:

    > Użytkownik "Netx" <n...@c...pl> napisał w wiadomości

    e+mode+android

    > Jako pierwszy wynik u mnie pojawia się pomarańczowy kasztan (firefox).
    > Propagujesz energię z kasztanów czy tanie loty kasztanów?

    U mnie w FF wyskakuje to:
    https://play.google.com/store/apps/details?id=com.mo
    nocube.powerschedule&hl=en

  • 12. Data: 2014-09-24 00:02:45
    Od: Netx <n...@c...pl>

    W dniu 2014-09-23 o 23:37, atm pisze:

    > U mnie w FF wyskakuje to:
    > https://play.google.com/store/apps/details?id=com.mo
    nocube.powerschedule&hl=en

    U mnie też i tak chodziło mi o ten program "Power Schedule". Muszę
    przyznać że go osobiście nie używałem ale "screenshoty" które widziałem
    pozwalają sądzić że da się nim wyłączyć funkcje telefonu w określonym
    czasie.

  • 13. Data: 2014-09-24 12:00:12
    Od: "Vikku" <B...@w...pl>

> [...]
    > przyznać że go osobiście nie używałem ale "screenshoty" które widziałem
    > pozwalają sądzić że da się nim wyłączyć funkcje telefonu w określonym

    No dobra. Znalazłem ten program w sklepie google.
    Nigdy nie instaluje takich dziwnych programów stąd moje pytanie.
    Podczas instalacji Power Schedule program potrzebuje dostepu do:
    telefon
    zdjęcia/multimedia/pliki
    identyfikator urządzenia i informacje o połączeniu
    informacje o połączeniu wifi.

    Czy danie zgody na dostęp do mojego telefonu (zdjęć, plików, identyfikacji
    itp.) może być niebezpieczne?
    Czy program może wyciągnać np. moje maile, zdjęcia, itp.?
    Czy kazdy program w google play rząda dostępu do tak wrażliwych danych? Jak
    ew. zminimalizować ryzyko korzystania z zewnętrznych programów?

  • 14. Data: 2014-09-24 12:20:09
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2014-09-24 12:00, Vikku wrote:

> [...]
    > Czy kazdy program w google play rząda dostępu do tak wrażliwych danych?
    > Jak ew. zminimalizować ryzyko korzystania z zewnętrznych programów?

    Dostep do telefonu to zaufanie developerowi.
    W przypadku watpliwosci szukam aplikacji, ktora nie ma dostepu do
    wrazliwyh danych.
    Ja jednak jestem w lepszej sytuacji bo mam zainstalowany custom ROM
    gdzie mam mozliwosc blokowania dostepu do danych, ktorych nie chce
    udostepniac aplikacji.
    Typowy Android niestety nie ma tej funkcji poza 4.3 i chyba 4.4

  • 15. Data: 2014-09-24 13:20:18
    Od: "Vikku" <B...@w...pl>

> [...]
    > udostepniac aplikacji.
    > Typowy Android niestety nie ma tej funkcji poza 4.3 i chyba 4.4

    a da sie sortowac w google play aplikacje według np. dostępu do danych?
    Ja mam androida 4.1.2

  • 16. Data: 2014-09-24 13:40:18
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2014-09-24 13:20, Vikku wrote:

    > a da sie sortowac w google play aplikacje według np. dostępu do danych?
    > Ja mam androida 4.1.2

    Heh, nigdy nie probowalem sortowac w ten sposob - sprobuj, moze gdzies
    znajdziesz taka opcje.
    Jesli masz telefon z karta prepaid nie robilbym wtedy z tego problemu. W
    najgorszym przypadku stracisz 50zl ;]
    Poza tym, prawde powiedziawszy...nie slyszalem/czytalem jeszcze o tym,
    zeby zly developer wyczyscil impulsy poprzez dzwonienie do Somalii czy
    wysylanie platnych smsow z Zimbabwe.
    Zwroc tez uwage na ilosc komentarzy i pozostawione opinie, sa one w
    pewnym stopniu wyznacznikiem tego czy mozna developerowi zaufac.

    Brak mozliwosci kontrolowania uprawnien aplikacji w standardowym
    Androidzie jest wg mnie sporym brakiem ale z drugiej strony nie mozna
    dac sie zwariowac. Jesli koniecznie chcesz kontrolowac uprawnienia
    polecam CyanogenMod, chodzi bardzo dobrze i masz SGS2 z najnowasza
    dostepna wersja Androida 4.4.4. a oprocz tego wiele innyh malych i
    wiekszych usprawnien.

  • 17. Data: 2014-09-28 20:17:29
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "atm" <...@v...pl>

> [...]
    > Zwroc tez uwage na ilosc komentarzy i pozostawione opinie, sa one w pewnym
    > stopniu wyznacznikiem tego czy mozna developerowi zaufac.

    Skąd użytkownik wiedziałby która aplikacja lub który developer wysłał
    wysokoplatnego SMS'a by taką opinię wyrazić ?

  • 18. Data: 2014-09-28 20:26:13
    Od: masti <g...@t...hell>

    John Kołalsky wrote:

    > Użytkownik "atm" <...@v...pl>

    > Skąd użytkownik wiedziałby która aplikacja lub który developer wysłał
    > wysokoplatnego SMS'a by taką opinię wyrazić ?

    po pierwsze telefon powinien zapytać przed wysłaniem, po drugie możesz
    sobie zablokować u operatora, po trzecie ...

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 19. Data: 2014-09-28 21:48:08
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "masti" <g...@t...hell>

    > po pierwsze telefon powinien zapytać przed wysłaniem, po drugie możesz
    > sobie zablokować u operatora, po trzecie ...

    Mnie się wydaje, że on zupełnie bez pytania wysyła i nawet nie wiadomo, że
    to zrobił

  • 20. Data: 2014-09-28 22:10:25
    Od: masti <g...@t...hell>

    John Kołalsky wrote:

    > Użytkownik "masti" <g...@t...hell>

    > Mnie się wydaje, że on zupełnie bez pytania wysyła i nawet nie wiadomo, że
    > to zrobił

    aplikacja sama nie może. Musi to zrobić system.