  • 11. Data: 2010-01-25 22:24:46
    Temat: Re: Programator USB dla AVR i ARM
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2010-01-25 18:06, Paweł pisze:

    > Interfejs JTAG jest standardowy. Jednak w praktyce do każdej rodziny
    > procesorów potrzebne jest inny software do programowania i zwykle inny
    > programator.

    Inny software tak (albo po prostu nieco inny algorytm działania
    programów pokroju openocd, obsługujących wiele różnych procesorów), ale
    programator jest dokładnie identyczny. Tym samym sprzętem da się
    zaprogramować atmelowego AT91SAM7S256, co i dużego AT91RM9200, jak i
    procki rodziny LPC od NXP czy też od ST.

    Podaj przykład mikrokontrolera z jądrem ARM, który wymaga
    niestandardowego kabla programującego (np. który nie zadziała ze starym
    dobrym Wiggler'em na LPT).

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 12. Data: 2010-01-26 17:24:35
    Od: mk <m...@o...pl>

    W dniu 2010-01-25 23:24, Adam Dybkowski pisze:
    > Podaj przykład mikrokontrolera z jądrem ARM, który wymaga
    > niestandardowego kabla programującego (np. który nie zadziała ze starym
    > dobrym Wiggler'em na LPT).

    Wiggler nie obsługuje SWD.
    Np. LPC1100 i LPC1300 są "SWD only".

    pzdr
    mk

  • 13. Data: 2010-01-26 17:51:49
    Od: Paweł <p...@n...pl>

    > Podaj przykład mikrokontrolera z jądrem ARM, który wymaga
    > niestandardowego kabla programującego (np. który nie zadziała ze starym
    > dobrym Wiggler'em na LPT).

    Przypominam, że pytający napisał:
    "Obecnie żaden z komputerów, do których mam dostęp nie posiada LPT."

    Paweł

  • 14. Data: 2010-01-28 00:06:24
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2010-01-26 18:24, mk pisze:

    > Wiggler nie obsługuje SWD.
    > Np. LPC1100 i LPC1300 są "SWD only".

    Piszesz o tym?
    http://www.arm.com/products/solutions/SWD.html

    Dobrze wiedzieć o takich nowych "wynalazkach". Mimo to jakoś nie widzę
    problemu, aby stary dobry Wiggler (po drobnej modyfikacji rezystorem
    dodającym dwukierunkowość jednej z linii) nie umiał zagadać odpowiednim
    protokołem - przecież to kwestia oprogramowania na pececie.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 15. Data: 2010-01-28 00:11:26
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2010-01-26 18:51, Paweł pisze:

    > Przypominam, że pytający napisał:
    > "Obecnie żaden z komputerów, do których mam dostęp nie posiada LPT."

    OK, no to odpowiedź uszczegółowiona: kup pierwszy z brzegu programator
    JTAG na USB, który obsługuje też programowanie z interfejsem SWD. Co
    prawda w openocd jeszcze nad tym pracują, ale już jest w drodze. :)
    Wtedy dopiero będzie można powiedzieć, jak sensownie zrobić kabelek z
    FT2232 aby to śmigało - na razie pozostają domysły lub zakup drogich
    gotowców "łykających" SWD. Wszystko oczywiście zależy od tego, ile
    wątkotwórca ma do wydania.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/