  • 1. Data: 2010-09-17 20:11:06
    Temat: Programowanie AVR w C - problem
    Od: "Chomik" <c...@h...pl>

    Zmuszony do przejscia na C zaczalem pierwsze proby z tym jezykiem. Uzywam
    AVR Studio wraz z AVR-GCC Win AVR.
    Poki co problemow pelno ale jeden podtsawowy nie daje mi dalej pracowac.
    Zaczalem na poczatek dla proby test z gotowymi bibliotekami dla sterowania
    LCD. Zrobilem dwie proby i dwa razy ten sam rezultat. Tworze projekt,
    wrzucam pliki i przechodze do Build (ustawienia w opcjach projektu nie
    ruszane) I tu zaczyna sie problem bo wyskakuja setki bledow, a to ze nie ma
    jakiegos znaku, a to ze funkcje nie zadeklarowane itp itd. Co robie dalej.
    Odpalam WinAvr, biore pusty szablon makefile jaki tam jest, wpisuje tylko
    nazwe projektu i tam Make all i wszystko dziala. Potem jest w AVR Studio w
    opcjach projektu wskaze na zewnetrzny plik Makefile ten uzyty wczesniej
    rowniez wszystko sie kompiluje i dziala po wgraniu do procka.
    Czemu wiec AVR studio ma tak dziwnie ustawione standardowe opcje ze poki co
    nic z gotowcow nie chce sie na tym kompilowac?
    Co tam poustawiac (tak jak to ma Win AVR) zeby bez problemow wiekszosc
    rzeczy sie kompilowala? Czy moze odpuscic sobie i kompilacje robic zawsze
    przy uzyciu Win AVR.

  • 2. Data: 2010-09-17 21:05:09
    Temat: Re: Programowanie AVR w C - problem
    Od: RM <rm@[spam]31.pl>

    W dniu 17.09.2010 22:11, Chomik pisze:
> [...]
    > Co tam poustawiac (tak jak to ma Win AVR) zeby bez problemow wiekszosc
    > rzeczy sie kompilowala? Czy moze odpuscic sobie i kompilacje robic
    AVR Studio jest bardzo wrażliwe na używanie dyrektyw include " " lub
    include < > w pierwszym wypadku musisz mieć pliki bibliotek w folderze
    projektu w drugim w odpowiednich folderach AVR Studio.
    Z tego powodu mogą być problemy...

    Poza tym może nie do końca udała się integracja AVR Studio z Win AVR.
    Albo wybierasz nie ten typ projektu w AVR Studio.

    RM

  • 3. Data: 2010-09-17 22:42:43
    Od: "newxmega" <m...@m...mm>

    "Chomik" <c...@h...pl> wrote in message

    Nie potrzeba żadnego makefile podawać mu własnego. Wszystko idzie jak po
    maśle. Zakładasz projekt i za każdym razem F12 i F7 i wszystko działa jak
    należy.

    Nie ma takich problemów jak opisujesz. Zakładasz nowy projekt wizardem i
    kompilujesz co chcesz. Ja przenoszę fragmenty kodu napisane w Builderze do
    AVRstudio i kompilują się jednym naciśnieciem.

  • 4. Data: 2010-09-18 08:21:00
    Od: "Chomik" <c...@h...pl>

> [...]
    > kompilujesz co chcesz. Ja przenoszę fragmenty kodu napisane w Builderze do
    > AVRstudio i kompilują się jednym naciśnieciem.
    Bardzo rzeczowa odpowiedz. Gdyby nie bylo problemow to bym nie pytal. Z
    defaultowymi ustawieniami mi nie kompiluje a Win AVR robi to bez problemu
    (po wgraniu HEX-a do procka uklad dziala).

  • 5. Data: 2010-09-18 08:47:26
    Od: "Chomik" <c...@h...pl>

> [...]
    > include < > w pierwszym wypadku musisz mieć pliki bibliotek w folderze
    > projektu w drugim w odpowiednich folderach AVR Studio.

    Jest to mozliwe bo dzieje sie to wlasnie przy projektach zawierajacych sporo
    "inkludowanych" rzeczy.
    Z tego co wyczytalem to includowane pliki musza byc dolaczone w drzewie
    projektu w odpowiednich kategoriach no i to zrobilem ale efekt bez zmian i
    dalej nie wiem gdzie szukac. Czytalem troche na roznych forach o problemach
    z kompilacja w AVR Studio i np. z tym ze roznej wielkosci kod wynikowy
    wychodzi jak sie robi w AVR S a inny w W AVR. ale nadal nie mam rozwiazania
    dla mojej sytuacji.

    > Poza tym może nie do końca udała się integracja AVR Studio z Win AVR.
    > Albo wybierasz nie ten typ projektu w AVR Studio.

    A jak sprawdzic czy sie udala integracja? W project option jest w External
    tool sciezka do win avr i make ktora sama sie dodala podczas instalacji.
    Projekt AVR-GCC jest wybrany. Druga opcja to assembler wiec ciezko tu sie
    pomylic.

  • 6. Data: 2010-09-18 15:24:20
    Od: bobofrut <r...@g...com>

    On 18 Wrz, 09:47, "Chomik" <c...@h...pl> wrote:

> [...]
    > Projekt AVR-GCC jest wybrany. Druga opcja to assembler wiec ciezko tu sie

    Jak otworzysz projekt w AVR Studio po lewej stronie zazwyczaj
    znajduje się okienko z dwiema zakładkami: AVR GCC i Processor, wybierz
    zakładkę AVR GCC i upewnij się, że w wyświetlonym drzewie masz
    załączone wszystkie pliki projektu, te pliki które załąnczasz
    dyrektywą #include "*.h" muszą być załączonme w drzewie Headers Files,
    pliki załąnczone dyrektywą #include "*.c" muszą znajdować się w
    drzewie Sources Files.

  • 7. Data: 2010-09-18 15:35:24
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2010-09-17 22:11, Chomik wrote:
    > projektu nie ruszane) I tu zaczyna sie problem bo wyskakuja setki
    > bledow, a to ze nie ma jakiegos znaku, a to ze funkcje nie zadeklarowane
    > itp itd.

    Daj jakis przykład tego outputu.

  • 8. Data: 2010-09-18 16:16:46
    Od: Jan Górski <g...@o...pl>

> [...]
    > Co tam poustawiac (tak jak to ma Win AVR) zeby bez problemow wiekszosc
    > rzeczy sie kompilowala? Czy moze odpuscic sobie i kompilacje robic zawsze

    Upewnij się, że ścieżki są poprawne, upewnij się, że wszystkie pliki
    są dołączone, nie zaczynaj od dużych projektów. Postaraj się
    przeczytać kod, który wkleisz 'z netu', zanim go skompilujesz, bo
    często zdarzają się bzdury, które nie mają prawa się kompilować. Sam
    wielokrotnie się na tym łapałem.

    Różna wielkość AVRS/WAVR jest spowodowana prawdopodobnie różnymi
    opcjami kompilacji/optymalizacji w obu sytuacjach.

  • 9. Data: 2010-09-18 16:31:57
    Od: "Chomik" <c...@h...pl>

> [...]
    > dyrektywą #include "*.h" muszą być załączonme w drzewie Headers Files,
    > pliki załąnczone dyrektywą #include "*.c" muszą znajdować się w

    Wszystko jest gdzie trzeba to juz przetrenowalem

  • 10. Data: 2010-09-18 16:36:32
    Od: "Chomik" <c...@h...pl>

> [...]
    > przeczytać kod, który wkleisz 'z netu', zanim go skompilujesz, bo
    > często zdarzają się bzdury, które nie mają prawa się kompilować. Sam

    Testuje na sprawdzonych przez wiele innych osob rzeczach. Tak jak pisalem
    wczesniej kompilujac z plikiem Makefile zrobionym przez Mfile z WinAVR
    wszystko jest ok i kod wgrany do procjka dziala bez problemu wiec nie jest
    to wina zrodla. Kompilowalem z uzyciem Makefil-a dolaczonego przez autora
    programu i tez jest ok. Wiec dla mnie ewidentnie problem lezy gdzies w
    tworzeniu Makefila przez AVR Studio ale nie wiem w czym szukac bo po trzech
    dniach prob skonczyly mi sie pomysly.