  • 1. Data: 2010-09-16 20:09:29
    Temat: Radyjko - polepszenie zasięgu.
    Od: "TheOne" <t...@o...pl>

    Krótko.

    Da się jakoś polepszyć odbiór (tuning anteny? :) ) w radyjku z anteną
    teleskopową bez oddzielnego gniazda antenowego?

  • 2. Data: 2010-09-16 20:21:33
    Temat: Re: Radyjko - polepszenie zasięgu.
    Od: "Krzysztof Kucharski" <s...@B...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "TheOne" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Krótko.
    >
    > Da się jakoś polepszyć odbiór (tuning anteny? :) ) w radyjku z
    > anteną teleskopową bez oddzielnego gniazda antenowego?
    [...]

    Przy pomocy "krokodylka" podłaczyć do _złożonej_ anteny teleskopowej
    kilka- kilkanaście metrów przewodu?

    Tzw. KMPWZO ;-)

    Pozdrawiam - Krzysztof Kucharski

  • 3. Data: 2010-09-16 23:19:20
    Od: " Wmak" <w...@N...gazeta.pl>

> [...]
    [...]

    Przy pomocy "krokodylka" podłaczyć do _złożonej_ anteny teleskopowej

    Na falach krótkich taki drut pomógłby w odbiorze ale na UKF potrzebny jest
    dipol o odpowiedniej długości (po ok 80cm) ramion.
    Najtańsza zewnętrzna antena z koncentrycznym kablem -np.
    http://www.dipol.com.pl/antena_radiowa_dipol_1-rz_b_
    A0200.htm
    Żyła środkowa przywiązana do całkiem skróconego teleskopu w radyjku a ekran
    do jakiejś masy - jeśli nie ma jakichś gniazd audio to rozebrać obudowę i
    dolutować kawałek przewodu do masy w okolicy bloku UKF.

    Wmak

  • 4. Data: 2010-09-17 09:04:11
    Od: "Krzysztof Kucharski" <s...@B...poczta.onet.pl>

    Użytkownik " Wmak" <w...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    [...]
> [...]
    > obudowę i
    > dolutować kawałek przewodu do masy w okolicy bloku UKF.

    Tyle teorii. A w praktyce - w mojej kuchni stoi sobie stareńki
    "jamnik" SONY z urwaną anteną teleskopową. Wrodzone lenistwo nie
    pozwoliło mi, jak dotąd na naprawę usterki. Zamiast tego zastosowałem
    około 2,5 metra linki 4 mm^2, podłączonej do istniejącej podstawy po
    nieistniejącej antenie teleskopowej. Całość działa świetnie, na UKFie
    bez problemu odbieram interesującą mnie rozgłośnię. Z kilku stacji
    nadawczych. Nie ma zakłóceń odbioru. Jamnikowi nie straszne są nawet
    pobliskie nadajniki Policji ani HAMskich sąsiadów. Podobny patent
    zastosowałem w przypadku odbiornika w salonie. W tym przypadku - stary
    tuner DIORA. Ciekawostka - ten odbiornik posiadał w standardowym
    wyposażeniu fabryczną antenę typu KMDWZO, profesjonalnie zakończoną
    wtyczką antenową. Jak widać - da się. Na zakończenie jedna uwaga - 3
    metry bieżące przewodu dla częstotliwości 100 MHz tworzy dipol
    całofalowy. Warto o tym pamiętać ;-)

    Pozdrawiam - Krzysztof Kucharski

  • 5. Data: 2010-09-17 09:43:38
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    Krzysztof Kucharski pisze:
> [...]
    > Na zakończenie jedna uwaga - 3 metry bieżące przewodu dla częstotliwości
    > 100 MHz tworzy dipol całofalowy. Warto o tym pamiętać ;-)

    Jakiś czas temu pisałem o niskim poziomie sygnału UKF w mojej kablówce.
    Jeden amplituner sobie z tym radził, Diora nie bardzo. Szanowna grupa
    wybiła mi z głowy ambitne projekty typu zewnętrzna antena UKF, albo
    wzmacnianie tego co przychodzi kablem. KMDWZO rządzi :)

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 6. Data: 2010-09-17 10:58:25
    Od: "Cezar" <c...@B...pl>

    > około 2,5 metra linki 4 mm^2, podłączonej do istniejącej podstawy po

    olaboga... jakie tam prądy płyną? Czy w poblizu masz nadajnik RM?
    :-)
    c.

  • 7. Data: 2010-09-17 11:11:57
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    Dnia Fri, 17 Sep 2010 11:43:38 +0200, PeJot napisał(a):

> [...]
    > wybiła mi z głowy ambitne projekty typu zewnętrzna antena UKF, albo
    > wzmacnianie tego co przychodzi kablem. KMDWZO rządzi :)

    Możecie mi rozwinąć skróty KMPWZO i KMDWZO? Domyślam się, że to coś w
    rodzaju Krokodylek Mały Podpięty W Zewnętrzne Ogrodzenie?

    --
    Yakhub

  • 8. Data: 2010-09-17 11:21:53
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    Yakhub pisze:

    > Możecie mi rozwinąć skróty KMPWZO i KMDWZO?

    Krótki Miedziany Podłużny WZmacniacz Odbioru

    --
    P. Jankisz ;)
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 9. Data: 2010-09-17 11:28:14
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    PeJot wrote:

    > Krótki Miedziany Podłużny WZmacniacz Odbioru

    no nie.... Kilo Miedzianego Przewodu (Drutu) Wyrzuconego Za Okno

    Waldek

  • 10. Data: 2010-09-17 11:31:06
    Od: Marek Lewandowski <l...@p...onet.pl>

    On 17 Sep., 13:11, Yakhub <y...@g...pl> wrote:

    > Możecie mi rozwinąć skróty KMPWZO i KMDWZO?

    Kawał miedzianego drutu (przewodu) wyrzucony za okno...

    M.