  • 1. Data: 2010-09-17 22:40:21
    Temat: Spręzynki
    Od: saper/nolin11 <n...@g...com>

    Witam,

    Daawno nie pisałem już tutaj :)
    A więc, poszukuje sprężynek do ściskania które miałby: do 4mm średnicy i
    15mm długości, i jak by się dobrze lutowały to było by super ;) .
    Może ktoś się orientuje gdzie on-line mógł bym kupić takie "coś" w
    ilości 20-30szt ,za nie wygórowaną cenę :) (tak to zapewnie tylko w erze
    ale nie zawadzi dopisać :) ).

    Ps. Jak moje kodowanie? Ustawione mam utf8...

    --
    saper/nolin11

    ---
    Baza sygnatur wirusow (VPS): 100917-1, 2010-09-17
    Przetestowano na: 2010-09-18 00:40:21

  • 2. Data: 2010-09-18 07:25:19
    Temat: Re: Spręzynki
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    (tak to zapewnie tylko w erze, ale nie zawadzi dopisać :) ).

    Spoko, spoko... sam sobie takie zrobić możesz. Wystarczy kawałek pręta
    powiedzmy fi3mm, dwa kawałki drewna, imadło oraz oczywiście drut na
    sprężynę.

    Z pręta fi3mm robisz korbę (jak w starych filmach do odpalania
    samochodów), na końcu pręta rozcinasz powiedzmy na 3mm długości.
    Pręt w imadło przez dwa kawałki drewna (drewno udaje tzw miękkie
    szczęki), w szczelinę drut na sprężynę i kręcąc nawiniesz ładniutką -
    jeśli wprawy nabierzesz :)

    Można też zdecydowanie prościej... kup 20 tanich długopisów ;)

    > Ps. Jak moje kodowanie? Ustawione mam utf8...

    Kodowanie jak kodowanie, ale ta darmowa reklama jakiegoś avasta... po co?

    Miłego.
    Irek.N.

  • 3. Data: 2010-09-18 07:30:11
    Od: "j.r." <j...@g...pl>

    saper/nolin11 wrote:

> [...]
    > "coś" w
    > ilości 20-30szt ,za nie wygórowaną cenę :) (tak to zapewnie tylko w
    Musiałbyś kupić z jedną sztukę i sprawdzić jak pasuje ta sprężynka:
    http://www.tme.eu/html/PL/obssxx/ramka_6536_PL_pelny
    .html

    ewentualnie porozmawiać z:
    Krzysztof Kubiak
    Wytwórnia Sprężyn Precyzyjno - Technicznych
    ul. Białołęcka 296
    03-253 Warszawa
    tel./fax: (+48 22) 614 - 09 - 00, 675 - 89 - 48
    e-mail: b...@w...waw.pl
    http://www.wspt.waw.pl/

    Zrobi z tego co mi wiadomo każdą sprężynę jako sobie wymyślisz,
    prawdopodobnie także z lutowalnego materiału.

    --
    pzdr, j.r.

  • 4. Data: 2010-09-18 08:28:50
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 18 Sep 2010 09:25:19 +0200, Irek N. wrote:
> [...]
    >jeśli wprawy nabierzesz :)
    >Można też zdecydowanie prościej... kup 20 tanich długopisów ;)

    W zaleznosci od zrodla drutu - naprawde nie wiem co prostsze :-)

    Drut na struny fortepianowe/gitarowe ?

    A jesli ma sie dobrze lutowac .. hm, zamowic braz fosforowy, drut
    stalowy niklowany, czy skupic sie na starannym pobieleniu ?

    P.S. jesli ma byc gdzies przylutowane, to zazwyczaj trzeba przemyslec
    konstrukcje.

    J.

  • 5. Data: 2010-09-20 19:46:20
    Od: saper/nolin11 <n...@g...com>

    On 2010-09-18 10:28, J.F. wrote:
> [...]

    Yyyy trochę za dużo kombinowania ,a na pewno ładnie toto nie wyjdzie jak
    bym miał tak robić :/

    Oooo o tym w ogóle nie pomyślałem - chyba dlatego ,że używam cienkopisów
    albo tanich długopisów bez "pstrykacza" :D

> [...]
    > stalowy niklowany, czy skupic sie na starannym pobieleniu ?
    >
    > P.S. jesli ma byc gdzies przylutowane, to zazwyczaj trzeba przemyslec

    Co do czego :D, robię zamek z klawiaturą dotykową na stm8s (na tym bo
    potrzeba N+1 pinów do klawiatury ,a Atmel N*2 - chyba ze specjalizowany
    układ np. AT42QT2160 to wtedy tylko I2C potrzeba :) ) i kombinuję ze
    sposobem połączenia klawiatury i procesora - na jednej płytce nie
    wyjdzie gdyż nie mam miejsca tyle i musi być złożone to piętrowo.
    Najpierw chce spróbować z połączeniem taśmą FFC, jak będzie kiepsko
    (źle) to będę kombinował albo ze sprężynkami albo z jakimś rozebranym
    złączem szpilkowym.

    --
    saper/nolin11

  • 6. Data: 2010-09-20 20:10:19
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 20 Sep 2010 21:46:20 +0200, saper/nolin11 wrote:

    >Yyyy trochę za dużo kombinowania ,a na pewno ładnie toto nie wyjdzie jak
    >bym miał tak robić :/

    Sprobuj, zdziwisz sie :-)

> [...]
    >Najpierw chce spróbować z połączeniem taśmą FFC, jak będzie kiepsko
    >(źle) to będę kombinował albo ze sprężynkami albo z jakimś rozebranym

    Nie kombinuj ze sprezynkami tylko wstawiaj szpilkowe tak jak wszyscy.

    J.