  • 101. Data: 2011-10-06 08:24:52
    Temat: Re: Propozycja nie do odrzucenia z ITD?
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-10-05 16:03, HeniekMogiłko pisze:

    > Jak generalnie sie z Tobą zgadzam, tak nie mogę zrozumieć tego oporu w
    > kwestii wysłania fotki.

    A skąd wniosek, że ja się upieram przy niewysyłaniu fotki? Chodzi
    o coś innego - o upór w otrzymywaniu tej fotki, choć tak naprawdę
    nie jest ona potrzebna.

  • 102. Data: 2011-10-06 08:29:21
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-10-05 23:25, Franc pisze:

    > To strzeszczę je dla Ciebie:

    Niepotrzebnie, ale może się komuś przyda.

    > Jeżeli nieodeślę właściwe wypełnionych formularzy, zostanę wezwany w
    > charakterze świadka do osobistego stawiennictwa w GITD. Stawiennictwo te
    > będzie *obowiązkowe* - piso jest z W-wy, to jakby co mam jechać do W-wy?

    1.

    > - *odmawiam przyjęcia* i "mam świadomość, że odmowa przyjęcia mandatu będzie
    > skutkowała skierowaniem do sądu wniosku o ukaranie mnie" - wypełniam część

    Cieszę się, że nareszcie do tego doszedłeś.

  • 103. Data: 2011-10-06 08:36:38
    Od: Franc <s...@w...pl>

    Dnia Thu, 06 Oct 2011 08:29:21 +0200, Artur Maśląg napisał(a):

    > Cieszę się, że nareszcie do tego doszedłeś.

    Wybacz kolego, ale zachowujesz się jak katarynka. Przez cały czas z uporem
    maniaka kierujesz mnie do Sądu, żebym tam zobaczył czy te zdjęcie jest czy
    go nie ma.

    Tyle osób odpisało (piękniej ode mnie) odnośnie zachowania ITD - a
    funkcjonowania istytucji państowych w ogóle (vide post HenkaMogiłko), ale
    Ty cały czas to samo.

    --
    Franc

  • 104. Data: 2011-10-06 09:04:28
    Od: "Axel" <a...@p...BEZSPAMU.com>

    "Artur Maslag" <f...@p...com> wrote in message

    > Takie glodne kawalki to mozesz sadowi serwowac. Znakomita wiekszosc
    > ludzi wie gdzie, kiedy i czym jezdzila. Sytuacje niejasne,
    > niejednoznaczne to jakis tam niewielki procent z tych, o których
    > ludzie opowiadaja.

    Jak dostane po miesiaciu list o przekroczeniu w Warszawie na ktorejs z tras,
    ktorymi wozimy corke na zajecia - nie bede pamietal, czy akurat tego dnia
    jechalem ja, czy moja zona (malo tego, czesto jest tak, ze np. ja zawoze, a
    zona odbiera z zajec). Wystarczy? Zeby odpowiedziec zgodnie z sumieniem,
    musze zobaczyc kto prowadzil.

    --
    Axel

  • 105. Data: 2011-10-06 09:07:11
    Od: "Axel" <a...@p...BEZSPAMU.com>

    "Bydlę" <p...@g...com> wrote in message

    > OK, zróbmy test:
    > dostajesz papier, że 9 dni temu przekroczyłeś prędkość w Zamościu.
    > I co, wciąż nie wiesz?

    Dostaje list, ze miesiac temu moje auto przekroczylo predkosc w Warszawie na
    Poleczki. I nie mam pojecia, czy akurat tego dnia nie jechala tamtedy moja
    zona moim autem...

    --
    Axel

  • 106. Data: 2011-10-06 09:18:50
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-10-06 08:36, Franc pisze:

    > Wybacz kolego, ale zachowujesz się jak katarynka. Przez cały czas z uporem
    > maniaka kierujesz mnie do Sądu, żebym tam zobaczył czy te zdjęcie jest czy
    > go nie ma.

    Zdaje się, że przeoczyłeś nawet to co sam zacytowałeś:
    "Jeżeli nieodeślę właściwe wypełnionych formularzy, zostanę wezwany w
    charakterze świadka do osobistego stawiennictwa w GITD".
    Mało tego, ja Ciebie nie wysyłam do sądu (w ogóle nikogo nie wysyłam),
    by sprawdzał czy to zdjęcie jest czy go nie ma. Zdjęcie jest.
    Jeżeli zaszła pomyłka to sprawa się szybko wyjaśni, ale takie
    pomyłki są bardzo rzadkie.

    > Tyle osób odpisało (piękniej ode mnie) odnośnie zachowania ITD - a
    > funkcjonowania istytucji państowych w ogóle (vide post HenkaMogiłko), ale
    > Ty cały czas to samo.

    No, opisało i co z tego? Niech się winni tłumaczą:
    <cite>
    Dlaczego zdjęcia nie są dołączone do wezwań?
    Prawo wglądu do akt sprawy o wykroczenie (w tym również do obrazu
    zarejestrowanego wykroczenia) obwiniony nabywa dopiero w sądzie - z
    chwilą zawiadomienia go o terminie pierwszej rozprawy (art. 67 § 2 oraz
    art. 38 ust. 1 Kodeksu postępowania w sprawach o wykroczenia w związku z
    art. 156 § 1-4 Kodeksu postępowania karnego).

    Wprawdzie w dotychczasowej praktyce stosowania fotoradarów przez Straże
    Miejskie zdjęcie było przez Straże wysyłane, to jednak podkreślić
    trzeba, że organ prowadzący czynności w sprawie o wykroczenie (np. Straż
    Miejska, Inspekcja Transportu Drogowego) nie ma obowiązku udostępniania
    fotografii do wglądu uczestników postępowania przed zakończeniem
    prowadzonych przez ten organ czynności wyjaśniających. Organ prowadzący
    czynności wyjaśniające w sprawie o wykroczenie gromadzi materiał
    dowodowy co do zasady bez zgody, a często i wiedzy uczestników
    postępowania. Zgromadzone dowody (np. fotografia z urządzenia
    rejestrującego) służą następnie do weryfikacji innych dowodów (np.
    oświadczeń lub zeznań świadków). W sytuacji gdy uczestnik postępowania
    zna zebrane dowody, ma możliwość przedstawienia wersji zdarzenia dla
    siebie korzystnej i nie zawsze prawdziwej. Z tego względu przyjąć
    trzeba, że wysyłanie fotografii do właściciela pojazdu byłoby to co do
    zasady niekorzystne z punktu widzenia interesów wymiaru sprawiedliwości,
    który dąży do ustalenia prawdy materialnej.

    Art. 156 § 5 Kodeksu postępowania karnego stanowi, że jeżeli ustawa nie
    stanowi inaczej, w toku postępowania przygotowawczego stronom, obrońcom,
    pełnomocnikom i przedstawicielom ustawowym udostępnia się akta,
    umożliwia sporządzanie odpisów i kserokopii oraz wydaje odpłatnie
    uwierzytelnione odpisy lub kserokopie tylko za zgodą prowadzącego
    postępowanie przygotowawcze. Za zgodą prokuratora akta w toku
    postępowania przygotowawczego mogą być w wyjątkowych wypadkach
    udostępnione innym osobom.

    Jednak zważyć należy, że art. 38 Kodeksu postępowania w sprawach o
    wykroczenia stanowi, iż do czynności procesowych prowadzonych w
    postępowaniu w sprawach o wykroczenia w zakresie dostępu do akt sprawy
    stosuje się odpowiednio także przepisy art. 156 § 1-4 Kodeksu
    postępowania karnego. Nie stosuje się zatem art. 156 § 5 Kodeksu
    postępowania karnego.
    </cite>

    Skończyło się rumakowanie.

  • 107. Data: 2011-10-06 09:52:38
    Od: Marcin N <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>

    W dniu 2011-10-06 09:18, Artur Maśląg pisze:
    (...)
    > Skończyło się rumakowanie.

    Fajnie, że zacytowałeś przepisy.
    Czy znasz możę przepisy, które nakazują świadkowi osobiste stawienie się
    w siedzibie ITD, jeśli nie wypełnisz ich formularza?

    Takie żądanie pojawiło się w tym wątku.

    Czy nie jest tak, że sprawa powinna trafić do sądu (nota bene wezwany
    nie ma obowiązku stawić się w tym sądzie)?

    W jakim sądzie odbywa się rozprawa?

    Odnoszę wrażenie, że te przepisy są skrajnie niekorzystne dla wezwanego.
    Dość, że nie przedstawia mu się dowodu, to jeszcze ciąga się go po całym
    kraju. Wygląda mi to na świadome utrudnianie obrony i narażanie na
    gigantyczne w porównaniu z mandatem koszty. Wielu zapłaci dla świętego
    spokoju - pomimo, że wcale nie będą winni.

    Co na to Trybunał Konstytucyjny?

  • 108. Data: 2011-10-06 10:25:40
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2011-10-05 20:12, Artur Maśląg pisze:

    > LOL - ludzie młodzi, a jak Macierewicz gadają :)

    Ale taka jest wymowa obecnej procedury, czy, jeśli wolisz, tak to jest
    odbierane w kraju o długiej i uzasadnionej tradycji nieufania władzom.
    Wyjście naprzeciw postulatowi jawnego przedstawiania dowodu wydaje
    mi się dobrym, pro-obywatelskim sposobem budowy zaufania.

  • 109. Data: 2011-10-06 10:30:34
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2011-10-06 08:24, Artur Maśląg pisze:

    > A skąd wniosek, że ja się upieram przy niewysyłaniu fotki? Chodzi
    > o coś innego - o upór w otrzymywaniu tej fotki, choć tak naprawdę
    > nie jest ona potrzebna.

    Właściwy postulat nie przestaje być właściwym, nawet jeśli wynika (jak
    zakładasz) z niewłaściwych motywów. Bez uporu fotek pewnie nie będzie.

  • 110. Data: 2011-10-06 10:36:04
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2011-10-05 20:08, Artur Maśląg pisze:
    > To nie jest rzekomo zarejestrowane wykroczenie, tylko wykroczenie
    > zarejestrowane.

    Zapewne zarejestrowane, rzekome wykroczenie, albo rzekomo moje.
    Przysłali mi (SM) - odmówiłem, wygrałem.
    Ale tylko dlatego, że do miejsca rzekomego wykroczenia miałem blisko i mogłem
    podjechać i naocznie sprawdzić że się mylą. Ale i tak straciłem dzień w sądzie.
    A gdyby było gdzieś dalej? Czy fotka dokumentująca wysłana do mnie nie była by
    z korzyścią dla mnie i dla reszty podatników?