  • 111. Data: 2018-05-25 15:33:44
    Temat: Re: Propozycje obowiązkowych systemów od 2012
    Od: Kviat

    W dniu 2018-05-25 o 12:42, z pisze:

    > To są bardzo konkretne konkrety. Nawet komisarze nieśmiało przebąkiwają.
    > Doczytaj, dokształć się. Zarzuć te biuletyny agitacyjne :-)

    "podatki i ich optymalizacja", "przepływ usług", solidarność energetyczna"

    Serio? To są konkrety?
    Używasz słów, których nie rozumiesz.

    > Zakoduj jeszcze chronologię bo i tu masz problem z ogarnięciem tematu

    Zachowaj się jak dorosły i pokaż palcem w którym momencie użyłem wobec
    ciebie wyzwiska.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 112. Data: 2018-05-25 15:34:53
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2018-05-25 o 15:33, Kviat pisze:
    > Serio? To są konkrety?
    > Używasz słów, których nie rozumiesz.

    Jak dasz mi trochę czasu to podeślę ci linki do konkretnych dokumentów
    instytucji unijnych lub wypowiedzi ekspertów (wybacz nie archiwizuję
    tego co czytam/słucham). Zrobię to charytatywnie.
    Musisz się uzbroić w cierpliwość

  • 113. Data: 2018-05-25 15:42:58
    Od: z <...@...pl>

    Tak na szybko

    "NA OGÓLNOUNIJNE ROZWIĄZANIA NIE MA CO LICZYĆ
    Z problemem nie poradziła sobie również Komisja Europejska. Projekt
    dyrektywy CCCTB, który miał być propozycją opodatkowania holdingów
    międzynarodowych i stać się przeciwwagą dla unikania opodatkowania,
    posiadał liczne wady, które sprzyjałyby agresywnej optymalizacji. Na
    skutek tego wiele państw członkowskich (w tym Polska) zaczęły podawać w
    wątpliwość tę propozycję.

    Stan prac Komisji Europejskiej był dla państw członkowskich bardzo
    czytelnym komunikatem, że wobec braku rozwiązań unijnych państwa
    członkowskie zmuszone są tworzyć własną politykę wewnętrzną, której
    celem będzie przeciwdziałanie ucieczce od podatków na ich terytorium. W
    zasadzie żadne państwo członkowskie nie zastanawia się już, ,,czy jest to
    konieczne", ale jak szybko i jak najskuteczniej to zrobić."

    http://www.rp.pl/Rzecz-o-prawie/308099996-Unikanie-o
    podatkowania-CIT-nie-mozna-zwiekszyc-wplywow-do-budz
    etu.html

  • 114. Data: 2018-05-25 15:59:07
    Od: z <...@...pl>

    Poczytaj.
    Zaniedbania, przymykanie oka, celowe działania, łamanie traktatów

  • 115. Data: 2018-05-25 16:51:26
    Od: Kviat

    W dniu 2018-05-25 o 14:42, z pisze:
    > Tak na szybko
    >
    > "NA OGÓLNOUNIJNE ROZWIĄZANIA NIE MA CO LICZYĆ
    > Z problemem nie poradziła sobie również Komisja Europejska.

    Ale z czym konkretnie masz problem? Że wiesz lepiej jak to rozwiązać, a
    oni nie chcą cię słuchać, czy co?
    Jedź tam, tupnij nogą i pokaż im jak załatwia się takie sprawy.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 116. Data: 2018-05-25 17:45:50
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2018-05-25 o 18:19, Kviat pisze:

    > Do czego zmierzasz? Że państwa narodowe lepiej sobie poradzą? Że w
    > takich państwach nie ma zaniedbań, przymykania oka, celowego działania i
    > łamania traktatów?

    Uderzasz w skrajności i populistyczne nastroje
    I kto tu jest oszołomem. Jeśli wiesz o co mi chodzi ;-)

    > Jaką masz alternatywę? Szlabany na granicach, brak wspólnego rynku,
    > wojny celne, embargo na technologie i surowce? I znowu każdy ciągnie
    > kołderkę w swoją stronę, aż pęknie?

    A do rzeczy.
    Czy właśnie nie mamy z takim postępowaniem do czynienia choćby w
    omawianej właśnie kwestii opodatkowania? :-)

    > UE stoi w rozkroku pomiędzy nacjonalizmami, a integracją.
    > Ci mądrzejsi w UE zdają sobie sprawę, że powrotu do państw narodowych
    > nie ma, bo uczyli się historii i wiedzą jak to się kończy. Mogliby to
    > rzucić w diabły i niech się reszta nacjonalistów pozagryza, ale jakoś
    > jednak mimo wszystko próbują to ogarnąć.

    Ci jeszcze mądrzejsi widzą że taka integracja nie prowadzi do finiszu.
    Zbyt różne są te państwa, zbyt wiele nacji, charakterów i narodowych
    cech zakorzenionych w tradycji.
    Można spróbować właśnie metodami gospodarczymi podporządkować sobie tych
    słabszych mamiąc ich równouprawnieniem, solidarnością wspólnotą.
    Lemingi łykają. Ajakże.
    A w praktyce rozproszenie wad takiej "integracji" na słabszych a i
    scentralizowanie zalet na mocniejszych.
    To ma być wspólnota?

    > A tobie się wydaje, że wprowadzenie rozwiązań np. dotyczących unikania
    > opodatkowania to pstryknięcie palcem.
    > Stojąc w takim rozkroku tego się nie da dobrze zrobić, tak żeby
    > zadowolić wszystkich. Fizycznie się nie da. Próbują, uczą się na
    > błędach, ale na razie się nie da.

    Tylko że czas leci a specjaliści twierdzą (unijni) że braki w budżetach
    spowodowane optymalizacją stanowią i zadłużanie się w to miejsce stanowi
    już zagrożenia dla państwowości porównywalne z lokalnym konfliktem zbrojny.
    TAK to już osiągnęło takie wartości.

    I teraz... Nieudolność biurokratów, opieszałość i uleganie lobbystom
    nazwałbym już działaniem na szkodę UE.

    > Dopóki państwa narodowe będą prowadziły własną politykę podatkową, w
    > każdym państwie inne stawki, inne sposoby rozliczeń, w jednym cośtam
    > opodatkowane, a w innym nie, inna waluta itd...to się nie da.

    Dlatego trzeba ujednolicić albo sobie odpuścić.
    Albo chociaż próbować przedstawić drogę do tego. Światłą ideę która
    zrozumieli by obywatele i ją poparli.
    Myślisz że prawicowe radykały panoszące się w nowowybranych rządach
    biorą się z kosmosu? To skutek również stagnacyjnego i bezideowego
    trwania w dogmatach których zmieniający się świat już nie rozumie.

    Przy
    > otwartych granicach, gdzie firmę możesz sobie zarejestrować w dowolnym
    > kraju, gdzie w każdej chwili możesz się po prostu przeprowadzić, to te
    > wszystkie regulacje są zwyczajnym pudrowaniem syfów.
    > To dotyczy praktycznie każdej dziedziny, nie tylko podatków.

    Zamknięte granice mają też swoje zalety. Patrz skandynawskie sposoby na
    ochronę mało wydajnych firm co w rzeczywistości jest formą
    gwarantowanego dochodu.
    Coś takiego przy otwartych granicach by się nie uchowało.
    I nie chodzi o bogactwo w złoża i że bogaty może sobie na to pozwolić
    (bo pewnie postawiłbyś taki zarzut) ale o samą zasadę że lepiej pozwolić
    pracować mniej wydajnie niż bulić miliony na zasiłki.

    > I tak to się kręci i jeszcze trochę się pokręci, bo ludzie lubią gdy się
    > ich oszukuje mydląc oczy "dumą narodową" i "patriotyzmem".

    Z Tobą jednak nie da się merytorycznie dyskutować jeśli masz takie
    zdanie o ludziach.

  • 117. Data: 2018-05-25 18:19:06
    Od: Kviat

    W dniu 2018-05-25 o 14:59, z pisze:
> [...]

    Dopóki państwa narodowe będą prowadziły własną politykę podatkową, w
    każdym państwie inne stawki, inne sposoby rozliczeń, w jednym cośtam
    opodatkowane, a w innym nie, inna waluta itd...to się nie da. Przy
[...]

    Rządy w poszczególnych krajach miotają się i udają przed elektoratem, że
    "bronią suwerenności i dóbr narodowych" (czy jakoś tak). Dupa tam
    bronią. Korporacje mają na to wylane, nie ten kraj, to będzie inny.

    Albo integracja, albo dalej będzie zgrzytanie zębów. A z integracją jest
    problem, bo rządy mają problem ze swoim nacjonalistycznym elektoratem:
    dogadają się, to stracą koryto, bo elektorat obrazi się za utratę
    "suwerenności". Wyjść z UE to jeszcze gorzej, bo elektorat też się
    obrazi, gdy nagle zauważy, że już nie może sobie kupić najnowszego
    smyrofona, a o wyjazd na urlop będzie musiał poprosić urzędnika, który
    rozdaje paszporty.

  • 118. Data: 2018-05-25 19:09:24
    Od: Kviat

    W dniu 2018-05-25 o 16:45, z pisze:

    > Uderzasz w skrajności i populistyczne nastroje

    Zaproponuj alternatywę. Napisz choć raz coś konkretnego.

    > I kto tu jest oszołomem. Jeśli wiesz o co mi chodzi ;-)

    Nie wiem. Wyjaśnij mi.

    > A do rzeczy.
    > Czy właśnie nie mamy z takim postępowaniem do czynienia choćby w
    > omawianej właśnie kwestii opodatkowania? :-)

    No mamy. Przecież właśnie napisałem, że przyczyną jest przeciąganie
    kołderki, bo się nie potrafią dogadać.
    Jeszcze raz pytam, co proponujesz zamiast UE, skoro jest taka zła?

    > Ci jeszcze mądrzejsi widzą że taka integracja nie prowadzi do finiszu.

    Jeszcze raz zapytam, choć tracę cierpliwość: otoczyć państwa narodowe
    fosą i drutem kolczastym?
    Co proponujesz zamiast UE?

> [...]
    > Lemingi łykają. Ajakże.
    > A w praktyce rozproszenie wad takiej "integracji" na słabszych a i

    Choć raz napisz jakiś konkret. Na czy polega to podporządkowanie?
    Wymień, proszę, jeden konkret.

> [...]
    > już zagrożenia dla państwowości porównywalne z lokalnym konfliktem zbrojny.

    Aaaa... czyli ten czas leci z winy UE, a nie z winy nacjonalistów w
    państwach, które nie chcą i nie potrafią się dogadać?

    > I teraz... Nieudolność biurokratów, opieszałość i uleganie lobbystom
    > nazwałbym już działaniem na szkodę UE.

    Próbuję zrozumieć co piszesz, bo piszesz jakbyś się urodził wczoraj.
    Proponujesz dyktaturę? Będziesz miał 100% sprawność biurokratów.
    Tylko nie wyskakuj mi tu, że znowu popadam w skrajność, bo tylko
    wyciągam wnioski z tego co piszesz.
    Napiszesz konkretnie o co ci chodzi, to będzie pole do dyskusji.

> [...]
    > biorą się z kosmosu? To skutek również stagnacyjnego i bezideowego
    > trwania w dogmatach których zmieniający się świat już nie rozumie.

    Słuszna uwaga.
    Pomysły żeby religia była obowiązkowa i na maturze nie biorą się z kosmosu.

    >  Przy
    >
    > Zamknięte granice mają też swoje zalety.

    Nie mają.
    Mają "zalety" tylko dla nacjonalistów.
    Chronią interesy wybranej grupy. Wybranej ze względu na narodowość,
    kolor skóry czy inne tego typu pierdoły.

    > Patrz skandynawskie sposoby na
    > ochronę mało wydajnych firm co w rzeczywistości jest formą
    > gwarantowanego dochodu.

    Nigdy nie twierdziłem, że nacjonaliści mieszkają tylko w Polsce.

    > Coś takiego przy otwartych granicach by się nie uchowało.

    I co w tym złego, że by się nie uchowało?

    > I nie chodzi o bogactwo w złoża i że bogaty może sobie na to pozwolić
    > (bo pewnie postawiłbyś taki zarzut) ale o samą zasadę że lepiej pozwolić
    > pracować mniej wydajnie niż bulić miliony na zasiłki.

    To tak jak u nas. Lepiej utrzymywać nierentowne kopalnie niż bulić na
    utrzymanie porządku i wzrost przestępczości.
    Nie napisałeś nic odkrywczego. Rządy od zawsze kalkulują, czy bardziej
    opłaca się utrzymywać nierentowny zakład zatrudniający pierdyliard
    ludzi, czy wypuścić ich na ulicę jako bezrobotnych.

    > Z Tobą jednak nie da się merytorycznie dyskutować jeśli masz takie
    > zdanie o ludziach.

    Da się. Wystarczy, że napiszesz coś merytorycznego.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 119. Data: 2018-05-25 19:58:11
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2018-05-25 o 19:09, Kviat pisze:
    > Zaproponuj alternatywę. Napisz choć raz coś konkretnego.

    Na początek przestrzeganie traktatów. Później reagowanie i wykonywanie
    swoich obowiązków. Takie "uszczelnianie" którego rzekomo nie da się
    zrobić ;-) Pierwszy zarzut jest o wypaczeniach tego co miało działać
    lepiej.
    Jest wiele pomysłów od społecznych przez administracyjne po czysto
    podatkowe.
    Nie mam teraz czasu Ci tłumaczyć. Przy łikendzie może dam radę.

    > Nie wiem. Wyjaśnij mi.

    Oszołom to jest to co napisałeś przed moim faszysta ;-)

    > No mamy. Przecież właśnie napisałem, że przyczyną jest przeciąganie
    > kołderki, bo się nie potrafią dogadać.
    > Jeszcze raz pytam, co proponujesz zamiast UE, skoro jest taka zła?

    Ci co najbardziej przeciągają muszą ochłonąć i pozbyć się swojego
    zadufania oraz otworzyć się na krytykę. Teraz zmierza to w kierunku
    okopanej twierdzy i opresji tych niepokornych.

    > Jeszcze raz zapytam, choć tracę cierpliwość: otoczyć państwa narodowe
    > fosą i drutem kolczastym?
    > Co proponujesz zamiast UE?

    Nie ośmieszaj się. Jedziesz populizmem.
    Pierwszy pomysł (stary ale jary) to wspólnota gospodarcza i tylko
    gospodarcza bez nadbudowy i tych poprawności politycznych i narzucania
    poglądów na wszystko.
    cdn.

    > Choć raz napisz jakiś konkret. Na czy polega to podporządkowanie?
    > Wymień, proszę, jeden konkret.

    Mam Ci tu opowiadać o wielu latach rozsprzedawania majątku, przejmowania
    rynków i bezsensownego zadłużania?

    > Aaaa... czyli ten czas leci z winy UE, a nie z winy nacjonalistów w
    > państwach, które nie chcą i nie potrafią się dogadać?

    Już Ci pisałem że takiego dogadania nie będzie. Będą zawsze interesy.
    A skoro tak to równie dobrze jako odrębne państwa.
    Napiszesz pewnie "otwarte granice" Ludziom otwarte granice były tylko
    potrzebne do ropaczliwego zarobkowania przy ogromnym bezrobociu.
    To już minęło.

    > Pomysły żeby religia była obowiązkowa i na maturze nie biorą się z kosmosu.

    A po co ta wcinka? Żeby zbić z tropu? Wyszkolony jesteś :-)

    > Mają "zalety" tylko dla nacjonalistów.
    > Chronią interesy wybranej grupy. Wybranej ze względu na narodowość,
    > kolor skóry czy inne tego typu pierdoły.

    Żyjesz jakimiś mitami.

    > Nigdy nie twierdziłem, że nacjonaliści mieszkają tylko w Polsce.

    O widzisz. A tak poplecznicy unijni potrafią chwalić skandynawię. Jak im
    oczywiście wygodnie. :-)

    Nacjonalizm nie musi być z natury zły. Tak samo jak jego zlikwidowanie
    idealnym światem dla człowieka. Ludzie są różni. Różnią się. Unifikacja
    może się udać ale nie w takim zakresie jak UE.

    > I co w tym złego, że by się nie uchowało?

    Wspomaganie rodzimego przemysłu i przedsiębiorstw.
    Fundusze unijne są tylko wynaturzeniem i działają bardzo nieefektywnie
    psując przy okazji (a może to najważniejsze) rynki.

> [...]
    > opłaca się utrzymywać nierentowny zakład zatrudniający pierdyliard
    > ludzi, czy wypuścić ich na ulicę jako bezrobotnych.

    Jak widać nie nadążasz za nowymi trendami.
    Dochód gwarantowany (w taki czy inny sposób realizowany) jest
    nieunikniony gdyż pracy będzie tylko mniej (wiesz dlaczego)
    Neoliberalizm się skończył.

    Wiem... to może być za trudne dla spaczonego propagandą balcerowiczowską :-)

    Twoim odruchem obronny zapewne będzie domaganie się konkretów ale ja na
    prawdę mam ciekawsze rzeczy do roboty.

    Mogę standardowo odesłać Cię do audycji w tokfm "świat się chwieje"
    Opozycyjne radio dość stronnicze politycznie ale merytorycznie skarbnica
    wiedzy.
    Powodzenia

  • 120. Data: 2018-05-25 22:41:42
    Temat: OT: Propozycje obowiązkowych systemów od 2012
    Od: Kubuś Puchatek <k...@k...org>

    W dniu 25.05.2018 o 19:09 <Kviat> pisze:

    [...]
    > Da się. Wystarczy, że napiszesz coś merytorycznego.
    >
    > Pozdrawiam
    > Piotr

    Podziwiam Twoją wytrwałość.

    Pozdrawiam