  • 71. Data: 2018-05-24 01:45:34
    Temat: Re: Propozycje obowiązkowych systemów od 2012
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 24 May 2018 00:35:13 +0200, Adam napisał(a):

    > Zapomniałem o jednym, dość istotnym:
    > Wszystkie tempomaty, z którymi miałem do czynienia, działają tak, że jak
    > naciśniesz gaz, to przyśpiesza, a jak puścisz gaz to wraca do prędkości
    > zadanej. Natomiast wciśnięcie hamulca wyłącza tempomat.
    > Gdzie tu miejsce (i po co?) na zabawy klawiszami czy dźwigienką
    > tempomatu w trakcie niespodziewanej sytuacji? Jakie odruchy?
    > Raczej nie.

    Sa takie, gdzie sobie predkosc mozesz przestawic.
    widzisz ze hen daleko lewy pas zajety - pyk, pyk i
    jedziesz wolniej, aby zdazyc na zwolnienie tego pasa.
    Sie zwolni - pyk, pyk - wracamy do poprzedniej.

    Na naszych drogach inny raczej nie ma sensu - predkosc co chwila inna.

    > Tyle, że wszystkie auta z tempomatem to były (i są) ze skrzynią
    > automatyczną. Nie jeździłem tempomatem ze skrzyniami ręcznymi ani
    > preselekcyjnymi.

    na autostradzie sobie radzi. Tyle ze wcisnieciu sprzegla tez sie
    wylacza.

    No coz - przyjemnie sie jezdzi z tempomatem ... ale popsul mi sie i
    jakos bardzo mi nie brakuje. No coz, cale zycie jezdzilem bez ...

    J.

  • 72. Data: 2018-05-24 02:49:29
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-05-24 o 01:27, kk pisze:

    > Masz jakiś kompleks

    Nie, za to obserwuje twój odnośnie wyrobu samochodopodobnego
    na który cie nie stać, ubezpieczenie na niego drogie jak płakałeś
    więc przynajmniej sobie o nim pogadasz na grupach. :-)

    Pozdrawiam

  • 73. Data: 2018-05-24 07:16:19
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 24-05-2018 o 00:35, Adam pisze:

> [...]
    >
    > Tyle, że wszystkie auta z tempomatem to były (i są) ze skrzynią
    > automatyczną. Nie jeździłem tempomatem ze skrzyniami ręcznymi ani

    Z ręcznymi jest dokładnie tak samo jak pisałeś.

  • 74. Data: 2018-05-24 07:19:20
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 23-05-2018 o 23:36, g...@g...com pisze:

    > Coś podejrzewam że najlepsza korzyść w porównaniu do ceny to byłoby pikadło co pika
    przy niezachowaniu odstępu.. Minimalny odstęp w zależności od prędkości.

    Tak właśnie działała ta funkcja (tyle że nie tyle chodziło o odstęp, a o
    tempo zbliżania się do przeszkody).

    Najpierw pikała, a gdybyś nie zareagował, sama by przyhamowała auto.

    I to jest system który bardzo mi się spodobał, gdy kiedyś go używałem w
    aucie zastępczym.
    Zwłaszcza korku kiedy kilka razy mnie ostrzegł, gdy się
    zdekoncentrowałem ślamazarną jazdą i patrzyłem na coś innego.

  • 75. Data: 2018-05-24 07:23:40
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2018-05-23 o 23:59, Budzik pisze:
    > Mysle ze jak bedziemy sie dac prowadzic na postronku hasła "ta zła unia"
    > to nikt nie bedzie sie czuł zobowiazany takiej dyskusji prowadzic.

    To jest standardowe odwracanie kota ogonem na konkretne zarzuty.

    Tak właśnie wygląda dyskusja z poplecznikami unijnej biurokracji.

    "Jak będziecie zbyt głośno krzyczeć to nie będziemy z wami dyskutować"

    > Co konkretnie masz na mysli?

    Mam na myśli pośpiech i tryb uchwalania bez żadnych poprawek przez
    ignorantów bez żadnej refleksji nad rzeczywistym działaniem tych przepisów.
    Od prezesa się uczyli czy co? :-)
    RODO w kwestii rzeczywistej ochrony niewiele daje Kowalskiemu. I można
    skoczyć cwaniakom handlującym danymi czy podstępnie je pozyskującym.
    Za to generuje mnóstwo niepotrzebnych kosztów. Zwłaszcza w takim kraju
    na dorobku (modne słowo) jak Polska.
    Biurokracja się znowu rozrasta.

  • 76. Data: 2018-05-24 07:24:45
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2018-05-23 o 21:25, Cavallino pisze:
    > Ale kto jęczy?
    > Najbardziej Ty.

    Tak to ja. Twoje sumienie :-)

  • 77. Data: 2018-05-24 07:30:03
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2018-05-23 o 22:20, kk pisze:

    > Masz jakieś kompleksy :-)

    Trochę żyję na tym świecie i widzę "jakość" tych wszystkich
    uszczęśliwiających mnie wynalazków dyktowaną przez księgowych i banki.

    Jak ktoś lubi takie sporty to proszę bardzo.

    Ale zmuszać mnie do kupowania tego NIE POZWOLĘ :-)

  • 78. Data: 2018-05-24 07:33:30
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2018-05-23 o 21:29, Cavallino pisze:

    > Co mnie obchodzi Twoje zastosowanie auta?

    A co mnie obchodzi że lubisz się rozleniwiać w aucie na bezsensownych
    długich trasach ;-)

    Znaczy obchodzi bo Ty stwarzasz w ten sposób zagrożenie na jezdni ;-)
    (kotek NIE?) :-)

    > Zresztą przecież i tak nowego nie zamierzasz kupić, więc co Ci za różnica?

    Bo kupię potem 5 letnie ;-) i mnie to obchodzi

  • 79. Data: 2018-05-24 07:35:14
    Od: z <...@...pl>

> [...]
    > trochę. Dłuższa jazda na tempomacie jest niebezpieczna - zmieniają Ci
    > się odruchy, w awaryjnej sytuacji będziesz wciskał pauzę lub liczył na

    Polać temu Panu :)

  • 80. Data: 2018-05-24 07:35:57
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 24-05-2018 o 07:33, z pisze:

    > A co mnie obchodzi

    Nie wiem, tłuczesz tylko dla robienia dymu, o rzeczach które w zerowym
    stopniu Ciebie dotyczą.
    Na całe szczęście masz zerowy wpływ na cokolwiek.

    > Bo kupię potem 5 letnie ;-) i mnie to obchodzi

    W 5 letnich tym bardziej nie zauważysz różnicy w cenie, a systemy są
    wyłączalne.
    Więc pierdzielisz dla samego pierdzielenia.