  • 1. Data: 2009-05-16 06:47:52
    Temat: Prośba o ocenę poprawności konfiguracji zestawu
    Od: "Tomasz Domański" <t...@p...onet.pl>

    witam wszystkich,
    potrzebuję trochę odświeżyć sobie peceta, stary już ledwo, ledwo i zajmuje
    za dużo miejsca

    Moje potrzeby użytkowe to:
    - internet i oprogramowanie biurowe
    - odtwarzanie filmów HD
    - starsze gry, z jednym wyjątkiem - musi uciągnąć nadchodzące Sims 3
    - jak najmniejsza obudowa z możliwością ustawienia w poziomie i pionie
    - cichy dysk
    - cena w okolicach 1500-1700 zł, chętnie mniej

    wymyśliłem sobie następujący zestaw:

    Obudowa Modecom Feel 205 All Glossy 350W - czarno-biała 260.00
    Płyta główna Asus P5N-EM HDMI nVidia nForce 630i/GeForce 7100 (white box)
    259.00
    Dysk twardy IDE/SATA WD Caviar Blue 320 GB WD3200AAJS 8MB cache Serial
    ATA-II 194.00
    Napędy optyczne Pioneer DVD+/-RW DVR-216D/BK BOX (Serial ATA) black
    121.00
    Procesor Intel Pentium Dual Core E2180 2.0 GHz (S775) BOX 239.00
    Pamięć RAM GoodRam DDR2 2 x 2GB 800MHz CL6 197.00
    System operacyjny Microsoft Windows XP Home PL SP3 OEM 369.00
    Razem brutto:1639.00 zł

    chciałbym prosić o opinię czy taki zestaw spełni moje oczekiwania - przede
    wszystkim chodzi mi o to czy zasilacz uciągnie podaną konfigurację, a także
    czy wybrany dysk nie będzie uciążliwy pod kątem buczenia lub wpadania w
    wibracje

    --
    pozdrawiam i z góry dziękuję,
    Doman

  • 2. Data: 2009-05-16 21:22:15
    Od: Wiesław <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 16-05-2009 o 08:47 Tomasz Domański napisał na pl.comp.pecet:

> [...]

    > - cichy dysk
    > - cena w okolicach 1500-1700 zł, chętnie mniej

    Jeżeli ma być zintegrowana grafika to proponuję platformę AMD i taki
    zestaw:
    Płyta główna Gigabyte GA-MA78GM-US2H Socket AM2 319,00zł
    Obudowa ATX Slim ModeCom Feel 205 TFX 350 cza-bia 225,60zł
    Procesor AMD Athlon 64 X2 7750 BOX (AM2) 245,05zł
    Windows XP Home Edition SP3 Polish 1pk OEM 324,90zł
    Pamięć DDR2 Goodram 4GB PC800 Dual 2x2GB CL5 192,00zł
    Nagrywarka DVD Pioneer DVR-216D SATA czarna BOX 114,00zł
    Dysk twardy Samsung 320GB HD322HJ 7200 SATAII 16MB 168,90zł
    Razem brutto:1589,45 www.ram.net.pl/

    Płyta do rozbudowy z b. dobrą grafiką jak na integrę.
    http://pclab.pl/art32241-20.html

    Procesor o wydajności Dual Core E5200
    http://pclab.pl/art34725.html

    Samsungi uchodzą za najcichsze dyski, ale nikt Ci nie zagwarantuje, że nie
    trafisz na
    głośny. To loteria.
    Pamięci może za dużo (system 32 bit widzi ok 3 GB) ale za to będzie w
    dualu.
    Zasilacz powinien uciągnąć tę konfigurację, mimo to proponowałbym go
    zmienić. Nie chodzi tylko o moc,
    ale o stabilność i zabezpieczenia. Feel to nie jest najlepszy zasilacz.
    W wielu sklepach da się wymienić zasilacz w obudowie na inny dopłacając
    tylko różnicę w cenie.
    Może być np. taki: Amacrox AX450-PNF 400W za 168,90zł

    Wiesław
    Opera Mail