  • 1. Data: 2009-05-14 16:47:42
    Temat: Intel C2D E6300 - problem z taktowaniem
    Od: Rafal M <r...@g...com>

    Hej

    Mam procka C2D E6300 - czyli wg specyfikacji ma on 1,86Ghz.
    Sam Windows wykrywa go poprawnie:

    http://img209.imageshack.us/img209/5011/procek1.jpg

    Ale przy okazji Memtestu zobaczylem cos takiego:

    http://img222.imageshack.us/img222/179/procek2.jpg

    Widac wyraznie, że czestotliwosc procka wykrywana przez Memtest to
    1600Mhz :(

    Oto fotka zakladki w BIOSie:

    http://img517.imageshack.us/img517/6254/procek3.jpg

    Co tutaj jest nie tak?

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 2. Data: 2009-05-14 17:03:03
    Temat: Re: Intel C2D E6300 - problem z taktowaniem
    Od: "Nostradamus" <n...@w...pl>

    Użytkownik "Rafal M" <r...@g...com> napisał w wiadomości
    a.googlegroups.com...
[...]

    Oszczędzanie energii. Na jałowym biegu zwalnia.

    Pzdr
    Leszek

  • 3. Data: 2009-05-14 17:44:59
    Od: Rafal M <r...@g...com>

    On 14 Maj, 19:03, "Nostradamus" <n...@w...pl> wrote:

    > Oszczędzanie energii. Na jałowym biegu zwalnia.

    Tylko popatrz w BIOSie na CPU Clock Ratio = u mnie jest x6, a czy
    czasem nie powinno byc x7?

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 4. Data: 2009-05-14 19:59:58
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    Rafal M pisze:
> [...]
    >
    > http://img222.imageshack.us/img222/179/procek2.jpg
    >
    > Widac wyraznie, że czestotliwosc procka wykrywana przez Memtest to

    Może to nie ma z tym nic wspólnego, ale wyłącz te disabledy na Auto czy
    enabled.

    --
    animka

  • 5. Data: 2009-05-15 07:01:11
    Od: "Nostradamus" <n...@w...pl>

    Użytkownik "Rafal M" <r...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    On 14 Maj, 19:03, "Nostradamus" <n...@w...pl> wrote:

    > Oszczędzanie energii. Na jałowym biegu zwalnia.

    Tylko popatrz w BIOSie na CPU Clock Ratio = u mnie jest x6, a czy
    czasem nie powinno byc x7?

    On właśnie mnożnikiem zwalnia jak nie potrzeba mocy. Wszystkie eisty i inne
    badziewia ustaw w biosie na disabled i wtedy sprawdz, choć oszczedzanie to
    niezła rzecz.

    Leszek

  • 6. Data: 2009-05-15 08:48:49
    Od: Onufry Zagloba <Z...@g...com>

    On 14 Maj, 18:47, Rafal M <r...@g...com> wrote:
    > Hej
    >
    > Mam procka C2D E6300 - czyli wg specyfikacji ma on 1,86Ghz.
    > Sam Windows wykrywa go poprawnie...
    > ...Co tutaj jest nie tak?

    Wszystko jest ok. Tak jak koledzy powiedzieli gdy nie ma nic do roboty
    obniżany jest mnożnik o jeden. Jak odpalisz coś co będzie bardziej
    obciążać procesor to znów wskoczy na 7.

    Onufry Zagłoba

  • 7. Data: 2009-05-15 08:54:36
    Od: BartekK <s...@N...org>

    animka pisze:
    > Może to nie ma z tym nic wspólnego, ale wyłącz te disabledy na Auto czy
    > enabled.
    To napewno nie ma nic z tym wspólnego. Kiedy w końcu zabiorą ci ten
    internet i przestaniesz _błędnie_ doradzać w tematach na które *nie*
    masz pojęcia? Czy w ogóle masz jakiekolwiek pojęcie co te opcje robią?

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 8. Data: 2009-05-15 10:27:58
    Od: "doom3" <d...@o...pl>

    Użytkownik "BartekK" <s...@N...org> napisał w wiadomości

    > To napewno nie ma nic z tym wspólnego. Kiedy w końcu zabiorą ci ten
    > internet i przestaniesz _błędnie_ doradzać w tematach na które *nie* masz
    > pojęcia? Czy w ogóle masz jakiekolwiek pojęcie co te opcje robią?

    POPIERAM ;)

    ale... podziwiam za samozaparcie :)

    --
    doom3

  • 9. Data: 2009-05-15 10:34:46
    Od: "doom3" <d...@o...pl>

> [...]
    a.googlegroups.com...

    >Hej
    >Mam procka C2D E6300 - czyli wg specyfikacji ma on 1,86Ghz.

    Tak jak juz koledzy wspomnieli:

    Plyta to jak sadze Gbyte, szkoda, ze nie podales konkretnego modelu -
    powinienes o ile chcesz uzyskac konkretna pomoc.

    Wylacz: EIST (disabled)
    Wylacz: C1E (disabled)
    Wylacz: Intel Speed Step (disabled)

    Niektore opcje moga sie kosmetycznie roznic.

    Nie wiem czy czasem (jezeli nie chcesz grzebac w biosie) ustawienie np: w
    winxp w schematach zasilania "minimalne zarzadzanie energia" nie wstrzymuje
    komend HALT wysylanych przez procesor, aby "oszczedzac energie" nawet pomimo
    uruchomionych funkcji opisanych powyzej (jezeli sa sprzetowe to beda dzialac
    najprawdopodobniej niezaleznie od ustawienia schematu zasilania w systemie)

    pzdr

    --
    doom3

  • 10. Data: 2009-05-15 14:07:34
    Od: BartekK <s...@N...org>

    doom3 pisze:
> [...]
    Wszystko jest w porządku.

    > Wylacz: EIST (disabled)
    > Wylacz: C1E (disabled)
    > Wylacz: Intel Speed Step (disabled)
    > Niektore opcje moga sie kosmetycznie roznic.
    Ale dlaczego? Tylko po to by ciągle pokazywał swoją nominalną
    częstotliwość, równocześnie bez sensu grzejąc się w spoczynku? Niech
    będzie włączone, tak ma być! Procesor nie obciążony ma zwalniać,
    zmniejszając pobór prądu i wydzielanie ciepła, i nie ma tu nic dziwnego
    że w spoczynku chodzi wolniej i to pokazują programy.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173